Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programeer laptop Unity3d

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Ik ben op zoek naar een laptop om op te programeren.
Gebruik is voornamelijk Unity3d, programmeerwerk (html/css/JS/php/C#), simpele gaming en in de toekomst heel misschien modeleerwerk.
Wat betreft systeem specs zat ik zelf te denken aan de volgende eisen:
  • 1080p scherm 15.4 of kleiner. (veel werkoppervlak)
  • Discrete GPU, want Unity3d werkt niet lekker op Intel (bij voorkeur Nvidia zodat ik deze volledig uit kan zetten als ik niet met Unity bezig ben)
  • Intel CPU (prestatie per watt)
  • 8GB Ram of meer
  • Redelijk tot goed toetsenbord.
  • Goede tot zeer goede bouwkwaliteit/koeling
  • 2 Drivebays, zodat ik de HDD kan uitbreiden met een standaard SSD zoals bijv mijn m4 (niet dat ik daarvoor moet gaan modden/shit moet kopen)
  • Windows 7 indien mogelijk
Budget is 750 excl.
Ik kan wel in de PW kijken, maar kwaliteit tobo, koeling en van de bouw komen daar totaal niet in naar voren, daarom vraag ik jullie hulp. (de veelgenoemde y500 valt buiten budget en van de meer standaard xps 15 schijnt het laatste model ook niet top te zijn)

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wat dacht je van de pricewatch: Acer Aspire V3-571G-32348G50Maii ? Ik denk niet dat er een laptop is die aan al je eisen voldoet, 1080p en 8GB ram geeft al niet veel keuze binnen je budget. Anders zou je misschien voor de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii kunnen gaan.

• eL_Jay
Ben zeer huiverig voor de Acers (slechte ervaringen bouwkwaliteit) overigens is het budget 750 exclusief BTW (had btw gemist in TS) budget is dus +/- 950.
Had zelf graag een surface 2 pro gehaald, maar die is toch weer aangewezen op een Intel IGP.

• eL_Jay
Bump, aangezien de ultieme laptop voor dat budget niet bestaat stel ik de eisen aan de specs naar beneden bij,

15,4 inch met tenminste 900 pixels hoog (of kleiner)
Discrete GPU
Intel CPU (haswell/ivy)
6 GB RAM of meer
Goede bouwkwaliteit/koeling
Eenvoudig uitbreidbaar met aftermarket SSD
Budget 950

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii Voldoet bijna aan je originele eisen. Heeft alleen geen 2 drivebays maar wel een mSata slot.
Het is inderdaad een Acer maar de V7, S3 en S5 line-up wordt in de meeste reviews toch wel gezien als een breuk met de slechte reputatie.

Als je een snellere CPU nodig hebt kun je kijken naar de http://tweakers.net/serie/2586/n56-series/. Wel zelf een SSD inbouwen.

• eL_Jay
Polster schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:10:
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii Voldoet bijna aan je originele eisen. Heeft alleen geen 2 drivebays maar wel een mSata slot.
Het is inderdaad een Acer maar de V7, S3 en S5 line-up wordt in de meeste reviews toch wel gezien als een breuk met de slechte reputatie.

Als je een snellere CPU nodig hebt kun je kijken naar de http://tweakers.net/serie/2586/n56-series/. Wel zelf een SSD inbouwen.
Dank voor je reactie.
De Asus is wel een goede optie, helaas is W8 voor mij een no-go en aangezien ik hem voor zakelijk gebruik is een piratenversie geen optie. (ga niet voor 2 licenties betalen). Ik vrees dat ik dus maar gedwongen moet wachten. Hopelijk komt dell binnenkort met een nieuwe xps 15 ofzo.

• eL_Jay
Budget is 1000 exclusief.
Kwam bij Dell de Latitude E6540 Laptop tegen. Deze voldoet eigelijk aan al mijn eisen.

Enige vragen die ik er nog over heb zijn, kan er moeiteloos een SSD bij en is de bouwkwaliteit/koeling in orde.

Daarnaast lijkt me de 6440 de ultieme laptop voor mij, heb daarover dezelfde vragen als bij de 6540 + of die met kortingen onder de 1000 te krijgen is.
Pagina: 1