WiFi versterker / repeater voor in een hotel

Pagina: 1
Acties:

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
De komende maanden zal ik voor mijn werk in een hotel 'wonen'.
Het hotel levert een wifi signaal. Elke 6 tot 8 kamers krijgen 1 router toegewezen. (de bandbreedte van het netwerk wordt eerlijk verdeeld over de gebruikers)
Nu zit mijn kamer redelijk ver weg van de router. Tenminste, het signaal is zwak en valt vaak weg.
Welke mogelijkheden heb ik om dit te verbeteren?

Extra router / access point:
ik heb geen toegang tot de router die het wifi signaal uitzend. Ik heb alleen een wachtwoord om in te loggen op het wifi signaal. Dus deze optie valt af?

Powerline plug:
Ik heb geen fisieke toegang tot de router, zodat ik een utp kabel op de powerline plug kan aansluiten. Dus deze optie valt af?

WiFi booster / repeater:
Ik heb de indruk dat de termen booster en repeater nogal veel verwisseld worden.
Ik kan me voorstellen dat een repeater een wifi signaal oppikt en opnieuw uitzend. Maar als het signaal bij binnenkomst al slecht/zwak is, dan haalt dit niet veel uit...
Een booster zou het signaal daadwerkelijk versterken. Maar hoe werkt dit precies, en doe je dit aan de ontvangende kant of aan de verzendende kant?
Ik zie twee verschillende dingen:
- wifi usb boosters voor in je laptop / desktop (ontvangende kant?)
- wifi boosters die meer op een access point lijken en bedraad op je router aangesloten worden.
(dit laatste is dus geen optie in mijn situatie)

Zou zo'n wifi usb booster dus voor mij oplossing kunnen bieden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klagen bij de receptie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:52

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:26
Inderdaad, ik zou proberen een andere kamer in het hotel te krijgen zodat je dichter bij het wifi access point zit. Gezien je enkele maanden blijft logeren, lijkt me dat een redelijke onderhandelingspositie.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
Ik zou dit probleem bij het hotel neerleggen; zij blij dat jij er een paar maanden blijft, dan moet jij ook blij worden met een goede internet connectie.
Is het in het buitenland? Anders kan je van je baas een 3G stick oid verlangen.

• St03mp
Tja, ik heb inmiddels 4 of 5 verschillende kamers gehad de afgelopen maanden, en dat maakt in ieder geval geen biet uit. Dus graag weer even ontopic ;-)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
eerste hit dit geen idee?

gewaarwordingshorizon

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-06 20:12

CasGas

.

Een Alfa AWUS036NHA of een Alfa AWUS036NEH in je laptop doen, waarschijnlijk is daar je probleem mee opgelost!

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Zitten er ethernetpoorten op je hotelkamer? Dan zou je daar een accespoint op kunnen aansluiten, of een computer rechtstreeks (ik weet niet of je ook een draadloos signaal wilt). Zo nee, dan vraag je of je een powerline adapter aan de dichtsbijzijnde router (vanuit het stroomnet gezien) mag hangen, en dan hang je de andere in je eigen kamer, zodat je die ethernetpoort creëert (en daar eventueel weer een accespoint aan kan hangen).

Als je alleen bedraad nodig hebt dan is een externe wireless adapter een goede uitkomst. Kijk vooral naar goede antennes, aangezien die een voordeel bieden voor zowel de down- als de uplink. Het zendvermogen is alleen een voordeel voor je uplink. Als adapter zou ik deze van Amped Wireless aanraden, waarbij je eventueel het zendvermogen nog iets moet verlagen. Maar het belangrijkste is dat er uitstekende antennes opzitten.

• Jolke
St03mp schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:08:
Powerline plug:
Ik heb geen fisieke toegang tot de router, zodat ik een utp kabel op de powerline plug kan aansluiten. Dus deze optie valt af?
TS gaf al aan dat hij geen kabel aan kan gebruiken.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Repeater op de gang hangen, zo'n beetje halverwege jouw kamer in het AP.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 15:06
Een repeater gebruiken is altijd een last resort als er écht niets anders mogelijk is. Ik gebruik hem altijd op vakantie als ik net te ver van het AP zit om comfortabel te kunnen internetten op al m'n apparaten. Een simpel routertje met DD-WRT erop is al voldoende en werkt vaak beter dan de "repeaters" of range extenders.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:31
Misschien toch maar even langs de receptie gaan voordat je allemaal creatieve dingen gaat doen,

Tenslotte word er een hoop geld betaald voor jou kamer, daar mag gerust een stukje service tegenover staan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
Thanks voor de reacties. Praten met de receptie is natuurlijk altijd een goed idee. Maar ik zal nog wel vaker in hotels verblijven voor mijn werk, dus een goede usb wifi adapter is denk ik een goede investering...

@Balance: ik ben even naar die wifi adapter aan het kijken van Amped Wireless maar ik lees veel DOA verhalen en verhalen over slechte performances...

What about een (wat zachter geprijsde) usb wifi adapter, zoals die van Engenius: http://www.engeniustech.c...ng/usb-adapters_c75_m330/
Of gewoon eentje van de mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...59,482736.html?langId=-11

Zijn de performances van zo'n klein usb 'stickje' echt zoveel lager als die van zo'n unit met 2 flinke antennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:09
Een repeater heeft alleen zin als je heb zo kunt plaatsen dat de repeater wel wat ziet. Als je dan beperkt bent tot binnen je kamer dan is een usb-wifi stickje wat je met een voldoende lange kabel op een gunstige plek kunt hangen wat mij betreft de makkelijkste oplossing. Als je dan een wifi-stickje neemt waar een externe antenne op kan kun je ook nog een cantenna of iets dergelijks gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
Ik neig naar de TL-WN821N. http://www.tp-link.com/en...oryid=240&model=TL-WN821N
Het enige nadeel wat ik zie, is dat deze adapter geen dual band / 5.0Ghz ondersteunt. Het zou natuurlijk kunnen dat ik in bepaalde hotels juist die 5.0ghz moet hebben. Of wordt 5.0Ghz vrijwel niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zag laatst iemand hier die op de hotelkamer ook een bedrade aansluiting had. Die kocht een mini WLAN router / AP. Meen dat het ook een TP link was. Kostte niks, en zo had ie zijn eigen AP :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
St03mp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:52:
Ik neig naar de TL-WN821N. http://www.tp-link.com/en...oryid=240&model=TL-WN821N
Het enige nadeel wat ik zie, is dat deze adapter geen dual band / 5.0Ghz ondersteunt. Het zou natuurlijk kunnen dat ik in bepaalde hotels juist die 5.0ghz moet hebben. Of wordt 5.0Ghz vrijwel niet gebruikt?
TP-Link heeft ook 5 GHz adapters in haar assortiment.

Ik ga er vanuit dat het merendeel (ook) nog op 2.4 GHz zit. Voor het relatief lage bedrag kun je die stick wel kopen natuurlijk. Wie weet wat er over 5 jaar weer veranderd. Maar om zeker te zijn (en tevens een rustiger spectrum te kunnen gebruiken) is een 5GHz het overwegen waard. Als ik nu even snel kijk, liggen de prijzen niet ver uit elkaar.

Verder: zit je vanuit je werkgever in een hotel of ben je eigen baas? Bij dat eerste is het toch geen gekke eis om te zorgen dat de werkgever een hotel regelt met fatsoenlijke WiFi access zodat je je werk kunt doen? Anders inderdaad aangeven bij een boeking dat je (fatsoenlijk) WiFi nodig hebt op je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Miyamoto schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:25:
[...]
Anders inderdaad aangeven bij een boeking dat je (fatsoenlijk) WiFi nodig hebt op je kamer.
Dat kunnen ze natuurlijk niet garanderen en dat zal een hotel ook nooit doen. Ze zullen het hooguit proberen.

Edit: typo.

[ Voor 9% gewijzigd door Jolke op 22-11-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja een yagi meenemen ofzo als je je zo afhankelijk bent

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
Sjonge, het is vrijdag zeker... Wat een hoop beidehante opmerkingen hier... :)

TP-Link brengt over n paar weken een N900 dual band USB adapter. Ik denk dat ik daar maar een op wacht, zodat ik ook 5.0Ghz aan kan.

http://www.tp-link.com/en...yid=1683&model=TL-WDN4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mwah, valt wel mee... we proberen ook gewoon te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
Ik heb gisteren maar even snel een WNA3100M van Netgear gehaald.
Een eerste test via speedtest.nl gaf een download sneldheid aan van 1980kb/s. Ik moet het nog even wat uitgebreider testen, en vergelijken met mijn wifi adapter in mijn laptop.
Pagina: 1