Toon posts:

kpn experia box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
wat is de normale snelheid van wifi op een experia box want op:
mijn desktop met vast internet heb ik utorrent 180 kbs
mijn laptop met wifi heb ik utorrent 590 kbs
laptop van mijn ouders met wifi heb ik utorrent 560 kbs
is dit de normale snelheid van die router of is dit sloom?
kan ik hier wat aan doen?
is een nieuwe (gekochte) router sneller?

Verwijderd

Draai anders even een speedtest. Wat je nu zegt slaat natuurlijk nergens op, want de snelheid in uTorrent is volledig afhankelijk van je uploaders. Sowieso, wat is je abbo? Wij kunnen natuurlijk niks zeggen over je snelheid als we niet weten welke snelheid je zou moeten hebben.

Leestekens en hoofdletters zijn ook fijn trouwens. Die zijn er voor een reden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar die snelheid is bij elke torrent hetzelfde (mits ze genoeg peers hebben)

Verwijderd

Mits ze genoeg peers hebben inderdaad, wat lang niet altijd zo is. Maar even serieus, hier kan ik nog steeds niets mee. Wat is je abbonement? Wat hoor je binnen te krijgen? Wat krijg je als je direct met een cat5e kabel eraan hangt?

Of je resultaat klopt niet, of er is iets goed mis. De snelheid die je resultaat laat zien zijn vergelijkbaar met het 2g netwerk, en dat klopt natuurlijk niet. Ter vergelijking, ik heb 50/50 en ik krijg dit: http://www.speedtest.net/my-result/3115937118

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
KBps of Kbps?
kbps bestaat niet.

En ik zou je provider ff bellen, want die snelheid is ook wel aan de lage kant.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Das wel heel lage snelheid idd.
Of heb je die snelheid gemeten terwijl er iemand anders op het netwerk nog aan het torrents leechen is ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45

prime9391

Eat this

De snelheid van een torrent is afhankelijk van je hoeveelheid seeders en het is dus geen betrouwbare manier om te kijken hoe snel je internet is. Probeer het is met een speedtest, of als je wil een usenetaccount. Als je je netwerksnelheid wil meten dan kan je beter een groot bestand van pc naar pc kopiëren

Bovendien is mijn ervaring met kpn routers en bittorrent nogal verschillend. De ene keer werkt het wel via upnp en de andere keer werkt het niet. Je zou eventueel nog kunnen kijken of je de goede poorten hebt open staan. Bij Vuze kon je dat mooi laten checken, maar weet niet hoe dat bij mutorrent zit.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Doe eens opnieuw een speedtest en zeg eens hoe je gemeten hebt (draadloos, bekabeld, direct in de rouer?)
Voor de duidelijkheid: Zet je torrents en andere ongein uit tijdens de test.

En inderdaad, wat voor abonnement heb je?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even nagevraagd bij ons pap we hebben een kpn internet instap abbonoment: https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
ik heb nog ff een speedtestje gedaan zelfde opstelling als vanmiddag: http://www.speedtest.net/my-result/3116899334
nu is hij al een stuk sneller op een of andere manier maar nog niet wat het hoort te zijn.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Correctie: het voorvoegsel kilo wordtmet een kleine "k" geschreven. Zie ook Wikipedia: Kilobyte
Het is dus kbps (kilobits per seconde) en kBps (kilobytes per seconde)
Maar de meeste mensen maken zich niet zo druk over die letter "k". De letter "b of B" is veel belangrijker :)
En ik zou je provider ff bellen, want die snelheid is ook wel aan de lage kant.
Zelf voor WiFi is dit een erg trage verbinding. @TopicStarter: Kun je een keer bekabeld testen?
Pagina: 1