Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hulp gezocht, zelfgebouwde PC gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb zojuist mijn eigen PC gebouwd en ik baal heel hard. Hij ging aan en toen meteen weer uit en toen weer. Dit bleef die een paar keer doen. Toen probeerde ik opnieuw de PWR SW aan te sluiten, toen bleef die even runnen voor 5 seconde en ging weer uit. Na nog wat testen gaat ie helemaal niet meer aan. Waar kan dit aan liggen?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Is je voeding wel krachtig genoeg. Ik heb dit ooit ook gehad en de voednig was gaf gewoon te weinig vermogen. Zodra er andere componenten stroom begonnen te trekken begaf hij het.

Dus check dat eerst !

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

FreakNL

Well do ya punk?

Kortsluiting? Gezien je andere topic....

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo is is mijn moederbord dan kapot of wat zou er kapot kunnen zijn? En hoe kan ik überhaupt kortsluiting krijgen?

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 13:26

deraco96

Altijd.

Dat hij steeds opstart (5-10 seconden aan ofzo) en dan weer uitgaat, en dan weer opnieuw opstart, en na enkele seconden weer uitgaat enz heet een boot loop. Dat helpt nog wel op Google. Laatst gehad, toen maar gewoon het moederbord RMA gedaan. UIteindelijk alsnog een nieuw moederbord moet kopen, maar da's een ander verhaal.
Een andere random tip die bij mij wel eens geholpen heeft is de powerknop echt 10 seconden inhouden, één keer helemaal stress gehad vanwege een PC die niet weer wou opstarten na wat geknutsel en toen moest ik eenmalig de powerknop wat langer inhouden om de een of andere vage reden...

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oké en als de processor kapot is dan zou er toch wel licht moeten branden of iets? Probeer alleen andere redenen uit te sluiten

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 11:10
Processor koeler goed vast ??

Verwijderd

Probeer de componenten eerst uit buiten de systeemkast. Dus moederbord en voeding even los op de tafel.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 15:13

tomic

Smexylittlebabe!

Prcies wat Djortz zegt. Ik heb het ook al meegemaakt en het komt wss door kortsluiting of door een te zwakke voeding.

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Topicstarter
Resultaeert kortsluiting meteen in een kapot
Moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is absoluut niet te zwak het is een seasonic m12II 520 wat. Moederbord is z87-g45. Ik ben echt radeloos en weet niet meer wat ik moet doen. Die scythe mugen 4 was ook niet bepaald
Makkelijk om te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Scythe mugen 4 zit erop en die heb ik zeker goed
Vast gedraaid

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Kortsluiting hoeft niet je mobo te slopen.

Haal alles uit je kast, leg het mobo op zo'n matje schuimrubber ofzo wat in de doos van je mobo zat. Sluit nu het hoognodige aan en zet je "computer" aan ( ff sluiting maken met een schroevendraaier op de power on header. Wat Djortz dus zegt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit zojuist gedaan, moederbord met de voeding aangesloten en videokaart dus uit de kast alleen de basics erop en met een schroevendraaier op de pwr sw. Helaas geeft ie geen kick

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 00:06 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:29:
Is je voeding wel krachtig genoeg. Ik heb dit ooit ook gehad en de voednig was gaf gewoon te weinig vermogen. Zodra er andere componenten stroom begonnen te trekken begaf hij het.
Nee dan was je probleem dat de voeding stuk was of van bagger kwaliteit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu dus helemaal uit de kast en de moederbord ligt op de doos van het moederbord. Het moet dus liggen aan of de voeding (lijkt me niet aangezien die al vervangen is), aan de CPU (lijkt me ook sterk aangezien ik hem er goed in heb gelegd (pins beneden) en netjes het klipje vast heb gedaan) ook de koeler was wat moeilijk maar die zit gewoon goed strak vast of dus het moederbord of het geheugen. Heb 1 RAM er al uitgehaald aangezien sommige zeiden dat dat werkt maar dat werkte ook niet. Dus kan het zo zijn dat om 1 of andere vage reden toch het moederbord stuk is? Dan is toch de meest voor de hand liggende reden lijkt mij?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Let op dat de metalen beugels van de koeler geen sluiting maken op het moederbord. Soms worden ze direct zonder isolatie op het bord geschroeft en kan het ergens tegenaan zitten of door de lak krassen en sluiting maken.
Als gevaar voor sluiting bestaat, dan knip ik een paar stukjes uit een overhead sheet oid, pons er gaatjes in met de perforator en schroef die netjes tussen metalen beugel en moederbord.
Soms worden ook isolatie ringetjes meegeleverd met de koeler.

Of misschien heb je teveel van die zilvergrijze koelpasta gebruikt? Een likje ter grootte van een rijstkorreltje is voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 22-11-2013 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
De beugels zitten niet op het moederbord er waren idd isolatie ringetjes meegeleverd. Ook heb een tutorial opgezocht voor de koelpasta, misschien zou het mogelijk kunnen zijn dat ik wat teveel heb gebruuikt. Heb het met een kaartje uitgesmeerd en niet te veel gedaan volgens mij. Zou teveel koelpasta ervoor kunnen zorgen dat ie in een bootloop komt dus telkens 3 seconde aan en weer uit en weer aan en dat ie nu helemaal niks meer doet, nopes nada? Of zou er dan wel ergens een lichtje moeten branden?

Zo ziet alles er nu ongeveer uit

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qbvggl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nljkn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/312d2ev.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/sdixso.jpg

• Ploink
Ik bedoel de beugels op de bovenkant zoals op deze foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/scythe-mugen2/11-screw.jpg
Op die plaat aan de onderkant zit al een isolatie laag op dacht ik.

Als je veel te veel pasta op de cpu zou doen dan loopt vrijwel alles er tussenuit en kloddert het over onderdelen en printbanen heen die dan misschien niet goed meer functioneren.
Als je een klein beetje hebt gebruikt verwacht ik geen problemen.

Edit: Heb je het al geprobeerd zonder videokaart?
Op je foto zie ik ook geen voedingskabel naar je videokaart lopen..

[ Voor 17% gewijzigd door Ploink op 22-11-2013 10:30 ]

Verwijderd

Toevallig een Dell beeldscherm met een displayport kabel aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de beugels hebben geen contact met het mb ook heb ik al geprobeerd zonder videokaart ik had ze idd niet in de stroom :P maar dat had ook geen effect (testen zonder GPU)

@shadow nee ik heb nog geen 1x een beeldscherm aangesloten. Dat maakt toch niet uit voor een boot?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 01:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 01:27:
@shadow nee ik heb nog geen 1x een beeldscherm aangesloten. Dat maakt toch niet uit voor een boot?
Ja ik had zelf eens zo'n probleem (boot loop) doordat Dell / AMD zich blijkbaar niet aan de displayport specificaties houden. Duurde wel even voordat ik erachter kwam dat het precies door de displayport kwam (hoe verzin je het ook he...). Verwijderd in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19"

Heb je al je ATX stekkers goed aangesloten (die 4 of 8 pins connectors naast de CPU) ?

Post trouwens even een lijstje met de specifieke componenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik zeker correct aangesloten. Kan je ook niet verkeerd aansluiten toch? Aangezien ze maar op 1 manier erin gaan.

Specs:
Motherboard: MSI Z87-G45
Processor: i5 4670k
Cooler: Scythe Mugen 4 PCHG
RAM: Corsair LP 1600 2x 4 GB
Power Supply: Seasonic M12II 520W
Case: Corsair Carbide 500R
GPU: GTX 780
SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Verwijderd

Het kan nog zijn dat je moederbord niet compatible is met het geheugen. Probeer het eerst met één enkele geheugenmodule en anders met andere dimm's.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het model nummer staat bij supported voor de moederbord.

Er komt vanmiddag een expert langs hopelijk kan hij mij vertellen wat er mis is. Ikzelf
denk toch een kapot moederbord

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 11:59 ]

Verwijderd

Begin me toch af te vragen of die videokaart niet wat extra spanning nodig heeft vanuit de voeding. Zo'n grote videokaart heb ik sinds de tijd van de xt niet meer gezien! >:)

• Ploink
Heb zelf ook eens zo'n situatie gehad, er werkt iets niet maar wat moet je vervangen als het niet eens start?

De shop was een dozenschuiver en wilde er niet naar kijken, maar nam wel zonder gezeur alles terug!
Bij een andere shop gevraagd wat ze in zo'n geval doen: alles terugsturen en dan testen ze het voor je en vervangen alleen het niet werkende onderdeel. Daar heb ik toen alles opnieuw besteld.
Ik vermoedde dat het geheugen niet goed was, maar daar ben ik dus nooit achter gekomen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

En?
Pagina: 1