Wifi haalt verbinding niet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:54

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Geachte lezers,

Ik zit met een klein dilemma/vraagje. Om maar eventjes alles uit te leggen leg ik eerst uit wat ik heb.
Ik heb van Ziggo het Plus abbonnement dat ik 60mbit krijg. Ik gebruik thuis wat apparatuur op het netwerk, 2 telefoons, tablet, laptop en een pc die op de verdieping staat.

Wat betreft de tablet en telefoons heb ik nooit problemen omdat ik daar de snelheid ook niet echt voor nodig heb. Als ik dan op de pc boven en laptop een speedtest uitvoer kom ik op de volgende dingen uit.

Laptop 53mbit
Pc boven haalt een downloadsnelheid van 2.1mb/s. Dit houd dus in +/- 16mbit. Dit komt waarschijnlijk door de afstand van het modem naar de computer.

Nu wil ik graag mijn abbo bij Ziggo verlagen omdat de plus (60mbit) toch wel veel is en ik hier eigenlijk de meerwaarde niet van inzie (waarom dus een tientje meer betalen per maand als het niet nodig is). Echter als ik omlaag ga ga ik naar 20mbit toe. Hoe zit het dan met de verbinding bij mij pc boven? Gaat hier de snelheid dan ook van omlaag/tot niets? Of blijft deze op de 16mbit zitten?

Ik neem aan dat de laptop ergens rond de 20mbit blijft zitten omdat de uitstoot van het modem/ruiter ongeveer hetzelfde is. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Bedankt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
  • Is de PC bedraad aangesloten? Waarschijnlijk niet, begin daar eens mee.
  • Hoe heb je een speedtest gedaan?
  • Hoe the heck haalt je laptop een hogere snelheid dan je pc? Wat zijn de specs van de PC/laptop?
  • Als de PC de bottleneck is (lijkt me sterk) dan veranderd er niks als je je abo verlaagt naar 20Mbps, dat is nog altijd hoger dan de 16Mbps die je noemt.
  • Uitstoot van een modem? Rookt ie erg? :9 Sneller dan je internetverbinding kan natuurlijk niet, dus die laptop zal max. 20Mbps doen.
Voordat je je abonnement gaat veranderen, geef eens aan wat voor devices je gebruikt en hoe de handel is aangesloten.

Verder maken hoofdletters wel uit met deze eenheden (met alle eenheden overigens)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:54

Oxigeon

En zo is dat!

Topicstarter
Alles draadloos aangesloten
Speedtest gedaan via internet speedtest.zigge.nl en ik merk het aan de downloadsnelheden
Laptop haalt meer omdat deze ongeveer naast het modem staat
Als ik de pc bedraad aansluit heb ik volop bereik en snelheid 60 mbit
Naar mijn idee ligt het dus echt aan bereik van het modem en daarbij is mijn internetsnelheid nu te hoog omdat ik hier de meerwaarde niet van in zie.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43
je ziet het goed. Gewoon downgraden die lijn. Boven blijft dan gewoon de snelheid (16 of 2), die zal niet mee naar beneden gaan.

CISSP! Drop your encryption keys!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 15:54

TommieW

Numa numa.

Het geheel is zo snel als het langzaamste onderdeel. Nu zit de bottleneck bij de WiFi. Als je je abonnement verlaagt, zal de snelheid die sowieso al onder de 20Mb zit niet verder afnemen.
Verder raad ik - zoals door anderen ook al aangegeven - aan om die PC bekabeld aan te sluiten.
Protip: Let op met een hoofdletter of kleine letter B bij Mb/MB. Een kleine letter is voor bit, de grote letter is voor byte. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Oxigeon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:38:
Als ik de pc bedraad aansluit heb ik volop bereik en snelheid 60 mbit
Naar mijn idee ligt het dus echt aan bereik van het modem en daarbij is mijn internetsnelheid nu te hoog omdat ik hier de meerwaarde niet van in zie.
Sluit je pc dan bedraad aan? Sowieso beste oplossing.
Anders even kijken naar een Access Point (zie diverse topics hier)

Een router haalt het in moderne huizen bijna nooit meer om het volledige huis te voorzien van een goed dekkend signaal. Dat ligt niet zozeer aan de router, maar aan het huis. oke, dat is maar net hoe je het bekijkt ;-)

Dus als je de situatie zo wilt laten en tevreden bent met de snelheid kun je inderdaad overwegen om te downgraden. Vind je die 60Mbit eigenlijk wel fijn op je desktop, regel dan een kabel-aansluiting naar de pc. (of evt een AP)
Pagina: 1