Toon posts:

Thecus & Synology file browsing over PPTP.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Wij hebben een Thecus staan met daarop een aantal bestanden. Gezien er vaker buiten de deur gewerkt gaat worden, gaan we gebruik maken van een PPTP verbinding. De connectie tussen mij en het netwerk word goed tot stand gebracht.

Filebrosing over het netwerk gaat opzich goed, er staan een aantal vaste PC's die gewoon goed en snel benaderd kunnen worden. Bestanden kunnen gekopieerd worden en geopend worden zonder problemen.
Echter werkt dit zelfde niet naar de NAS, ik kan wel de mappen structuur zien maar indien ik een map open met een document erin, dan gaat me verkenner laden en velies ik de connectie met die share.

Apparaten waar wij gebruik van maken:
- Firewall: Netasq U30
- Thecus: NX2200XXX
- Synology DS213+

Wat heb ik geprobeerd:

Wij hebben de firewall compleet open gezet, op 'Pass all'.
In de ASQ hebben wij een 'Bypass' gemaakt voor zowel voor de PPTP Range als de Thecus en Synology.
Ook is er contact geweest tussen ons en de firewall leverancier en die melde dat het zo echt voldoende is, ook de monitoring tools van de Netasq U30 geven geen meldingen door.

Doordat wij er vanuit gingen dat het aan de Thecus lag hebben wij voor de test een Synology neer gezet en deze geeft de zelfde problemen weer.

De NAS zelf daar hoeft niets op aangepast te worden, lokaal kunnen wij file browsen zonder problemen, zowel op een authenticates share als een public share. Via de PPTP verbinding zijn beide wel te benaderen en verbinding mee te krijgen maar zodra er bestanden op komen word de verbinding verbroken tussen de PPTP en de share.
Ik kan ten aller tijden blijven pingen, dit gaat goed.

Wij hebben bij Thecus een ticket aangemaakt en ook zei hebben geen idee wat het kan wezen, onze ticket zou dan ook door gestuurd zijn naar het hoofdkantoor voor onderzoek.

Iemand enig idee wat het nog zou kunnen wezen?
Zijn er nog speciale poorten die mogelijk open gezet moeten worden?

** Extra Info:
- Met een FTP verbinding kom ik wel bij de mappen maar niet bij de bestanden, verbinding loopt dan ook vast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 10:12 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Long shot: Hebben die NASsen misschien een fixed IP adres, met een verkeerde gateway? Ik neem aan dat de PPTP clients een adres krijgen in een andere range dan de LAN.

Verwijderd

Topicstarter
De NAS heeft als gateway het IP van de firewall, dit is wat ook de PC's in de LAN hebben.

De DHCP word gedaan door de firewall op de range: 192.168.21.100 naar 192.168.21.150 voor de PC's
Voor de PPTP loopt deze in range: 192.168.21.160 - 192.168.21.176

Ik krijg keurig het IP: 192.168.21.160

Ping blijft gewoon lopen tijdens het niet kunnen vinden van de bestanden.
Zowel tijdens FTP acces als gewoon file browsing.

Via DNS naam benaderen werkt ook goed.
WebDAV uitgeschakeld op de NAS maar ook dit hielp niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 11:55 ]

• Mijzelf
  • Niet online
Kun je een FTP client log posten?

Verwijderd

Topicstarter
Via Filezilla client werkt alles wel, echter niet via filebrowsing met FTP:\\IP\.

Ik ga snel verder zoeken in de firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

SMB Filtering in de ASQ van de firewall uitgeschakeld.
Dit heeft normaal gesproken geen invloed op het browsen via een PPTP maar doordat het gebeurd met de microsoft verkenner krijg je header fouten. Deze kan je traceren met wireshark.

Doordat je de filtering hier uitschakeld (De plugins uit) zal je wel kunnen browsen.

• Mijzelf
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp is het in wezen een firewall bug? Dat hij WAN filters loslaat op een PPTP verbinding?
Pagina: 1