Beste Tweakers,
Ik heb vorige week een Server/htpc van een mede tweaker overgenomen. Echter hapert XBMC als ik een 50gb bluray af probeer te spelen. Bij MKV van +- 10gb gaat die prima en zonder haperingen.
Specs
Intel Core i3 2120 Mugen 2
P8H67-I PRO
Zalman voeding ZM500-HP
1066mhz 4gb so-dimm
3x WD red 2tb windows softraid-0 Schijvengroep aangemaakt
WIndows 8 draait vanaf een 120gb agility 3 ssd.
Alles zit in een hele koele (als in koud) behuizing (BitFenix Prodigy Wit) in een kamer die ook niet warm is, de CPU draait rond de 29 a 30 graden.
De films staan op de 3 WD's die in windows als schijvengroep zijn aangemaakt, het OS en XBMC draaien vanaf de SSD en zou in mijn gedachte niet mogen haperen. CPU en Mem lopen niet vol.
Heb al verschillende skins geprobeerd en verschillende services uitgezet om te proberen of dat verschil maakte.
De software die ik draai 24/7:
Windows 8.1 + alle drivers zoals intel GPU driver (up-to-date)
XBMC 12.2 laatste versie alle updates alle skins geprobeerd.
Sabnzb op pauze maakt geen verschil (met 0 disk i/o)
Couchpotato (uit maakt geen verschil)
sickbeard (uit maakt geen verschil)
Ik krijg een crystal disk benchmark terug van rond de 138mb per seconde. (softraid-0)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is zo'n lekkere (HT)PC/server om mee te werken.
Alvast bedankt!
Ik heb vorige week een Server/htpc van een mede tweaker overgenomen. Echter hapert XBMC als ik een 50gb bluray af probeer te spelen. Bij MKV van +- 10gb gaat die prima en zonder haperingen.
Specs
Intel Core i3 2120 Mugen 2
P8H67-I PRO
Zalman voeding ZM500-HP
1066mhz 4gb so-dimm
3x WD red 2tb windows softraid-0 Schijvengroep aangemaakt
WIndows 8 draait vanaf een 120gb agility 3 ssd.
Alles zit in een hele koele (als in koud) behuizing (BitFenix Prodigy Wit) in een kamer die ook niet warm is, de CPU draait rond de 29 a 30 graden.
De films staan op de 3 WD's die in windows als schijvengroep zijn aangemaakt, het OS en XBMC draaien vanaf de SSD en zou in mijn gedachte niet mogen haperen. CPU en Mem lopen niet vol.
Heb al verschillende skins geprobeerd en verschillende services uitgezet om te proberen of dat verschil maakte.
De software die ik draai 24/7:
Windows 8.1 + alle drivers zoals intel GPU driver (up-to-date)
XBMC 12.2 laatste versie alle updates alle skins geprobeerd.
Sabnzb op pauze maakt geen verschil (met 0 disk i/o)
Couchpotato (uit maakt geen verschil)
sickbeard (uit maakt geen verschil)
Ik krijg een crystal disk benchmark terug van rond de 138mb per seconde. (softraid-0)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is zo'n lekkere (HT)PC/server om mee te werken.
Alvast bedankt!