TP-Link W801N en Intel 5100 trage download

Pagina: 1
Acties:

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:36
Ik heb vandaag een TP-Link W801N in mijn netwerk thuis geïnstalleerd, dit AP is aangesloten op een LAN-poort van een Linksys WRT320N router. Het AP krijgt netjes een IP adres van de router. Zowel de router als het AP zenden WiFi uit (met verschillende SSID's).
Het probleem zit hem nu in het volgende: toen ik de verbinding ging testen via mijn Sony Vaio FW41 laptop(oud beestje al) met Intel 5100 als WiFi kaart, merkte ik dat webpagina's erg traag inlaadden. Dit gevoel even geverifieerd met cijfers en er een speedtest bij gepakt: download van ~1Mbps. Via de router getest: mooi ~29Mbps, de internet verbinding hier is 30Mbps, dus dat is in orde. Het probleem zit hem dus bij het AP, dacht ik. Alle normale stappen ondernomen: beveiliging van 'WPA2' naar 'uit' gezet, kanalen gewisseld tussen 'auto' en 'manueel' en omgekeerd, channel width aangepast, van 'n-modus' naar 'bgn-mixed', ... ,niets hielp.
Tot ik op mijn pc boven even ging testen (zelfbouw), waar een TP-Link W822N aanhangt als WiFi kaartje: Speedtest van ~30Mbps down en lagere ping dan via de WiFi van de router. Dik ok dus. Ook meteen maar op mijn Nexus 7 testje gedaan: zelfde resultaat bij speedtest op router en AP.
Ergens zit er dus iets mis in de combinatie van AP en WIFI kaart op de laptop, maar ik zou echt niet weten wat? Laptop heeft dit gedrag nog nooit gehad en hij is al op veel plekken geweest :) .
Iemand hier een idee?