Namens mijn collega, een aankoopadvies gevraagd voor een laptop voor de middelbare school. Deze zal vooral gebruikt worden voor internet, tekstverwerking en wellicht een licht spelletje (geen CoD, GTA etc).
Een aantal wensen voor de laptop zijn:
Nu moet ik bekennen dat ik mezelf al een aantal jaar niet meer bezighoud met processoren, videokaarten etc. Wellicht dat hier mensen zitten die kunnen helpen de meeste "bang for the buck" te krijgen.
Ik de pricewatch heb ik een aantal wellicht interessante modellen gevonden (vooral uitgegaan op beoordeling): -klik-
Bij Bol.com zag ik een laptop van Packard Bell welke er leuk uitziet. Maar waar je ook kijkt, er is zoveel keuze dat door de bomen het bos niet meer te zien is.
Puur op basis van deze laptops zeg ik: "De Acer lijkt me een mooi apparaat". Maar als ik dan de Asus zie (deze lijkt wat minder qua componenten) heb ik daar een beter gevoel bij, waarom weet ik niet. Zelf heb ik een paar jaar geleden een Compaq gehad, maar dat was een hel om mee te slepen qua gewicht, maar als ik ze in de winkel zie, lijkt dit een stuk verbeterd te zijn. Mijn schoonouders hebben een Acer gehad, maar dat ding was niet vooruit te branden.
In het kort mijn vragen:
Een aantal wensen voor de laptop zijn:
- Budget van ongeveer €300-400
- Scherm van 15-15,6", 17" al snel te groot en kleiner al snel wat klein.
- Hij gaat mee naar school, dus liefst zo stevig mogelijk (voor zover mogelijk).
- HD grootte maakt niet zoveel uit. 320GB is in principe genoeg, meer is mooi meegenomen
- Voor zover mogelijk, lange accuduur (verschilt dit per merk/type nog?)
Nu moet ik bekennen dat ik mezelf al een aantal jaar niet meer bezighoud met processoren, videokaarten etc. Wellicht dat hier mensen zitten die kunnen helpen de meeste "bang for the buck" te krijgen.
Ik de pricewatch heb ik een aantal wellicht interessante modellen gevonden (vooral uitgegaan op beoordeling): -klik-
Bij Bol.com zag ik een laptop van Packard Bell welke er leuk uitziet. Maar waar je ook kijkt, er is zoveel keuze dat door de bomen het bos niet meer te zien is.
Puur op basis van deze laptops zeg ik: "De Acer lijkt me een mooi apparaat". Maar als ik dan de Asus zie (deze lijkt wat minder qua componenten) heb ik daar een beter gevoel bij, waarom weet ik niet. Zelf heb ik een paar jaar geleden een Compaq gehad, maar dat was een hel om mee te slepen qua gewicht, maar als ik ze in de winkel zie, lijkt dit een stuk verbeterd te zijn. Mijn schoonouders hebben een Acer gehad, maar dat ding was niet vooruit te branden.
In het kort mijn vragen:
- De vergelijking met 5 gemaakte laptops, is de Asus daar de beste keuze (qua prijs/(bouw)kwaliteit?)
- Heb je andere ideeën/modellen, laat het maar weten
- Is het verstandig om een nieuwe te kopen, of kun je 2e hands betere laptops krijgen?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android