dvd recorder speelt op bepaalde software geen audio

Pagina: 1
Acties:

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
Asus moederbordje met I5 derde generatie en 8 GB geheugen. Een Samsung en een LG dvd recorder geprobeerd onder Windows 7 64 bit. In oude pc geen probleem, in de nieuwste pc het volgende probleem.

Als ik een audio cd laad in de dvd recorder ziet Windows deze in de verkenner en worden ook de tracks gezien.
Als ik een audiotrack open met VLC opent VLC maar gebeurt er verder niets. (ook als administrator uitgevoerd)
Open ik de cd met Exact Audio Copy loopt het hele programma vast en is zelfs niet meer in taakbeheer uit te zetten. Windows sluit dan ook niet meer af. (ook als administrator uitgevoerd)
Open ik de audio cd in Windows mediaplayer of Foobar2000 dan hoor ik gewoon de audio van de cd. 8)7

Ik heb de dvd recorder vervangen door een nieuwe, maar probleem blijft. In een machine met Windows 7 32 bit draait alles vlekkeloos, ook met de oude dvd recorder. Ik heb diverse audio cd's geprobeerd en de firmware van de dvd recorders geupdate.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, onderwerpen die in andere (hardware) subfora besproken worden horen daar en niet hier.

DVD's zijn opslagtechnologie. Move OH -> OT

Oslik blyat! Oslik!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Ik heb wel eens een stukje gelezen over een vergelijkbaar probleem. Is daar opgelost door het installeren van een codec pakket (zoals http://www.cccp-project.net/ )