Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies geluidskaart voor mijn z623 speakers set.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik ben opzoek naar een geschikte geluidskaart voor mijn z623.
Alleen weet ik niet welke ik moet nemen.
Kunnen jullie me iets adviseren?

alvast bedankt.

menno

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er mis met je onboard audio? Daar kun je 'm toch prima aanhangen?

Verwijderd

Topicstarter
niks eigenlijk alleen wil ik een stapje omhoog.
of is er geen verschil tussen los en onboard

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 15:42 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Misschien handig om te vermelden waar je nu mee werkt, anders kunnen we aankomen met dingen die misschien niet eens beter zijn.

En wat heb je zelf al gevonden? Wat zijn de eisen aan een geluidskaart? 'een stapje omhoog' is niet echt iets dat echt bruikbaar is bij het uitzoeken van een geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
z77a-g45 en heb dit in gedachten https://www.4launch.nl/sh...luid#p-4-productid-134302 eisen zijn iig een volledige thx support en eax enzo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 15:48 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:42:
niks eigenlijk alleen wil ik een stapje omhoog.
of is er geen verschil tussen los en onboard
Hangt er vanaf wat je koopt. Maar in de regel(90% van de gevallen) is het zo dat onboard vaak wat slechter is als los. De vraag is echter: Ga je dat merken op dit speaker setje?
Je kan namelijk wel een betere geluidskaart kopen, als je speakerset matig is, merk je niets/weinig van de verbetering in het geluid.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de z623 een soort z906 was maar dan zonder 5.1 geluid das niet matig lijkt me

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 15:54 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:47:
z77a-g45 en heb dit in gedachten https://www.4launch.nl/sh...luid#p-4-productid-134302 eisen zijn iig een volledige thx support en eax enzo
Je hebt dus een ALC-892.
Zoek daarop, dan kun je een vergelijking maken als je in reviews kijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt ik ga meteen veder kijken ;)

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11 13:25
Ik heb bij mij thuis tijdelijk even een setje Dali Ikon 6 aan mijn versterker hangen via de geluidskaart van mijn moederboard omdat mijn optische kabel blijkbaar stuk is. En ik kan persoonlijk het verschil tussen optisch van mijn laptop (zeg maar, geluidskaart intern van mijn versterker) en analoog van mijn moederboard op mijn nieuwe desktop niet horen.

Die onboard geluidskaarten van tegenwoordig zijn zo slecht nog niet. Het enige is dat je soms bijgeluiden hoord van spoelen of andere chips op je moederboard wat kraakjes en piepjes veroorzaakt. Als je hier geen last van hebt is het verschil van een nieuwe geluidskaart waarschijnlijk vrij minimaal. Een investering in nieuwe speakers is dan waarschijnlijk beter.

THX is leuk voor films maar niet meer dan een standaard wat vrij meningloos is in consumenten audio.

EAX is zeker een leuke toevoeging in games wat het misschien dan wel weer de moeite waard maakt, echter bestaat hardware EAX al niet meer sinds de introductie van windows 7. Microsoft heeft simpelweg de toegankelijkheid eruit gesloopt. Dit word tegenwoordig gesimuleerd door sommige drivers, dus wellicht dat je onboard kaart dat ook al zelfs doet.

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:54:
Ik dacht dat de z623 een soort z906 was maar dan zonder 5.1 geluid das niet matig lijkt me
Weet ik niet. Ken heel de set niet ;) . Gaf het enkel aan omdat het wel iets is waar je rekening mee moet houden.

Maar wat ontbreekt er nu? Wat denk je dat er beter kan? Blijkbaar ben je niet helemaal tevreden anders zou je de vraag niet stellen. Ben wel benieuwd naar de rede van upgraden. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
nouw ik vraag het me eens af omdat ik de verglijking gemaakt heb en er meer ondersteuningen in een lossen geluidskaart zit en ik zo hier en daar verhalen heb gehoord dus ik vroeg me af wat jullie meningen hier over waren.
En ik gebruik op mijn werk ook een X-fi geluidskaart en die vindt ik ook al beter klinken dan een onboard geluidskaart dan gaat het over een asrock 775dualvsta.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 17:29 ]

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:27:
nouw ik vraag het me eens af omdat ik de verglijking gemaakt heb en er meer ondersteuningen in een lossen geluidskaart zit en ik zo hier en daar verhalen heb gehoord dus ik vroeg me af wat jullie meningen hier over waren.
En ik gebruik op mijn werk ook een X-fi geluidskaart en die vindt ik ook al beter klinken dan een onboard geluidskaart dan gaat het over een asrock 775dualvsta.
Dat Asrock bordje is wel al vrij oud (heb em zelf zeker 6 jaar geleden al gekocht ;) ) en de hedendaagse onboard geluidskaarten zijn gelukkig wel een stuk beter geworden.

Persoonlijk denk ik dat je niet heel veel opschiet met een nieuwe geluidskaart tenzij je er veel geld in gaat steken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die in andere subfora besproken worden horen daar thuis. Speakers zijn audiodevices, al dan niet met HiFi pretenties, dus deze vraag hoort in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Je topicstart is verder erg karig, ik weet niet of dit topic voldoet aan de eisen aldaar, maar dat mag de AH crew bepalen.

Oslik blyat! Oslik!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:58
Sleepkever schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:14:
Ik heb bij mij thuis tijdelijk even een setje Dali Ikon 6 aan mijn versterker hangen via de geluidskaart van mijn moederboard omdat mijn optische kabel blijkbaar stuk is. En ik kan persoonlijk het verschil tussen optisch van mijn laptop (zeg maar, geluidskaart intern van mijn versterker) en analoog van mijn moederboard op mijn nieuwe desktop niet horen.

Die onboard geluidskaarten van tegenwoordig zijn zo slecht nog niet. Het enige is dat je soms bijgeluiden hoord van spoelen of andere chips op je moederboard wat kraakjes en piepjes veroorzaakt. Als je hier geen last van hebt is het verschil van een nieuwe geluidskaart waarschijnlijk vrij minimaal. Een investering in nieuwe speakers is dan waarschijnlijk beter.
Heb je al eens bedacht dat de DAC in je versterker (die het digitale optische signaal omzet naar analoog geluid) misschien ook wel niet al te hoge kwaliteit is? Je vertelt verder niet welke versterker je gebruikt dus dat is verder gokken voor mij, maar het zou kunnen. Ik ben zelf van een onboard geluidskaart op een Intel Z77-moederbord naar een externe USB-dac van Argon gegaan, daarna komt het geluid binnen op een NAD 1000 voorversterker en een NAD 906 eind versterker die weer aangesloten staat op 2x Quad 11L2. Lang verhaal kort, ik merk een wereld van verschil tussen de DAC en de onboard geluidskaart!
THX is leuk voor films maar niet meer dan een standaard wat vrij meningloos is in consumenten audio.
Mee eens.

Nou is de vraag of je met de Z623 een verschil gaat horen, daar durf ik niet echt antwoord op te geven, maar ik zou niet meer dan 50 euro aan een geluidskaart uitgeven, alles hoger dan dat ga je ws. niet echt merken in hoorbare geluidskwaliteit in deze situatie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sleepkever schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:14:

EAX is zeker een leuke toevoeging in games wat het misschien dan wel weer de moeite waard maakt, echter bestaat hardware EAX al niet meer sinds de introductie van windows 7. Microsoft heeft simpelweg de toegankelijkheid eruit gesloopt. Dit word tegenwoordig gesimuleerd door sommige drivers, dus wellicht dat je onboard kaart dat ook al zelfs doet.
Ik heb anders een aardig dure Home Cinema van Sony staan welke toch echt wel veel beter klinkt op Optisch dan analoog, ik kan zo het verschil zeggen tussen de twee.

Maar ja, de speakers van tegenwoordig zijn die van 5 jaar terug niet meer he, vooral Logitec, ik betwijfel ten zeerste of je er enig profijt van gaat hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dion_b schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:44:
Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die in andere subfora besproken worden horen daar thuis. Speakers zijn audiodevices, al dan niet met HiFi pretenties, dus deze vraag hoort in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Je topicstart is verder erg karig, ik weet niet of dit topic voldoet aan de eisen aldaar, maar dat mag de AH crew bepalen.
We zetten hem van aud naar cea.....

Wise enough to play the fool

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Advies: geld in betere speakers en versterker steken (als in: los spul, gewone hifi). Dat maakt 40 keer meer verschil dan een andere geluidskaart op deze set.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1