• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07-2025
Beste Tweakers,

Sinds gisteravond kan ik niet meer op mijn SD kaart komen. Ik had hier foto's op staan van een opdracht voor school, en heb daar de bewerkte foto's en het Photoshop bestand op gezet omdat ik geen losse HDD bij me had. De dag hiervoor had ik precies hetzelfde gedaan en gister middag las de Mac op school 'm nog gewoon.

Eenmaal thuiskomend ( op een windows pc ) kreeg ik geen herkenning. Kwam nergens tevoorschijn. Nu de volgende dag ben ik weer op een iMac op school, en nu zie ik m'n SD opeens ook niet verschijnen........

Enorm balen want ik ga a.s. maandag naar Switzerland..

p.s. formateren in m'n camera ( Canon ) lukt ook niet, als ik dat probeer geeft hij een foutmelding :F

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Verwijderd

En wat is nu je vraag precies? Wij kunnen je SD-card niet fixen.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Contactjes vies misschien? Andere card-reader gebruiken? Photo recovery software gebruiken?

Mocht dat allemaal niet lukken vrees ik dat je je data kwijt bent, je kunt dan nog proberen om te overschrijven met nullen en daarna opnieuw te formatteren. Volgende keer goed opletten en niet zomaar je SD kaart er uit trekken, kan rare dingen doen!

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Sowieso een nieuw kaartje halen. Hopelijk krijg je hem nog aan de praat met contacten schoonmaken en dergelijke.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Niet formatteren!
http://www.cgsecurity.org/

edit: of heb je de bestanden nog ergens anders opgeslagen? Dan is het natuurlijk niet erg om te formatteren. Hopelijk biedt bovenstande site uitkomst. Lees ook de wiki eens door.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 02:29 ]

Pagina: 1