Non paged pool leak

Pagina: 1
Acties:

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:41
Beste Tweakers,

Momenteel ervaar ik iets zeer merkwaardigs.
Heb 4 dagen terug een nieuwe PC gebouwd en daar Windows 8.1 Pro 64bit op geïnstalleerd.

Vrij snel kwam ik erachter dat mijn PC zeer traag werd. Taakbeheer geopend en ik zag dat mijn RAM 97% in gebruik was, waar ik niks meer aan het doen was dan browsen en enkele achtergrond programma's gedraaid.

Daarop ben ik gaan googlen en heb een RAMMap gedraaid, waaruit bleek dat ik een enorm grote non paged pool had. Nog wat verder gegoogled en inmiddels een poolmon gedraaid.

Uit de poolmon bleek dat er een proces in de non paged pool met de tag Wfpn altijd verreweg het meeste gebruikt wordt. Heb dit al kunnen traceren tot gebruik van de windows drivers. Zie het bijgevoegde screenshot. Heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd, de nieuwste versies beschikbaar op de website van Gigabyte en AMD.

Het probleem doet zich op willekeurige momenten voor. Dinsdag heb ik 3 uur BF4 gespeeld en daarvoor en daarna was er niks aan de hand. En op het moment van schrijven van deze post en het maken van het screenshot, ben ik alleen aan het browsen, zelfs alles op de achtergrond uitgeschakeld (steam, origin, spotifiy etc) en gebruik ik nog 70% van mijn RAM.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem en mogelijk een oplossing?

Alvast bedankt!

EDIT >> Heb ook een tweede screenshot gemaakt na een herstart, met al mijn gebruikelijk achtergrond programma's draaiende.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5oZUz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5p0mr.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bottR op 21-11-2013 16:55 ]

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
Dat kan iets te maken hebben met de netwerk drivers onder windows 8, zie ook dit topic: http://www.neowin.net/forum/topic/1117499-windows-8-high-memory-usage/

• bottR
Erg bedankt voor de link.
Had zelf net ook een findstr gedaan en kwam op dezelfde netio.sys uit.

Ga de oplossing op die pagina eens proberen

EDIT > Ga eerst even de nieuwste driver op de website van Killer proberen, voordat ik die services ga uitschakelen. Gigabyte had niet de aller nieuwste op hun website staan helaas :(

[ Voor 39% gewijzigd door bottR op 21-11-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dit is een bekend probleem met Battlefield 4 en AMD videokaart op Windows 8.1. Een mogelijke oplossing kan zijn om de 2 exes van BF4 op Windows 8 Compatibility mode te zetten.

Ik heb dat zelf gedaan en sindsdien geen last maar gehad, maar ik had het sowieso al niet zo vaak dus kan niet met zekerheid zeggen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
Even een terug koppeling.

Heb de 21e mijn netwerk driver geupdate. Daarna geen last meer gehad van enige pool leaks.
In mijn geval heeft dus de nieuwste driver van de website van Killer downloaden gewerkt.