Oude situatie:
Draytek 2710n met vlans (zakelijk en prive gescheiden) op een adsl aansluiting.
Nieuwe situatie:
Het oude netwerk zo gelaten als voorheen, de experiabox V8 van KPN met poort 1 verbonden met poort 1 van de draytek. In de draytek DHCP uitgezet en de vlans aangepast dat ze beide bij poort 1 kunnen.
Het probleem:
Heb problemen met internetten in de nieuwe situatie, via utp gaat het perfect en klagen, maar via wifi gaat er iets niet goed
Alle apparaten krijgen netjes een ip van de experiabox (ook de wifi apparaten)
Wanneer ik verbinding maak met een iphone of ipad met de wifi van de draytek of van de experiabox, maakt hij netjes verbinding, krijg netjes van de dhcp server een ip en dns. Maar op dns nivo geen verbinding te krijgen naar buiten.
De 2 manieren hoe ik wifi wel aan goed krijg zijn de volgende:
* Wanneer ik de dns op deze apparaten aan pas naar 195.121.1.34 werkt alles naar behoren
* Wanneer ik de draytek router uit poort 1 van de experiabox haal, werkt de wifi op de experiabox ook weer normaal.
Mij gaat dit het petje te boven en hoop dat iemand me hier verder mee helpen.
Vraag gerust om meer info als ik dit niet vermeld heb.
Draytek 2710n met vlans (zakelijk en prive gescheiden) op een adsl aansluiting.
Nieuwe situatie:
Het oude netwerk zo gelaten als voorheen, de experiabox V8 van KPN met poort 1 verbonden met poort 1 van de draytek. In de draytek DHCP uitgezet en de vlans aangepast dat ze beide bij poort 1 kunnen.
Het probleem:
Heb problemen met internetten in de nieuwe situatie, via utp gaat het perfect en klagen, maar via wifi gaat er iets niet goed
Alle apparaten krijgen netjes een ip van de experiabox (ook de wifi apparaten)
Wanneer ik verbinding maak met een iphone of ipad met de wifi van de draytek of van de experiabox, maakt hij netjes verbinding, krijg netjes van de dhcp server een ip en dns. Maar op dns nivo geen verbinding te krijgen naar buiten.
De 2 manieren hoe ik wifi wel aan goed krijg zijn de volgende:
* Wanneer ik de dns op deze apparaten aan pas naar 195.121.1.34 werkt alles naar behoren
* Wanneer ik de draytek router uit poort 1 van de experiabox haal, werkt de wifi op de experiabox ook weer normaal.
Mij gaat dit het petje te boven en hoop dat iemand me hier verder mee helpen.
Vraag gerust om meer info als ik dit niet vermeld heb.
[ Voor 5% gewijzigd door breeeem op 21-11-2013 13:25 ]