Toon posts:

Samba + WinME passwords

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensjes,

Thuis ben ik bezig om samba op een mandrake-server te configgen, die moet samnwerken met WinMe clients. Ik heb al een hele zooi howto's gelezen, maar 1 ding blijft me onduidelijk:

In de ene howto zegt met dat je op de windows-bakken wat in je registry met veranderen ivm encrypted passwords, en in andere howto's staat daar weer niks in. Ik heb het thuis nog niet gedaan, en maar de helezooi werkt dus ook nog niet, vandaar...

Op het moment werkt het allemaal dus niet: Windows zegt "unable to gain acces to network".

De howto die ik uiteindelijk heb gebruikt staat op de MUO-pages van mandrakeusers.org..

Verwijderd

nou die error staat er denk ik los van maaruh...je neemt OF plain text passwd, dan moet je je register editten OF je doet encrypted.. als je encrypted doet kan je niet inloggen met w95 dingen enzo..:) vandaar...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Win95 :In samba encrypted passwd's uitzetten.

Win98 en verder: In samba encrypted passwd's aanzetten, en smbpasswd gebruiken om gebruikers aan samba toe te voegen (de gebruiker die dus op die win98 bak inlogt)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney