Zakelijk internet wordt instabiel met meer gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 14:05
Ik werk bij een online bedrijf in een nieuw kantoorpand in Utrecht maar we hebben rete traag internet.

Het enige wat ons geleverd kan worden is een 5 mbit KPN zakelijk verbinding. Die 5 mbit halen we wel als er een paar mensen op de verbinding zitten. Bij 30 verbindingen (smartphones, tablets etc) is de snelheid echter heel inconstant, ookal is iedereen passief (geen download oid) Het komt ook wel eens voor dat 1 iemand 4 mbit haalt en de rest van het kantoor 100 kbps.

Heeft een nieuwe router/modem invloed op de consistentie van de verbinding? We zitten nu namelijk op een KPN Thomson router.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zou zomaar kunnen dat dat standaard KPN modem het aantal connecties niet aan kan. Gooi er eens een fatsoenlijke WiFi Router/AP achter en laat iedereen daarmee verbinden.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Het gaat om een zakelijk abonnement...wat zegt KPN?
Om wat voor abonnement gaat het?
Om welk modem gaat het exact?
Hoe staan de (relevante) instellingen?
Hoe weet je (zeker) dat iedereen passief is...heb je dat gemeten?
Zijn alle devices direct verbonden met het modem?

Tip: let even op hoofdletter gebruik: je bedoelt een 5 Mbps verbinding (vermoed ik).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 14:05
De KPN zegt dat wifi niet wordt ondersteund :( terwijl iedereen draadloos verbonden is.
Het gaat om dit abonnement: http://www.kpn.com/zakeli...akelijk-internet-8-mb.htm
Via de postcode check ook doorgemeten dat het niet veel sneller gaat worden: http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/html/check

Instellingen van de router/modem staan als volgt: https://dl.dropboxusercon...11-22%20om%2010.37.47.png

Als er een bespreken is of als iedereen aan het lunchen is, is de verbinding alsnog inconsistent.

Thanks, het is inderdaad 5Mbps

edit: kanaalselectie stond eerst op automatisch maar dat maakte niet veel uit

[ Voor 6% gewijzigd door AndyMan8 op 22-11-2013 10:40 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet niet wat er voor budget bij jullie bedrijf is maar kijk eens bij bijvoorbeeld signet wat er zakelijk aan verbindingen geleverd kan worden?
(NB: Ik noem signet omdat die een overzicht van een aantal providers op een postcode geven, geen promotiepraatje oid)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Klinkt als de router die het aantal verbinding niet aan kan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Ik zou beginnen met WPA2 only (als dat een optie is?).
Bedenk echter wel dat 30 draadloze devices best veel is, zeker voor zo'n huis-tuin-en-keuken apparaat.

Persoonlijk zou ik de Thompson bridgen en met twee of drie apparaten gaan werken, afhankelijk waarvoor het netwerk gebruikt wordt (naast Internet).

Is er geen alternatief voor Internet in de vorm van kabel/glasvezel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1