• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:42
Ik heb deze zomer ruim 5000 kilometer routeinformatie vastgelegd op mijn Garmin Oregon navigatiesysteem en ben nu bezig om van de leuke foto's en filmpjes die ik tijdens de reis gemaakt heb een soort samenvattingsfilm te maken.

We hebben daarbij 5 reisdagen gehad waarop we minimaal 500 kilometer hebben afgelegd. Het leek mij leuk om in die film daar een soort tussensegment van te maken waarin de afgelegde route als een film afspeelt.

Onderzoek komt voornamelijk uit op apparaten als de GoPro die tijdens het filmen de GPS-informatie opslaan, en op Google Earth dat dit zou moeten kunnen.

En inderdaad, met wat proberen heb ik een filmpje uit Google Earth weten te halen van onze eerste reisdag.

[YouTube: http://youtu.be/ddgA_9j-iuA]

Dit filmpje is echter niet heel boeiend. Ik zou het graag wat meer ingezoomd zien en wat langzamer zodat je echt het reisidee krijgt van de steden waar we langs en doorheen gekomen zijn. Google Earth zoomt echter direct uit als je de track gaat afspelen en kantelt de 3D weergave weer plat.

Heeft iemand al ervaring om zo'n filmpje te maken? Is het wel mogelijk in Google Earth met wat andere instellingen, of is er andere software waarmee dit zou kunnen?