Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies laptop middelbare school

Pagina: 1
Acties:

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:49

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Namens mijn collega, een aankoopadvies gevraagd voor een laptop voor de middelbare school. Deze zal vooral gebruikt worden voor internet, tekstverwerking en wellicht een licht spelletje (geen CoD, GTA etc).

Een aantal wensen voor de laptop zijn:
  • Budget van ongeveer €300-400
  • Scherm van 15-15,6", 17" al snel te groot en kleiner al snel wat klein.
  • Hij gaat mee naar school, dus liefst zo stevig mogelijk (voor zover mogelijk).
  • HD grootte maakt niet zoveel uit. 320GB is in principe genoeg, meer is mooi meegenomen
  • Voor zover mogelijk, lange accuduur (verschilt dit per merk/type nog?)
Nu was er gisteren een dagactie bij de Hema, een Compaq Presario CQ58-d070 voor €375 (deze), maar ze was te laat met bestellen.

Nu moet ik bekennen dat ik mezelf al een aantal jaar niet meer bezighoud met processoren, videokaarten etc. Wellicht dat hier mensen zitten die kunnen helpen de meeste "bang for the buck" te krijgen.

Ik de pricewatch heb ik een aantal wellicht interessante modellen gevonden (vooral uitgegaan op beoordeling): -klik-

Bij Bol.com zag ik een laptop van Packard Bell welke er leuk uitziet. Maar waar je ook kijkt, er is zoveel keuze dat door de bomen het bos niet meer te zien is.

Puur op basis van deze laptops zeg ik: "De Acer lijkt me een mooi apparaat". Maar als ik dan de Asus zie (deze lijkt wat minder qua componenten) heb ik daar een beter gevoel bij, waarom weet ik niet. Zelf heb ik een paar jaar geleden een Compaq gehad, maar dat was een hel om mee te slepen qua gewicht, maar als ik ze in de winkel zie, lijkt dit een stuk verbeterd te zijn. Mijn schoonouders hebben een Acer gehad, maar dat ding was niet vooruit te branden.

In het kort mijn vragen:
  • De vergelijking met 5 gemaakte laptops, is de Asus daar de beste keuze (qua prijs/(bouw)kwaliteit?)
  • Heb je andere ideeën/modellen, laat het maar weten
  • Is het verstandig om een nieuwe te kopen, of kun je 2e hands betere laptops krijgen?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
In dit prijssegment wordt vaak maar één laptop aangeraden, de Lenovo B590. Verder wel een prima ding voor waar hij voor gebruikt zal worden. Ik raad wel aan om nog even een paar tientjes door te sparen, en er gelijk een SSD in te zetten. Dit is een goede keuze: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
Zet deze op de plek waar de HDD nu zit, en zet de HDD in een caddy op de plek van de DVD. Je DVD vervalt dus, maar waarschijnlijk wordt deze minder en minder gebruikt. Voorbeeld van een caddy hier.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:49

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Zelf had ik ook wel idee bij de Lenovo, helaas is de beschikbaarheid ervan wat minder, maar daar is vast iets op te vinden. Dat van de SSD zal ik meegeven, maar ik weet niet of dit direct meegenomen zal gaan worden ;)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android