Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe providers ons meer lieten betalen zonder prijsafspraken

Pagina: 1
Acties:

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
reviews: Hoe providers ons meer lieten betalen zonder prijsafspraken

Laat ik beginnen dat ik jullie moet feliciteren met een dergelijk artikel. Gezien de reacties bij het oorspronkelijke bericht, ben ik absoluut blij met de duiding die jullie hier doen.

Wat ik in dit artikel mis is één van mijn conclusies. Namelijk, dat één van de andere partijen niet achter KAN blijven als de ander zijn prijzen verhoogd. Als namelijk de hele bups op zou stappen omdat ze het niet eens zijn met de verhoging, hebben de anderen de capaciteit helemaal niet om dat op te vangen. Ze MOETEN dus wel mee. (Maar aan de andere kant vinden de aandeelhouders dat natuurlijk niet erg)

[ Voor 6% gewijzigd door tes_shavon op 21-11-2013 16:15 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 19:22
Dat alles maakt, samen met het feit dat informatie vergaren die bedrijven liever geheim houden, lastig kan zijn en dat onderzoeken daarom lang kunnen duren.

Ik denk dat bovenstaande zin beter als volgt kan worden opgebouwd:

Dat alles maakt, samen met het feit dat informatie vergaren die bedrijven liever geheim houden lastig kan zijn, dat onderzoeken daarom lang kunnen duren.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ten eerste, dank voor de reactie :)
Laat ik beginnen dat ik jullie moet feliciteren met een dergelijk artikel.
Dank, heb er hard aan gewerkt omdat ik merkte dat er te weinig info in het nieuwsbericht 'paste'.
Wat ik in dit artikel mis is één van mijn conclusies. Namelijk, dat één van de andere partijen niet achter KAN blijven als de ander zijn prijzen verhoogd. Als namelijk de hele bups op zou stappen omdat ze het niet eens zijn met de verhoging, hebben de anderen de capaciteit helemaal niet om dat op te vangen.
Dat is open voor discussie. Mensen met een abonnement (laat ik het hoog inschatten, 8 miljoen totaal onder consumenten) zitten vast aan een 1- of 2-jarig abonnement. Als die gelijkelijk verdeeld zijn over 1- en 2-jarig en over periodes van het jaar, hebben dus in een maand tijd 1/18 van de mensen de kans om over te stappen: 440.000 ongeveer. Bij alle providers. De kleinste provider heeft een marktaandeel van 25 procent, dus van die 440.000 zitten minimaal 110.000 al bij die providers.

Per maand is de extra load dus maximaal in orde van grootte van 300.000/400.000 op basis van mijn educated guesses. Het zou voor een provider al een groot succes zijn - zeker als het de kleinste provider is - om tweederde over te halen om een abo te nemen. Sommige mensen hebben nu eenmaal geen bereik, hebben negatieve ervaringen met die provider of willen een telefoon die de provider niet in het assortiment heeft, hebben behoefte aan een soort abonnement die de provider niet aanbiedt etc. Meer dan een kwart miljoen per maand erbij voor een provider is dan al echt niet meer realistisch.

Kortom, ik denk niet dat dit een probleem zou opleveren :)