Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

python examples

Pagina: 1
Acties:

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo,

Na een aantal jaren heb ik het boek programmeren in python uit de kast gehaald.
Bij dat boek is ook een cdrom met pythonexamples. Volgens het boek kan je gewoon je windows explorer gebruiken en dan op een pythonexample klikken. Bij sommige examples doet hij het wel maar bij veel ook weer niet. Ik zie dan een flash van een dosvenster.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Het boek heet programmeren in python met cdrom en is al enkele jaren oud.

Thanks

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:18
Welke versie van Windows heb je?
Hoe oud is het boek?
Welke melding krijg je?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Etc..

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik neem aan dat je Python wel geïnstalleerd hebt? :P

• verbatim
  • Laatst online: 17-01-2024
Marco1994 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:41:
Welke versie van Windows heb je?
Hoe oud is het boek?
Welke melding krijg je?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Etc..
Ik gebruik windows XP. Het boek behandeld versie 2.0
Het boek is de tweede versie ik weet niet precies het jaartal.
Ik heb het ook geprobeerd met de idle gui maar dan krijg ik ook foutmeldingen.
Ik hoop dat iemand ook het boek heeft van programmeren in python met cdrom.
En hoop op een oplossing.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
Je kunt beter proberen die voorbeelden op de command prompt uit te voeren; als er een foutmelding geprint wordt kun je die dan tenminste lezen (in plaats van dat het terminalvenster direct gesloten wordt). Waarschijnlijk werken een aantal voorbeelden niet met de versie van Python 2 die jij gebruikt (2.0 is natuurlijk superoud ondertussen).

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Het is misschien een idee om op http://learnpythonthehardway.org/book/ eens een kijkje te nemen.

Niet dat je boek met CD-Rom niet deugt, maar zoals Soultaker al aangeeft, is Python 2.0 al een vrij oude release.

Verwijderd

Ach zolang die werkt met windows xp... dan moet python 2.0 ook geen probleem zijn.

• Xudonax
  • Laatst online: 21-11 20:40
Dat is niet echt een lekkere insteek Michal-sk. Python 2.7 heeft al een hele hoop extra functies die het leven makkelijker maken, en als je echt op de toekomst voorbereid wilt zijn dan doe je er volgens mij ook niet verkeerd aan om Python 3 te willen leren.

Ik kan alleen niet vinden of de link van Pyr0wl nu Python 2.x of 3 behandeld, dus ik vermoed dat het Python 2.x is :) 3 is namelijk nog niet echt héél erg veel in gebruik.
Pagina: 1