NAT: Strict, wil graag NAT: Open

Pagina: 1
Acties:

• Zinowor
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn netwerk dat hij altijd op NAT: Strict staat. Ik heb geprobeerd deze open te zetten, maar ik kwam uiteindelijk vast te zitten en kon er alsnog niet vanaf komen.

Ik speel graag Cod: Ghosts, maar het is heel frustrerend dat ik niet met andere mensen in een lobby kan spelen en ik word ook vrij frequent uit een lobby geschopt, omdat mijn verbinding met anderen faalt.

Ik had via google te weten gekomen dat ik mijn UPnP moest enablen via 192.168.2.254. Dit had ik vervolgens gedaan, maar het hielp niet. Het 2e was dat ik handmatig mijn NAT open moest gaan zetten.

Hier moest ik dan naar data, en dan port mapping en daar moest ik dan mijn IP adres van mijn pc invullen, protocol op TCP/UDP en het volgende gedeelte kon ik niet uitvogelen.

Bij LAN port en Public port moest ik het poortnummer invullen die ik wilde openen, maar mijn probleem is dat ik niet weet welk poortnummer ik wil openen en ik weet ook niet wat een poortnummer precies inhoudt.

Ik begrijp dat dit eventueel mijn probleem alsnog niet kan verhelpen, maar ik wil gewoon echt af mijn Strict NAT. Het is echt super irritant.

Ik ben heel dankbaar als iemand me hiermee zou kunnen helpen. :)

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 16:58
http://portforward.com/en...Duty_-_Ghosts/default.htm

Selecteer je model router en volg alle stappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Destroyertje op 21-11-2013 13:56 ]

• Zinowor
Mijn router model staat er niet tussen. Ik merkte overigens dat er modellen tussen zaten die niet 'geforward' konden worden. Misschien is dat ook bij mij het geval.

Betekent dat het dan onmogelijk is om mijn NAT type op Open te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Zinowor op 21-11-2013 14:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die hele "NAT type" is onzin. Het is niet een enkele schakelaar die je om kunt zetten oid.

Waar het om gaat is dat alle relevante poorten van buitenaf benaderbaar zijn. Dat doe je door te port forwarden. Dat kan in beginsel iedere router, maar sommige hebben beperkingen aan hoeveel poorten je kunt forwarden. In dat geval zal het niet lukken.

Aangezien je de moeite niet neemt om ons te vertellen wat voor router je hebt kunnen wij niet (in een glazen bol oid...) raden of het bij jou wel of niet mogelijk is :o

Ik vind dat veel spellen overdreven veel poorten geopend willen hebben, dat is hier ook wel het geval, maar verreweg de meeste routers zouden het aan moeten kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

• Zinowor
ik heb een Sitecom LN 118 v1 002

het is een goedkope prul en ik zit momenteel te kijken wat een goede router is voor mijn wensen

dit is voor mij sowieso een goed moment om een router te kopen, omdat ik een externe hardeschijf wil aansluiten aan mijn thuisnetwerk ivm werk.

als je mij een goede kunt aanraden prima, anders kan deze thread gesloten worden.

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
Dit lijkt op een switch, waarbij je sowieso niet te maken hebt met NAT en portforwarding.
Zit er een routerachtige apparaat hieraan aangesloten? (modem van isp misschien?)

• Zinowor
looc schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:45:
[...]

Dit lijkt op een switch, waarbij je sowieso niet te maken hebt met NAT en portforwarding.
Zit er een routerachtige apparaat hieraan aangesloten? (modem van isp misschien?)
ik snap het nu, ik zag onze router aan voor de modem en mijn switch aan voor de router

oke, ik ga die guide nog eens proberen

• Zinowor
hmm mijn router is de sitecom wl 306, maar ik krijg de interface van onze modem als ik met de NAT settings bezig ben.

De Experia box van KPN.

Aan de hand van 2 guides heb ik mijn poorten open gezet en als ik deze test dan staat er dat mijn poorten inderdaad open zijn, maar als ik COD ga spelen staat er nog steeds dat het strict is.

Nog verder bewezen door het feit dat ik direct uit een lobby werd geschopt, nadat ik eerst iedereen de 'running man' zag doen.

Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe router moet kopen om van dit gezanik af te zijn. Mijn broer heeft het weleens eerder geprobeerd en gaf al scheldend op.

Ben ik gedoemd om voor altijd met NAT: Strict te moeten spelen? Of is dit een gevalletje van 'router in cement oven gooien en nieuwe kopen' ?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Je hebt het nu zowel over een WL306 als over een KPN Experia box? Hoe is de situatie precies?

• Zinowor
nooberke schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:53:
Je hebt het nu zowel over een WL306 als over een KPN Experia box? Hoe is de situatie precies?
Is die Experia box geen modem?

Verwijderd

Nee, de Experia box is een router, het klinkt alsof je een router achter een rounter hebt hangen en dat is waarom het niet werkt.

• Zinowor
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:04:
Nee, de Experia box is een router, het klinkt alsof je een router achter een rounter hebt hangen en dat is waarom het niet werkt.
als ik die WL-306 vervang met een switch, zou dat helpen?

ik heb er namelijk 2, en 1 wordt niet gebruikt

• Zinowor
Ik heb de WL 306 vervangen met die switch en los van dat twitch streams nu minder lagg hebben, heb ik nog steeds Strict met COD.

Kan ik die Experia Box uberhaupt wel vervangen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen: probeer het even iets gestructureerder aan te pakken.

Maak even een simpele schets van hoe een en ander nu is aangesloten en welke apparaten het zijn.

Zet even op een rijtje welke adressen die apparaten hebben.

Check even of alle instellingen daarmee nog steeds helemaal kloppen, nu je wat zaken anders aangesloten hebt.

Werkt het dan nog niet, post dan hier eens wat screenshots van de port forwards die je hebt aangemaakt en dergelijke, zodat we wellicht kunnen zien waar het fout gaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:33
Met de experiabox kan je gewoon ports forwarden, is een beetje omslachtig, maar het kan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1