Boston Acoustic A25 op de computer

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Hallo allemaal,

Vandaag in een winkel geweest en liep langs 2 speakers (Boston Acoustic A25) en wat een geluid komt daar uit!

Zeker voor 170 euro per paar.

Nou ben ik helemaal niet van de HiFi etc en heb dus ook geen idee hoe ik ze aan moet sluiten aan me computer als ik ze morgen ga halen.

Ik weet zelf wel dat ik een een aparte versterker nodig heb maar ik weet ook niet welke goed en welke slecht zijn...

Het liefst wil ik niet teveel uitgeven en een goedkope versterker hebben maar heeft dat impact op het geluid dat uit de speakers komen?

Ben zelf nog student (heb niet teveel om uit te geven)

En wat heb ik allemaal nog nodig behalve een verstekker en de twee speakers?
Ik neem aan dat de rest bij de versterker zit? 3.5mm jack etc

alvast bedankt!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:08
Bij mijn weten worden versterkers en speakers altijd kaal geleverd, dus je hebt nog speakerkabels en een jack->rca kabel nodig :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Sander187
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 11:19
De kwaliteit van de versterker heeft zeker invloed op de geluidskwaliteit. Als je niet teveel geld wilt uitgeven zou ik op de tweedehand markt kijken, daar staat meer dan genoeg aangeboden, zeker omdat je (maar) een tweekanaals versterker zoekt. Zoek wel een versterker met redelijk wat vermogen en van een goed merk zoals; Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer, Yamaha & NAD. Merken zoals; Sony, JVC & Philips hebben ook goede versterkers, maar ook minder goede. Eventueel kan je de speakers mee nemen om te luisteren als je de receiver/versterker gaat kopen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

JT

VETAK y0

Mocht je nou zo een grote bak niet kwijt kunnen dan kun je op Ebay eens kijken naar versterkertjes met TA2024 amps erin. Zijn niet zo duur en ik verbaasde mij er laatst over wat een geluid ze nog wisten te produceren voor een paar tientjes.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Sander187 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:30:
Als je niet teveel geld wilt uitgeven zou ik op de tweedehand markt kijken, daar staat meer dan genoeg aangeboden...
Dat :)
Mijn paartje Boston Acoustics A25 op de slaapkamer stuur ik aan met een Arcam AVR250 welke ik voor een zeer mooie prijs op heb gehaald. Geen HDMI, maar wel digitale ingangen en een behoorlijke voeding.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Knamix
Balen dat de versterkers al gauw boven de 150-200 zitten...

tweedehands zie ik ze ook niet zo 1, 2, 3 staan voor een mooie prijs :(

Ik ga even verder kijken en hopen dat ik er eentje kan halen voor een mooie prijs!
Anders gaat het helaas over en moet ik weer aan me Logitech speakertjes :r :r

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 18:07

tijmeng

Panasonic 7J

TA2024 op ebay is een goede keuze, kost je max 50€... 2e hands is er zat te vinden.. Heb zelf voor 30€ een harman kardon hk620 ooit op de kop getikt... Top geluid en goede kwaliteit HK630 640 etc... mooi 2 kanaals stereo.

• Knamix
Heb even snel gezocht op Marktplaats via "TA2024"

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

weet niet of ik links mag plaatsen, alvast excuses hiervoor... maar is dit een goede?

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:58
Die kan ja, maar goedkoper is zelf uit China te laten overkomen. Dit is volgens mij dezelfde voor EUR 57,- en gratis verzenden:

http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-50-50WX2-TDA7492-Class-T-Amp-Integrated-Tripath-Stereo-Amplifier-black-/120798658532?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item1c20293fe4

Anoniem: 368035

De a25 heeft redelijk wat power nodig om goed tot zijn recht te komen. Als ik jou was zou ik gaan kijken naar een tweedehands marantzje oid. Met zoiets http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr kun je al de dakpannen van het dak afblazen.

Ook dit is een leuke deal http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Alleen wel minder power.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 21-11-2013 19:06 ]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Knamix schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:31:
Heb even snel gezocht op Marktplaats via "TA2024"

weet niet of ik links mag plaatsen, alvast excuses hiervoor... maar is dit een goede?
Links plaatsen is geen probleem. De aangehaalde versterker is zeker niet verkeerd maar zoals gezegd is er goedkoper aan te komen. Ook is de tekst wel extreem mooi. Dat een Klasse A/B minder rendement heeft als een Klasse D klopt, maar 20% is extreem laag. Maar goed, de beste man wil wat verkopen.

• Knamix
Even op Marktplaats gekeken (ook naar de linkjes die sjondenon heeft geplaatst) maar ik woon zelf in Zuid-Holland (omgeving Dordrecht)

en heb helaas geen auto om even heen en weer te rijden... Heb al een email gestuurd naar de man uit Limburg (dan betaal ik natuurlijk meer) en nu even wachten op een reactie!

Is er een bepaald merk dat vrij goedkoop is voor versterkers en waar er veel van zijn? Is wat makkelijk voor mij, misschien dat iemand uit mijn omgeving er een heeft.

Zie ook genoeg versterkers van Marantz etc. voor rond de 50-100 euro maar die hebben allemaal 30 watt per kanaal of minder..

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 21-11-2013 19:23 ]

• Knamix
Zie er nu toevallig eentje maar ik wet niet of het iets is...

Het is 5 minuten van mij vandaan!

Merk ken ik niet?
wattage per kanaal is wel hoog (250... misschien te hoog voor de prijs?)

Iemand die even kan bevestigen of dit een goede versterker is wat ik kan gebruiken bij de A25?
Ik zie veel advertenties van DJ spullen en grote speakers.. Dus ik heb geen idee of het iet is 8)7

(sorry, ben net een vrouw die voor het eerst auto gaat rijden.. ben een leek hierin) :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 21-11-2013 19:33 ]

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 15:23
Knamix schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:30:
Zie er nu toevallig eentje maar ik wet niet of het iets is...

Het is 5 minuten van mij vandaan!

Merk ken ik niet?
wattage per kanaal is wel hoog (250... misschien te hoog voor de prijs?)

Iemand die even kan bevestigen of dit een goede versterker is wat ik kan gebruiken bij de A25?
Ik zie veel advertenties van DJ spullen en grote speakers.. Dus ik heb geen idee of het iet is 8)7

(sorry, ben net een vrouw die voor het eerst auto gaat rijden.. ben een leek hierin) :'(

Nee niet echt, je kan beter voor 100 euro een tweede-hands versterker uit midden jaren 80 kopen. Vaak is die kwaliteit een stuk beter dan dit soort spul (althans dat vind ik...en best wat anderen :+ ).

Edit\ Dus Marantz, Denon, Pioneer etc. rond die tijd klinkt echt hartstikke goed!

[ Voor 4% gewijzigd door Maks op 21-11-2013 19:35 ]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Skytec links laten liggen, is de grootste rommel die je kan kopen. Die 250 Watt zou ik ook niet te serieus nemen, grote kans dat het PMPO vermogen is. Oftewel vermogen wat voor een milliseconde geleverd kan worden. Staar je niet blind op vermogen, vermogen is geen graadmeter voor kwaliteit en er zijn zo veel manieren om vermogen te meten dat je de ene xx Watt niet één op één kan vergelijken met de andere xx Watt. Sowieso is de aangehaalde Skytec een PA-versterker en dat is wat anders dan een HiFi-versterker. Maar voor 100 euro is er veel beter te vinden.

• Knamix
Marantz versterker kunnen krijgen voor 57,- incl verz.

Helaas geen afstandsbediening maar ik neem aan dat je alles kan instellen wat ik moet instellen (volume en input?)

Bedankt voor de link Sjondenon!

Wat moet ik er nu nog bij kopen behalve de twee speakers?

Alleen speakerkabel en een 3,5mm jack naar wit/rood mannelijk kabel?

Of ben ik iets vergeten :?

[ Voor 66% gewijzigd door Knamix op 21-11-2013 21:06 ]

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:45
Dan ben je dr inderdaad. Kijk voor speakerdraad niet voor de dunste draadjes maar de iets dikkere

toettoett

Knamix schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:23:
Marantz versterker kunnen krijgen voor 57,- incl verz.

Helaas geen afstandsbediening maar ik neem aan dat je alles kan instellen wat ik moet instellen (volume en input?)

Bedankt voor de link Sjondenon!

Wat moet ik er nu nog bij kopen behalve de twee speakers?

Alleen speakerkabel en een 3,5mm jack naar wit/rood mannelijk kabel?

Of ben ik iets vergeten :?
Graag gedaan en veel plezier ermee! Heb deze versterker zelf ook jarenlang gehad.
Een afstandsbediening is niet echt nodig nee. Volume en inputs kun je op de receiver zelf instellen. Je kunt echter niet geluidsaanpassingen zoals bass/treble en dergelijke gebruiken. Dit maakt echter niet zoveel uit aangezien speakers toch het beste klinken zonder EQ foefjes (vind ik persoonlijk) Mocht je dit wel willen dan is er vast nog wel een afstandsbediening op marktplaats te vinden voor een schappelijk prijsje.

Je hebt inderdaad alleen nog speakerkabels en een jack naar tulp kabel nodig. Zoiets als dit http://www.allekabels.nl/...uidsprekerkabel-25mm.html moet ruim voldoende zijn.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja, het is niet duur, dat geef ik toe. Ik heb zelf de sr5200 gehad, maar vond het vermogen wat het in het echt leverde erg tegenvallen. Ik denk niet dat je met de sr4200 niet alles uit je speakers haalt wat erin zit, maar het is een aardig begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bedankt!

Is het nu ook mogelijk om later een bassbox aan te sluiten voor de lage tonen? Gebruik me laptop als geluidsbron en die heeft maar 1 ingang (stereo natuurlijk)

Heb ik daarbij dan een externe geluidskaart voor nodig of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knamix schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:16:
Bedankt!

Is het nu ook mogelijk om later een bassbox aan te sluiten voor de lage tonen? Gebruik me laptop als geluidsbron en die heeft maar 1 ingang (stereo natuurlijk)

Heb ik daarbij dan een externe geluidskaart voor nodig of?
Je kunt een subwoofer gewoon op de versterker aansluiten mits het een actieve subwoofer is. Dit kan dmv een tulp kabel (of mono tulp) op de subwoofer uitgang achterop je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:22
Voor die prijs heb je een goede aankoop gedaan met die Marantz. Heb zelf mijn moeder laatst een SR4500 (E75) gegeven en ook die werkt erg lekker. Als je te weinig vermogen ervaart kan het handig zijn het input level (gain) wat te verhogen (in het menu). De volume knop is wat ruim verdeeld en loopt wat langzaam op waardoor het kan lijken of hij wat weinig vermogen heeft.

Maar kortom ga maar luisteren, Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Vergeet niet de versterker eerst in te stellen. Front : lage, Center no, Rear no, sub no zodat je hem kan gebruiken als een stereo versterker. Front speakers op lage omdat anders de bas word gereduceerd gezien het medewerking van een subwoofer verwacht.

Die Boston Acoustic A25 heb ik ook gehoord en was daar erg tevreden over. Echt een allemansvriend en een degelijke afwerking voor de prijs. Met de marantz zal het wel goed gaan, is volgens mij dezelfde Holding (was BA niet mede opgericht door ken ishiwata?)

PS, beetje mosterd na de maaltijd dit, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Roderiktweaker schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:30:
Voor die prijs heb je een goede aankoop gedaan met die Marantz. Heb zelf mijn moeder laatst een SR4500 (E75) gegeven en ook die werkt erg lekker. Als je te weinig vermogen ervaart kan het handig zijn het input level (gain) wat te verhogen (in het menu). De volume knop is wat ruim verdeeld en loopt wat langzaam op waardoor het kan lijken of hij wat weinig vermogen heeft.

Maar kortom ga maar luisteren, Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Vergeet niet de versterker eerst in te stellen. Front : lage, Center no, Rear no, sub no zodat je hem kan gebruiken als een stereo versterker. Front speakers op lage omdat anders de bas word gereduceerd gezien het medewerking van een subwoofer verwacht.

Die Boston Acoustic A25 heb ik ook gehoord en was daar erg tevreden over. Echt een allemansvriend en een degelijke afwerking voor de prijs. Met de marantz zal het wel goed gaan, is volgens mij dezelfde Holding (was BA niet mede opgericht door ken ishiwata?)

En wat jij zeg kan ik instellen op de versterker zelf? dus daar hoef ik geen afstandsbediening voor nodig te hebben neem ik aan?

PS, beetje mosterd na de maaltijd dit, maar toch.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ja, alles wat je op de afstandsbediening kan vinden kan je ook instellen op de versterker. Gewoon onder menu en speaker configuratie (je vind het vanzelf, anders is er altijd nog een handleiding te downlaoden)

Als je de afstandsbediening in de toekomst toch nodig hebt kan je dit altijd oplossen met een Logitech harmony (goedkoopste versie volstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Roderiktweaker schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:53:
Ja, alles wat je op de afstandsbediening kan vinden kan je ook instellen op de versterker. Gewoon onder menu en speaker configuratie (je vind het vanzelf, anders is er altijd nog een handleiding te downlaoden)

Als je de afstandsbediening in de toekomst toch nodig hebt kan je dit altijd oplossen met een Logitech harmony (goedkoopste versie volstaat)
bedankt!

Ik ga vanmiddag de speakers reserveren (grote doos meezuilen in de bus heb ik niet zo zin in :+ )

Als het goed is komt de versterker morgen binnen en ga ik zo de speakerkabels en jack naar mannelijk rood/wit halen bij mediamarkt!

Ik laat het zondagavond weten (als de versterker binnen is) wat mijn bevindingen zijn en hoe ze klinken :)

Hoop dat het geluid me wegblaast (Verschillende computersetjes gehad: Logitech, Edifier, Creative etc) O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Eventjes op V&A gekeken en kwam deze actieve subwoofer tegen

V&A aangeboden: Koda SW800

Is het kwalitatief een goede? want wil hem misschien nog vandaag van hem overnemen, maar heb nooit van het merk gehoord..

En wat voor kabels heb ik daarbij nodig? alleen speakerkabels of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:20
JT schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:42:
Mocht je nou zo een grote bak niet kwijt kunnen dan kun je op Ebay eens kijken naar versterkertjes met TA2024 amps erin. Zijn niet zo duur en ik verbaasde mij er laatst over wat een geluid ze nog wisten te produceren voor een paar tientjes.
Ik heb begrepen dat de A25's best wat sap lusten om echt tot leven te komen.
Zo een klein versterkertje lijkt mij een no go. Met mijn oude Eltax Monitor III speakers bij de computer klonk het inderdaad lang niet slecht, maar toen ik dat versterkertje verving voor een Marantz stereoversterker klonk het allemaal toch een heel stuk beter.

Ik denk dat minstens 99% van de mensen die er blind naar zouden luisteren gedacht hadden dat er andere speakers aangesloten waren tov dat miniversterkertje.

Met mijn huidige Tannoy's ga ik het niet eens meer proberen om die op dat kleine ding aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Koda niet doen opvolger van de merken die verkocht werden uit busjes. Tenzij voor een echt lage prijs 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Google levert ook niet veel op, maar de hits die je krijgt is met "Marquant Koda" en Marquant is naar mijn weten zo'n Kijkshop-merk. Specificaties zijn ook niet echt te vinden. 50 euro is niet veel geld maar wetende dat een slechte subwoofer je hele set kan breken zou ik het risico niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bedankt voor de info! Hoor net van me ma dat de versterker is binnengekomen!

De speakers ook opgehaald (kleur wit) maar ben pas morgenavond terug..
Dus moet maar eventjes 1 dag naar de speakers kijken :(

Morgen laat ik weten wat mijn bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik zie goede reviews van deze subwoofer

verkocht

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? (dat ze flut zijn o.i.d.)

En welke kabels heb ik nodig om de subwoofer aan te sluiten? alleen speakerkabels of nog andere?

[ Voor 25% gewijzigd door Knamix op 27-11-2013 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:20
Als het een onbekend merk is, dan kun je 9/10 keer vanuit gaan dat het flut is. Zeker met een prijs van slechts 75 euro.

Ik raad je aan om eerst die A25's alleen te laten draaien en door te sparen voor een fatsoenlijke subwoofer. Bijvoorbeeld een tweedehands BK subje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
En hoe zou je dan een active subwoofer moeten aansluiten aan de versterker > laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op de pre-out aansluitingen van je versterker. Maar dat staat in de handleiding.
Qua merk: koda net zo ver van wegblijven als van Skytek. Pluk dan een 2e hands pioneer sw110 van MP. Doet het stukken beter en kun je in geval van nood zelfs nog met een high level aansluiten :)

Maar doe ons en jezelf eens een lol: ga je eerst eens wat inlezen en haal je vragen door Google voor je het hier vraagt. Scheelt jou een hoop vraag werk en bij ons kom je niet over als iemand die alles maar vraagt omdat ie te lui is om zelf te zoeken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 24-11-2013 13:35 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Voor 100 euro moet je op marktplaats een mooie 100 watt subwoofer kunnen krijgen. Ga gewoon voor de gangbare merken zoals : Kef,B&W,Elac,mission, enz, enz, enz. Als je betere kwaliteit wilt moet je wat meer investeren voor bijvoorbeeld een BK/Rel subwoofer. Maar een subje van 100 euro moet toch redelijk in balans zijn met je speakers.

Kijk trouwens eerst maar wat je er van vind zonder subwoofer. Welke soort muziek draaide je eigenlijk. Heb bij instrumentale muziek persoonlijk nooit een subwoofer gemist. Bij elektronische muziek en film moet het fijn zijn (zelf nog nooit een subwoofer gehad trouwens, wel vrienden die het hadden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Versterker uit de doos gehaald... pootje erafgebroken :( k*t TNT ook die met pakjes heen en weer gooit alsof het niks is

ontopic:

Heb de speakers aangesloten en alle mogelijke uitgangen geprobeerd (krijg ook uit alle uitgangen geluid)

Maar de lage tonen is zoals gezegd bijna nergens te bekennen... Zie ook nergens een optie voor front: lage etc..

Zie alleen (op volgorde) eerste rij: A/D / S-Direct / Sleep / Dimmer / Mute
tweede rij: TV / DVD / VCR 1 / DSS-VCR2 / CDR-MD / Tape / CD / Tuner (radio)

Op google wordt ik ook niet veel wijzer van..

Welke moet ik nou hebben en waar kan ik ze instellen op stereo? (rear no etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Receiver eens aansluiten op een monitor door middel van de Monitor Out (via S-Video dan wel Composite) en dan het menu doorlopen? Menu op de display van de receiver werkt veelal niet zo handig. Plus de handleiding lezen is ook een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
FeaR schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:56:
Receiver eens aansluiten op een monitor door middel van de Monitor Out (via S-Video dan wel Composite) en dan het menu doorlopen? Menu op de display van de receiver werkt veelal niet zo handig. Plus de handleiding lezen is ook een aanrader...
Kabel en een extra monitor heb ik niet (alleen me laptop)

Handleiding kon ik ook niks vinden met het aansluiten via laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Knamix schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:58:
[...]
Kabel en een extra monitor heb ik niet (alleen me laptop)

Handleiding kon ik ook niks vinden met het aansluiten via laptop
Ik weet niet of de SR4200 een OSD heeft, dus dat was een gok. Maar dan wordt het werken via het display van de Marantz. En dat van die handleiding lijkt mee heel sterk, ik heb de Engelse versie hier voor me en pagina 10 en verder is heel duidelijk hoe je de speakers in moet stellen op Large. En om dat laatste ging het. Aansluiten van een laptop of PC maakt niet uit voor de receiver. Het is een stereobron en of het nu een PC, TV, Laptop of VCR is is om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Sorry, dacht dat je bedoelde hoe je het moest aansluiten maar ik las het verkeerd.

Net even met S-Direct gespeeld maar de lage tonen worden nog steeds zacht weergegeven :(

Ik krijg ook niet de optie van Large o.i.d.
Alleen welke EQ: Hall, Surround, stereo etc

stereo en surround geven bij mij geen verschil in geluidskwaliteit en ook niet in de lage tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals: (Engelse) handleiding en dan pagina 10. Daar staat precies hoe je alles kan configureren. Je bent nu wat met EQ/DSP aan het spelen maar dat haalt niets uit als je de receiver niet goed in hebt gesteld. Factory Reset kan je ook nog proberen, veelal staat alles dan op Large ingesteld. En qua lage tonen: de A25 is en blijft een speaker met een 5,25" woofertje, echt laag zal het nooit gaan. Maar ik weet niet hoe het nu klinkt en/of wat je precies verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
FeaR schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:02:
Nogmaals: (Engelse) handleiding en dan pagina 10. Daar staat precies hoe je alles kan configureren. Je bent nu wat met EQ/DSP aan het spelen maar dat haalt niets uit als je de receiver niet goed in hebt gesteld. Factory Reset kan je ook nog proberen, veelal staat alles dan op Large ingesteld. En qua lage tonen: de A25 is en blijft een speaker met een 5,25" woofertje, echt laag zal het nooit gaan. Maar ik weet niet hoe het nu klinkt en/of wat je precies verwacht.
Lees bij verschillende fora's dat je het niet kan veranderen zonder de remote van Marantz zelf... Je moet via setup alles instellen maar dat zit niet op de receiver zelf :(

Heb wat met de EQ gespeeld en hij staat nu op Movie.

Bass komt goed met Rock muziek etc maar met House (kleine speakers dus ik verwachtte het al) komen ze snel tekort

Nu dus even sparen voor een subwoofer en dan ben ik klaar :)

Nog bedankt voor je hulp in iedergeval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dan zou ik toch eens die Factory Reset proberen, die kan je altijd doen op de receiver zelf en grote kans dat de speakers dan op Large worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
FeaR schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:50:
Dan zou ik toch eens die Factory Reset proberen, die kan je altijd doen op de receiver zelf en grote kans dat de speakers dan op Large worden gezet.
werkt niet zonder remote, receiver moet in standby mode staan en dan pas kan ik het resetten.. en dat kan alleen via de remote van Marantz.

Sleep knop geprobeerd maar daarbij gaat hij ook niet in standby :F

Stom zeg hoe belangrijk een afstandsbediening kan zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Knamix schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:12:
Net even met S-Direct gespeeld maar de lage tonen worden nog steeds zacht weergegeven :(
S-Direct is de enige waarop je de receiver zou kunnen laten staan. Uit de handleiding:
S. (Souce) DIRECT button
When this button is pressed, the tone control circuit is bypassed as well as Bass Management.

Notes:
The surround mode is automatically switched to AUTO when the source direct function is turned on.
Additionally, Speaker Configurations are fixed automatically as follow.
Front speaker = Large
Center speaker = large
Surround speaker = large
Sub woofer = yes
Dan heb je dus de settings die je zou moeten doen voor een set zonder subwoofer (alles op large).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ikJaap schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:26:
Tja, het is niet duur, dat geef ik toe. Ik heb zelf de sr5200 gehad, maar vond het vermogen wat het in het echt leverde erg tegenvallen. Ik denk niet dat je met de sr4200 niet alles uit je speakers haalt wat erin zit, maar het is een aardig begin.
Rly? Op 1m afstand niet genoeg vermogen? Ik vermoed dat je binnen een week een flinke gehoorbeschadiging kan hebben. Dat je dat zegt van een TA2024 bakje ok, maar dit op 1 meter afstand niet optimaal noem is stretching it....

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Staan de instellingen op de computer goed (small / large etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JT schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:41:
[...]

Rly? Op 1m afstand niet genoeg vermogen? Ik vermoed dat je binnen een week een flinke gehoorbeschadiging kan hebben. Dat je dat zegt van een TA2024 bakje ok, maar dit op 1 meter afstand niet optimaal noem is stretching it....
Meer vermogen is niet alleen maar luider kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
TBTL schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:25:
Staan de instellingen op de computer goed (small / large etc.)?
Op een laptop valt dat niet in te stellen (niet met mijn geluidskaart in iedergeval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ikJaap schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:05:
[...]

Meer vermogen is niet alleen maar luider kunnen.
Leg uit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb een active subwoofer als cadeau gekregen van me pa en die is nu aangesloten via speakerkabels (cross-over)

ik merk wel dat het geluid uit me speakers iets vervormd is geraakt (meer surround achtig)

Nu wil ik hem dus aansluiten op mijn receiver maar die heeft alleen 1 ingang (een zwarte ingang voor subwoofer)

op de subwoofer heb ik gewoon een rode/witte ingang/uitgang voor de kabels.
de receiver heeft dus maar 1 ingang/uitgang voor subwoofer maar welke kabel gaat hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De zwarte uitgang voor de subwoofer op de receiver is een Pre-Out om de subwoofer Low Level aan te sluiten. Deze aansluiting gebruik je om een actieve subwoofer aan te sluiten, dus een subwoofer met eigen versterker. Overigens heb je hier naar mijn mening niet heel veel aan aangezien je de crossover niet in kan stellen op de receiver omdat je dus de remote mist.

Nu is er wel een manier om een subwoofer op de speakeraansluitingen aan te sluiten (High Level), maar dan praten we nog steeds over een actieve subwoofer. De crossover regel je dan af op de subwoofer en dan pakt deze ook alleen het signaal en geen vermogen.

Doe eens een foto (of type) van de subwoofer. Als de subwoofer alleen een rode/witte ingang heeft voor kabels heb ik eerder het idee dat het een passieve subwoofer is en geen actieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb hem zelf nu aangesloten met speakerkabels en de subwoofer doet goed zijn werk!
Maar is het niet zo dat de speakers zijn aangesloten via de versterker van de subwoofer en niet via de receiver zelf?

Anders ga ik een een kabel kopen die jij heb genoemd (er liggen nu 4 speakerkabels door me hele kamer) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

High Level aansluiten verschilt per subwoofer. Bij de ene lus je de speakers door via de subwoofer en staat de subwoofer dus letterlijk tussen de receiver en speakers. Bij andere moet je een extra kabel trekken vanaf de receiver zodat je dus twee kabelpaar per terminal krijgt. Vandaar dat ik ook vroeg om een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
FeaR schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:14:
High Level aansluiten verschilt per subwoofer. Bij de ene lus je de speakers door via de subwoofer en staat de subwoofer dus letterlijk tussen de receiver en speakers. Bij andere moet je een extra kabel trekken vanaf de receiver zodat je dus twee kabelpaar per terminal krijgt. Vandaar dat ik ook vroeg om een foto.
Zo ziet de achterkant uit (heb dezelfde subwoofer)

http://www.conrad.de/medi...892_ZB_00_FB.EPS_1000.jpg

Net geprobeerd de kabels te veranderen (in de andere gaatjes van de subwoofer)

of ik hoor mijn speakers helder (hetzelfde geluid als toen ik geen subwoofer had... perfect dus!)
Maar de subwoofer wordt dan bijna niet gebruikt en bromt een beetje (met de draaiknop op de subwoofer helemaal naar de + gedraaid)

of ik hoor mijn subwoofer perfect maar de speakers hebben dan een soort van surround geluid...

Perfect geluid en goede lage tonen lukt mij dus niet :(

het gaat om een Mivoc Hype 10 Active subwoofer

• Roderiktweaker
via de receiver, low level dus is vaak de beste keuze. Je moet een subwoofer kabel leggen tussen de pre-out van de receiver naar de line in van de subwoofer. Als ik mij niet vergis kan je daar (tijdelijk) een tulp kabel voor gebruiken. 1 kabel maakt niet uit, Pak de uitgang op je versterker (mono) en sluit die aan op de 1 van de 2 (rood of wit, maakt niet uit) line in's

Had het nooit gedacht maar deze receiver is niet op het front te bedienen. Heel dom eigenlijk maar je zult eigenlijk een afstandsbediening moeten aanschaffen. Hiermee kun je dingen instellen die je in de toekomst nodig hebt. Speaker settings (center,rear uitschakelen), EQ,level settings,subwoofer cross-over, subwoofer level.

De receiver was goedkoop, dus allicht toch investeren in een afstandsbediening. Zie dat de Harmony's erg duur geworden zijn (30euro) heb hier ook nog wel een Log.harmony liggen die je zou mogen hebben. De volume knop up is kapot maar je kan wel de dingen ermee instellen. Weet alleen niet of u door de brievenbus gaat.

Hi-level aansluiten zal als volgt moeten werken

Front speaker output L+R --> speakerkabel --> Hi level IN
Hi level OUT --> speakerkabel --> speaker L+R

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-11-2013 01:27 ]

Pagina: 1