Beste medetweakers,
ik heb een gloednieuwe... naja gloednieuwe inmidels twee maandjes oude PC staan die ik zelf samengesteld heb maar sinds ik windows 8.1 draai merk ik dat mijn RAM langzaamaan volloopt en dat terwijl er 16Gb RAM in zit. dit vollopen komt vooral voor als ik voor langere tijd bijvoorbeeld torrents laat lopen. na ongeveer een half uur na opstarten staat de teller op 6Gb in gebruik.
mijn specs zijn als volgt:
Proc : Intel Core i7 4770K
Mobo : MSI Z87 MPOWER MAX
HDD's : 2x Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001
1x Samsung 840 Pro 256Gb (OS)
1x 5400rpm Toshiba 1TB (downloadlocatie)
RAM : Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
VGA : MSI Gtx 770 Lightning
Wat ik denk dat er op het moment speelt is dat omdat ik snel internet heb op het moment (glasvezel). deze trage harde schijf de downloadsnelheid niet bij kan houden en dat ie daarom mn RAM volschrijft (bij wijze van buffer)?
ik hoop snel te horen wat jullie hiervan denken!
bij voorbaat dank,
stinus0
ik heb een gloednieuwe... naja gloednieuwe inmidels twee maandjes oude PC staan die ik zelf samengesteld heb maar sinds ik windows 8.1 draai merk ik dat mijn RAM langzaamaan volloopt en dat terwijl er 16Gb RAM in zit. dit vollopen komt vooral voor als ik voor langere tijd bijvoorbeeld torrents laat lopen. na ongeveer een half uur na opstarten staat de teller op 6Gb in gebruik.
mijn specs zijn als volgt:
Proc : Intel Core i7 4770K
Mobo : MSI Z87 MPOWER MAX
HDD's : 2x Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001
1x Samsung 840 Pro 256Gb (OS)
1x 5400rpm Toshiba 1TB (downloadlocatie)
RAM : Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
VGA : MSI Gtx 770 Lightning
Wat ik denk dat er op het moment speelt is dat omdat ik snel internet heb op het moment (glasvezel). deze trage harde schijf de downloadsnelheid niet bij kan houden en dat ie daarom mn RAM volschrijft (bij wijze van buffer)?
ik hoop snel te horen wat jullie hiervan denken!
bij voorbaat dank,
stinus0