Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ubuntu] player die vanaf een smb share muziek kan afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een player die muziekbestanden over het netwerk vanaf een smb share kan afspelen.
Rhythmbox lijkt slechts lokale bestanden te kunnen afspelen en als er een netwerklokatie opgegeven wordt, dan wordt het betreffende bestand eerst lokaal gekopieerd. Dit is duidelijk niet de bedoeling.

De enige echt werkende oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen is xbmc. Maar eigenlijk vindt ik xbmc veel te log om als muziek speler te laten dienen. Ik zoek eigenlijk een goede, simpele player die direct kan verbinden met een smb networkshare waar muziekbestanden (mp3 en flac) op staan.

Iemand een suggestie?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je toelichten wat er mis is het met het lokaal mounten van de smb share waarna iedere willekeurige speler gebruikt kan worden aangezien het bestand dan 'lokaal' benaderbaar is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal clients zijn laptops. Als ik de netwerk shares in fstab zet, hebben die een probleem zodra ze niet op het lokale netwerk zitten.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Maak je een script dat kijkt of je op je lokale netwerk zit of niet. Zo wel voer je een mount actie uit, zo niet, dan niet.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maken hoeft niet, er zijn zat scripts op 't net te vinden die dat al voor 'm gedaan hebben. Het Ubuntu forum bevat er al een paar.

Commandline FTW | Tweakt met mate