Toon posts:

Wat kan verbeterd worden aan Tweakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had IMHO graag gezien dat de techforum wat meer replies gebuffered werden in de link-balk. Iets meer overzicht en tijd om te reageren.

Verwijderd

Ben ik het mee eens, maar dan wordt het wel weer heel erg onoverzichtelijk. Verder zou ik zeggen geef wat meer mogelijkheden om op userinfo te zoeken, bijvoorbeeld op de plaats van waar de tweakers vandaan kwamen.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

[flauwmode]
iets vaker backup-en
[/flauwmode]

Nee ffies srieus wat meer smillies. En wat meer moderators op stuffis enzo.

En misschien een script die je elke keer de faq laat lezen als je iets verkeerds doet.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Verander heel het forum, een nieuwe look is wel eens aardig voor de ogen.
Ja en verder, GoT is over het algemeen redelijk functioneel.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
En misschien een script die je elke keer de faq laat lezen als je iets verkeerds doet.
ja dan zijn dr mensen die de hele tijd de faq op hun scherm hebben (me niet uitgezonderd :) )

Verwijderd

1-de mogelijkheid om het topic te veranderen, is soms wel s handig.
2-met 1 klik een overzicht van alle topics waar je geposted heb.
3-vote systeem om slotje op topic te doen
4-smilies clickable maken (e.g. klik op :) en : + ) staan gelijk in invoervak

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 07 juni 2001 09:06 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

ja dan zijn dr mensen die de hele tijd de faq op hun scherm hebben (me niet uitgezonderd :) )
hahaha me too. maaruh ms leren we het dan nog.

Lekker zijn is een gave :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:48

mvds

Totally awesome!

move -> LA

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:11 schreef DarthRaider het volgende:
1, is niks. Dat kan ook bij iBazar dan gaan mensen hun topic naam veranderen en krijg je rare dingen zoals:
Dit kan dicht.
Klaar
Rot op.

En is ook niet handig. Straks is het een boeiunde topic en zoek je naar de naam kan je hem niet meer vinden.

2.
Dat is er al.
Profiel bekijken en dan op de naam van de persoon klikken:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26351]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26351[/url]

3.Ja mag. Alleen dan bepaalde personen. Straks boeit het topic je niet dan zet je het maar op slot? Nee dit word te veel gekloot dan.

4. Huh?

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:05 schreef CRACKIE het volgende:
Verander heel het forum, een nieuwe look is wel eens aardig voor de ogen.
Ja en verder, GoT is over het algemeen redelijk functioneel.
Met die look ben ik het inderdaad roerend eens. Het sluit nl. totaal niet aan op de tweakers.net site. Een tijdje geleden kwam iemand anders al met een concept layout voor het forum gebaseerd op tweakers.net (met als kleurbasis; rood-zwart-grijs-wit), en dat zag er heel goed uit.

Overigens wat doet het avant garde font in de stylesheet :? Imo overbodig.

Verder een iets betere cache handling. De huidige handling gaat volgens
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">

Door hier voor in de plaats te zetten
<meta http-equiv="expires" content="Mon, 06 Jan 1990 00:00:01 GMT">
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache">

Zou crossbrowser cache handling ten goede komen. ;)

Verder nog de optie in de search om verder te zoeken in de zojuist getoonde zoekresultaten. Je kunt zo nog specifieker zoeken. Tevens een optie om bijv. +/- of AND/OR te gebruiken. Dus;

tafel +stoel = zoeken op tekst die tafel en stoel bevat
tafel -stoel = zoeken op tekst die tafel maar niet stoel bevat
tafel +stoel = zoeken op tekst die tafel en stoel bevat
"dit is een tafel" +stoel = zoeken op tekst die "dit is een tafel" exact bevat en die het woord stoel bevat

Met de huidige topics en posts krijg je dikwijls een lading aan postings op je scherm. Bovenstaande kunnen het gebruik van de search dramatisch verhogen omdat er beter en sneller resultaat kan worden getoond.

Verder zou het handig zijn om regelmatige en wat meer ervaren posters een "upgrade" te geven alla "faq-mod". Deze mensen kunnen aanpassingen maken aan alleen de faq(knowledge base) betreffende het forum en zo extra informatie, nieuwe links, en documentatie toevoegen zonder evt. tussenkomst van een moderator. Deze personen hebben dus geen rechten m.b.t. sluiten van topics etc., alleen de faq bewerken.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:34 schreef Gordijnstok het volgende:
Verder zou het handig zijn om regelmatige en wat meer ervaren posters een "upgrade" te geven alla "faq-mod". Deze mensen kunnen aanpassingen maken aan alleen de faq(knowledge base) betreffende het forum en zo extra informatie, nieuwe links, en documentatie toevoegen zonder evt. tussenkomst van een moderator. Deze personen hebben dus geen rechten m.b.t. sluiten van topics etc., alleen de faq bewerken.
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik kom nu al best lang op het forum en soms vraag ik het af hoe mensen iets kunnen durven te vragen.
Zoals gisteren nog:
Hoe zie ik welke kant mij fan opblaast.
Nou dan word ik een beetje witheet.
Dan wil ik wel even een lekkere FAQ voor zijn neus douwen.
Dit kan al.
Maar je kan weinig tegen zulke dingen doen vind ik als ervaren gebruiker.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 09:05 schreef lordspacie het volgende:
[flauwmode]
iets vaker backup-en
[/flauwmode]

Nee ffies srieus wat meer smillies. En wat meer moderators op stuffis enzo.

Smilies zijn er meer als genoeg, imo mogen er een paar weg maar dat is al vaak genoeg besproken.

Een script die je op je vingers tikt als je wat fout doet? Dan moet je een behoorlijk intelligent script maken. Stel ik post in de verkeerde fora, hoe moet het script daar op inspringen :? In mijn ogen een onmogelijk taak.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 07 juni 2001 09:11 schreef DarthRaider het volgende:
1. is al eens een discussie over geweest, gebeurd toch niet..
2. klik maar eens op je nickname.
3. heeft geen zin.
4. is mischien een idee.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 07 juni 2001 09:11 schreef DarthRaider 4 dingen op
1) Is NIET handig. Krijg je idd vreemde taferelen. Als je een fout maakt in je topic titel message je maar een mod ofzo ;)

2) Antwoord is al gegeven :)

3) Is niet praktisch. Hoe ga je dat doen? Een bepaald percentage ofzo? Als er dan een draad komt met iets waar je het niet mee eens bent roep je je icq vriendjes erbij en zit de draad dicht. Het is veel handiger om het gewoon in SU te melden of even icq'en.

4) Klinkt heel leuk maar is ECHT brak. Iemand hier op GoT heeft ooit een "GoT-Composer" gemaakt waar je dus iid clickable smilies had. En het werkt niet, heel simpel. Je typt veel sneller als dat je typt, met je muis ergens op klikt en weer verder typt.

LordSpacie, meer smilies is imho niet nodig. Er zijn er nu 24 + 6 geheime (die staan nog niet onder het reply venster) maar B-) en (8> kunnen er uit. En ik kan nu toch wel alles 'uitdrukken' wat ik wil.
Een script wat je verplicht de FAQ laat lezen lijkt me onuitvoerbaar :)

Gordijnstok, een nieuwe layout hoeft van mij niet maar ik ben iemand die NIET wil veranderen :) Op zich geen slecht idee maar ik denk dat er eerst nog wat andere dingen moeten gebeuren (Topix verder uitgewerkt etc.)
Over je cache verhaal doe ik geen uitspraak, dat kan ik niet volgen :)
De search moet/kan idd nog VEEL beter. Ik wil het liefst op alles kunnen zoeken (dus alle post met 'games EN CS EN n00b gepost door IceStorm in Spielerij tussen 01-01-2001 en 04-03-2001' bijv).
Faqmods is niet eens zo'n hele slechte maar op dit moment zijn alle mods druk bezig met FAQ's ed te maken.

Zo, alles weer behandeld? :+

• Cyphax
  • Laatst online: 09:55

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij is IceStorm heel nostalgisch van aard :+
Ik ook btw, heb een hekel aan dat soort veranderingen ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Jullie zijn ouderwets :+ Bovendien vindt ik de layout tov tweakers.net niet echt consequent.

• Cyphax
  • Laatst online: 09:55

Cyphax

Moderator LNX
Op donderdag 07 juni 2001 11:22 schreef Gordijnstok het volgende:
Jullie zijn ouderwets :+ Bovendien vindt ik de layout tov tweakers.net niet echt consequent.
Nah, dan pas je t.net toch aan ;)
De layout op zich van dit forum is absoluut prima.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Kan je mensen "uitzetten".
En jullie allemaal mij "uitgezet".
Volgens mij had ik daar al antwoor dop gegeven.
Maar jah dat heb ik wel vaker.

Ik vind GoT en Tweakers.net ook teveel van elkaar verschillen.
Ik heb denk ook dat GoT en Tweakers.net 2 verschillende dingen zijn.
Want als je registreerd moet je dat bij allebei doen. En dat is zwaar irritant.
Zo hebben sommige GoTTers een andere usernaam dan op Tweakers.net
Echt gewooon zwaar irritant.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah... Ik weet niet wat het is, maar ik surfde altijd met knoqueror, en sinds de crash krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~janoz/protocoldied.gif

[edit]
Tja, zo vaak post ik geen plaatjes, en een plaatje is iets anders dan een url :).. maar iig, dit deed ie voor de crash nog niet. Nu moet ik weer met een buggy netscape surfen (waarin het scrollwieltje ook niet owrd ondersteund :( )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Cool je TCP/IP protocol is dood!!

!!protocol died!!

Leuk

Probleem :?

Verwijderd

Vreemd, op ons plastic wafelijzer (Apple Ibook) doet got het prima.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 07 juni 2001 11:36 schreef Janoz het volgende:
Mwah... Ik weet niet wat het is, maar ik surfde altijd met knoqueror, en sinds de crash krijg ik dit:
[afbeelding]

[edit]
Tja, zo vaak post ik geen plaatjes, en een plaatje is iets anders dan een url :).. maar iig, dit deed ie voor de crash nog niet. Nu moet ik weer met een buggy netscape surfen (waarin het scrollwieltje ook niet owrd ondersteund :( )
dat ligt aan de gzip compressie, heb ik ook, lynx geeft b.v. ook een error dat ie niet goed kan gunzippen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• balk
  • Laatst online: 12-02 22:31
Op donderdag 07 juni 2001 11:37 schreef jordyb het volgende:
Cool je TCP/IP protocol is dood!!

!!protocol died!!

Leuk

Probleem :?
Maar gelukkig doet je Mozilla het dan nog wel. Het schijnt aan webads te liggen.

• zeef
  • Laatst online: 10-02 22:16
Een nieuwe FAQ. Ja hold your horses de ouwe is goed, mar het kan altijd beter. Te vaak verzanden we in mbt beheer oeverloze welles nietes related topics. Er moet meer duidelijkheid in, en minder grijze gebieden.

Ook moet de policy van mods en ads eendrachtiger zijn. De persoonlijke voorkeuren en of opinies moeten ten alle tijde voorkomen worden. (dwz, in aan het beheer gerelateerde topics ;) )

Verder moet er van de gebruikerskant meer respect zijn voor het werk van de crew. Die is er niet om jou te pesten. Als ze dat in jouw ogen wel doen, ga dan eerst eens bij jezelf te rade voordat je ze publiekelijk aan de schandpaal nagelt als fascistoïde dicators.

GoT, samen komen we er wel uit :9

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
doe ALSJEBLIEFT eens iets aan de T.net en GoT look. deze blije kleutjes, en idem design kan echt niet meer in deze maatschappij! ;) :)

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-02 14:45
Zoals al vaker gezegd: een beter systeem om te kijken of er nog replies op je eigen berichten zijn...

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 15:28

duderuud

Sliden is koel

Die lijkt me ook bar handig ja!

Motor-Forum.nl

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 07 juni 2001 15:59 schreef zeef het volgende:
Een nieuwe FAQ
Your wish is my command >:P

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Themes!
Want de helft wil een nieuwe look en de andere helft wil dit houden... Gewoon in je prefs opgeven welk theme je wilt en je bent klaar :)

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 02:23 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Your wish is my command >:P
Doe maar niet. Dan krijgen de users nog meer regels opgelegt :(

;)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 08:57 schreef J.A.M.F. het volgende:
Ik had IMHO graag gezien dat de techforum wat meer replies gebuffered werden in de link-balk. Iets meer overzicht en tijd om te reageren.
Inderdaad.. HELEMAAL mee eens

Verwijderd

Dat de leeftijd naast de username komt te staan. Om dat te weten klik ik toch vaak op het profiel.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 08 juni 2001 10:17 schreef Feeree het volgende:
Dat de leeftijd naast de username komt te staan. Om dat te weten klik ik toch vaak op het profiel.
Lekker belangrijk.... |:( :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:14
1: nieuwe look voor GoT en T.net
2: op GoT voten voor slotje op topic
3: op t.net de forum replies naar de rechterkant halen en daardoor meer replies kunnen laten zien.
4: naast driver/bios updates een aparte software update lijst waar we nero etc kunnen vinden en meer software coveren
5: GoT profiles een user foto kunnen gebruiken
6: site check forum moet terug

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 12:40 schreef Kaap het volgende:
3: op t.net de forum replies naar de rechterkant halen en daardoor meer replies kunnen laten zien.
4: naast driver/bios updates een aparte software update lijst waar we nero etc kunnen vinden en meer software coveren
1: mee eens
2: nee wordt een rotzooi net als op tweakers.net
3: neutraal
4: wordt een ramp om bij te houden
5: leuk, maar kan ik dan schadeclaims voor verziekte ogen door *walg* foto's indienen bij de crew?
6: Daar heeft Tom www.sitechecks.nl voor gemaakt.

• x-force
  • Laatst online: 05-01-2024
de mogelijkheid om je eigen topic te sluiten

want als je al het antwoord op je vraag hebt waarom moet zou ie dan nog blijven staan??

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:49

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 08 juni 2001 16:25 schreef x-force het volgende:
de mogelijkheid om je eigen topic te sluiten

want als je al het antwoord op je vraag hebt waarom moet zou ie dan nog blijven staan??
Omdat er best nog wel een interresante discussie kan lopen :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 08 juni 2001 12:40 schreef Kaap het volgende:
Dat is allee opsmuk, daar gaan we niet over in dicussie, geef maar een voorstel. VOor windowdressing zijn altijd alternatieven voorhanden, maar zo is 't toch ook prima
Nope, modjes gaan over slotjes en zo is 't wel prima. Democratie-discussie is prima maar de crew regeert.
huh?
illegale links plaatsen kan niet en legale links plaatsen.....
Zowiezo dat de layout op Tnet in principe wel consequent en goed is... :P
Daar heb je je icoon voor als je perse jezelf in de kijkert wilt hangen, alsmede de tweakersgallery...
Is er geen url daarnaar... www.sitechecks.nl

Verwijderd

Een nieuwe look is altijd leuk en dat vote systeem om topics te sluiten lijkt me ook wel aardig, mits goed uitgewerkt.

• smooky
  • Niet online
ehhhrmmmm Nero hoeft niet illegaal te zijn hoor . . Nero staat gewoon in het bios/drivers/firmware update menu op tweakers.net: Hier dus

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-01 11:49
Dat als je een bios/driver/firmware update-pagina opent, dat links van die pagina weer het tabelletje van bios/driver/firmware updates komt.

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

AlexAuto

Parttime Tweaker

Ik weet niet of het al eerder is ingebracht:
Wanneer je een nieuw topic wil openen een zogenaamde checklist maken:
1: Heb je de faq al doorgelezen? De faq van <forum waar je in post> kan je vinden door hier te klikken.

2: Heb je de search gebruikt? Zo nee, klik dan hier.
Mocht het nieuwe topic teveel lijken op een zoekresultaat uit de search, dan wordt het topic gesloten.

3: Wanneer je de search gebruikt en je hebt nog geen goed antwoord gevonden op je vraag, post dan hieronder:
enz....

Lijkt mij toch wel een aardig idee om zo het aantal mislukte topics omlaag te drukken ;)

• IceStorm

IceStorm

Alex, mensen die de FAQ nu al niet lezen gaan hem dan ook niet lezen (in de trent van 'geen zin in' etc).
Sommige mensen zijn gewoon LUI.
Pagina: 1