Ik lees op de site van WinAMP dat deze na 20 december dit jaar niet meer te downloaden is. Zijn er waardige alternatieven? MediaMonkey ziet er wel okay uit, maar ik zoek een player die naast MP3, WMA, FLAC en WAV ook exotische bestandsformaten af kan spelen: XM, S3M, MOD en als laatste eis: dat MIDI files gerouteerd worden naar de MIDI output van de soundcard. Met WinAMP werkt dit allemaal perfect, maar er is vast iemand die een alternatief pakket kent die dat ook kan.
Vrienden van mij zweren bij Foobar2000. Maar ik ben altijd meer voor winamp....
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Winamp heeft een hele fijne structuur, wat bij Foobar niet is.XanderDrake schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:37:
Vrienden van mij zweren bij Foobar2000. Maar ik ben altijd meer voor winamp....
Maar je kan Winamp toch wel gewoon blijven gebruiken ondanks het niet te downloaden is vanaf hun site?
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Waarom niet gewoon de meest recente versie van Winamp blijven gebruiken? Als het werkt is het toch prima? Ik draai nog steeds een Winamp versie van 2 jaar geleden, doet wat hij moet doen, dus ik ga niet upgraden of switchen.
Ik heb zelf vanochtend nog even de laatste versie binnengehaald en op de server veilig gesteld.
Alhoewel ik verwacht dat hij via andere kanalen best nog wel binnen te halen is.
Alhoewel ik verwacht dat hij via andere kanalen best nog wel binnen te halen is.
en de site staat toch al op IA inclusief download http://web.archive.org/we...18/http://www.winamp.com/
[off]Does it still whip the lama's ass?
[/off]
Ik gebruik het door Spotify al lang niet meer, maar ik zou als ik jou was dit even lezen:
http://www.ghacks.net/201...alternative-now-shutting/
Ik gebruik het door Spotify al lang niet meer, maar ik zou als ik jou was dit even lezen:
http://www.ghacks.net/201...alternative-now-shutting/
Ik gebruik anders nog steeds versie 2.81 Lite... in de trend van, waarom moet je de nieuwste versie versie en waarom zou het erg zijn dat WinAmp ermee stopt?
Zolang het nog draait blijf ik ook nog gewoon Winamp gebruiken. En stel dat het straks niet meer werkt onder bijvoorbeeld Windows 9, dan bedenk ik dan wel weer wat ik ga gebruiken.
Zolang er natuurlijk geen extreme bugs gevonden worden erin.
Zolang er natuurlijk geen extreme bugs gevonden worden erin.
evil player, lijkt me duidelijk. De naam alleen al zou voldoende moeten zijn om die paar kilobytes binnen te hengelen
Waarschijnlijk heb ik een oudere versie van WA en voor mijn part hou ik die lekker aan. Loopt lekker dus geen alternatief nodig.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik zelf gebruik wel de nieuwste versie van Winamp icm cPRO classic. Maar ik vind het wel eens tijd worden dat Winamp qua player eens verbeterd wordt. Dan kijk ik naar features die in AIMP en de cPRO classic skin zitten. Om deze reden hoop ik dat ze Winamp open source gaan maken in de hoop dat er voldoende mensen zijn die samen Winamp zo willen verbeteren dat het een innovatieve speler wordt. Op dit moment is er ook een petitie hiervoor gaande.
Ik denk dat nieuwe functies nog wel worden toegevoegd door het cPRO team, maar het zou beter zijn als deze gewoon rechtstreeks in het Winamp worden geïntegreerd.
alternatieven
Welke ik zelf nog wel interresant vind om naar te kijken zijn:
Ik denk dat nieuwe functies nog wel worden toegevoegd door het cPRO team, maar het zou beter zijn als deze gewoon rechtstreeks in het Winamp worden geïntegreerd.
alternatieven
Verwijderd
Voor wat het waard is: Ikzelf gebruik Clementine, en ik vind het echt een van de fijnste media players die ik ooit heb gebruikt. Werkt soepel, voelt erg licht aan en is imo is het music library systeem ook erg fijn.
Musicbee is ook een prima vervanger van Winamp.
Je hoeft natuurlijk niet over te stappen. Winamp is redelijk klaar, dat ze niet meer verder ontwikkelen zou niet zo veel uit moeten maken.
Ben een paar maanden geleden overstapt op .. Foobar2000. Out-of-the-box is het vrij basic (simpel, doch doeltreffend), maar er zijn prachtige skins waarmee je naast extra functies ook een mooie look & feel mee kunt toevoegen.
Ik gebruik zelf deze:
Prima muziekspeler, alle functies die ik nodig heb zitten er in en er zijn ook nog heel veen plugins voor. Heb er tot nu toe nog geen spijt van gekregen.
Ben een paar maanden geleden overstapt op .. Foobar2000. Out-of-the-box is het vrij basic (simpel, doch doeltreffend), maar er zijn prachtige skins waarmee je naast extra functies ook een mooie look & feel mee kunt toevoegen.
Ik gebruik zelf deze:
Prima muziekspeler, alle functies die ik nodig heb zitten er in en er zijn ook nog heel veen plugins voor. Heb er tot nu toe nog geen spijt van gekregen.
En het is geen optie om minder exotische dingen te willen en gewoon Windows Media Player te gebruiken?
WMP!!! Shun! Kill it with firemvds schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:50:
En het is geen optie om minder exotische dingen te willen en gewoon Windows Media Player te gebruiken?
Maar serieus, bij normale codecs als FLAC en OGG gaat WMP al over zn zuigert. Geen alternatief.
Wat ik ook erg mis bij andere spelers (non-winamp clones teminste) is goede ondersteuning voor Shoutcast. Ik heb vele honderden uren internet radio geluisterd via Winamp. Wat moet ik nu doen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Foobar, simpelweg omdat het z'n hand niet omdraait voor een grote collectie. Je snelt kunt zoeken en veel customize mogelijkheden hebt.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Nergens voor nodig om winamp te uninstallen!
Lees deze topic maar ;-)
http://forums.winamp.com/showthread.php?t=373778 (met dank aan tweaker xFeverr voor de link)
Lees deze topic maar ;-)
http://forums.winamp.com/showthread.php?t=373778 (met dank aan tweaker xFeverr voor de link)
Musicbee vind ik zelf een prima speler. Speelt volgens mij ook 99% van de bestanden af, FLAC en dat soort bestanden gaan ook prima. Blijft bij grote bibliotheken ook lekker snel, ondersteunt alle vormen van ID3 tags en wat er ook maar op lijkt.
Of het ook meuk naar de midi poort kan sluizen, geen idee.
Of het ook meuk naar de midi poort kan sluizen, geen idee.
People as things, that’s where it starts.
Gebruik zelf al jaren MediaMonkey Gold. Sinds kort ook de Windows 8 app van MediaMonkey. Ben er zeer tevreden over
Speelt zelfs nog mijn oude iTunes music store muziek met DRM af, wat ik verder alleen met iTunes voor elkaar kreeg.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Om te beginnen (zoals hierboven ook al staat aangegeven): Winamp stopt de ontwikkeling en het aanbod van het programma. Ze hebben géén kill-functie ingebouwd die na 20 december alle geinstalleerde Winamps kapot maakt. Ergo... als je de (laatste) installer hebt, kun je nog jaren vooruit (en anders even hengelen bij oldapps.com).
Anderzijds zijn er natuurlijk legio mediaspelers die in meer of mindere mate met Winamp overeenkomen in uiterlijk of functionaliteit. Voor wat betreft de eisen die je neerlegt... ik heb een paar jaar terug de overstap van Winamp naar foobar2000 gemaakt. En er zijn echt legio plugins die je leven makkelijk maken daar. En dat is inclusief de door jou gewenste formaten
Maar dat had je natuurlijk zelf allang gegoogled.
Anderzijds zijn er natuurlijk legio mediaspelers die in meer of mindere mate met Winamp overeenkomen in uiterlijk of functionaliteit. Voor wat betreft de eisen die je neerlegt... ik heb een paar jaar terug de overstap van Winamp naar foobar2000 gemaakt. En er zijn echt legio plugins die je leven makkelijk maken daar. En dat is inclusief de door jou gewenste formaten
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Windows Media Player om even snel te luisteren of het wel ok is, anders deleten en opnieuw ... *CENSORED*.
Daarna mijn iPod / iPad / smartphone (portable) voor het verder afluisteren.
Maar om mijn I5 met SLI en 700 Watt voeding te gebruiken om naar MP3's te luisteren is massive overkill.
Bovendien is mijn iPod / iPad / smartphone volledig Fan less, dus 0 dB !
Winamp Lite heb ik vroeger heel vaak gebruikt, maar ik vind het wel logisch dat ze ermee stoppen.
Daarna mijn iPod / iPad / smartphone (portable) voor het verder afluisteren.
Maar om mijn I5 met SLI en 700 Watt voeding te gebruiken om naar MP3's te luisteren is massive overkill.
Bovendien is mijn iPod / iPad / smartphone volledig Fan less, dus 0 dB !
Winamp Lite heb ik vroeger heel vaak gebruikt, maar ik vind het wel logisch dat ze ermee stoppen.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Verklaar je nader, waarom logisch? Na 15 jaar, je vond het sowieso een #*$ programma, leden verlies, ...?GoT schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:24:
Staat toch in mijn post.
Vroegah (199x - 200x) moest je wel een PC gebruiken om MP3's af te spelen, maar tegenwoordig heb je zoveel alternatieven.
Deze alternatieven hebben als voordeel:
- dat je geen ronkende koeling nodig hebt en dus in alle stilte kan luisteren.
- altijd je MP3's bij je hebt.
- je PC niet meer hoeft op te starten.
Ook staat er dat Ik vroeger Winamp heel vaak heb gebruikt, dan vind ik het geen #*$ programma.
Maar ik gebruik het al jaren niet meer sinds ik iPod / iPad / smartphone gebruik.
Windows Media player voldoet dan prima om even snel te luisteren of het ok is.
En kom niet aanzetten met MS monopoly gelul, want WMP bestaat al sinds Windows 3.0
Maar volgens mij is dit grotendeels een herhaling van mijn post.
Vroegah (199x - 200x) moest je wel een PC gebruiken om MP3's af te spelen, maar tegenwoordig heb je zoveel alternatieven.
Deze alternatieven hebben als voordeel:
- dat je geen ronkende koeling nodig hebt en dus in alle stilte kan luisteren.
- altijd je MP3's bij je hebt.
- je PC niet meer hoeft op te starten.
Ook staat er dat Ik vroeger Winamp heel vaak heb gebruikt, dan vind ik het geen #*$ programma.
Maar ik gebruik het al jaren niet meer sinds ik iPod / iPad / smartphone gebruik.
Windows Media player voldoet dan prima om even snel te luisteren of het ok is.
En kom niet aanzetten met MS monopoly gelul, want WMP bestaat al sinds Windows 3.0
Maar volgens mij is dit grotendeels een herhaling van mijn post.
Sterker zelfs:
Ik heb zelfs nog een oude wegwerp Nokia gehad met 1 GB card waar ik al MP3's mee kon afspelen.
Goede hoofdtelefoon erbij gehaald en hop... altijd je muziek bij de hand zonder de PC te gebruiken.
Ik heb zelfs nog een oude wegwerp Nokia gehad met 1 GB card waar ik al MP3's mee kon afspelen.
Goede hoofdtelefoon erbij gehaald en hop... altijd je muziek bij de hand zonder de PC te gebruiken.
Thanks voor je reactie. Ik zal de tool binnenkort installeren. De ondersteuning voor de formaten ziet er goed uit, nu kijken of het mogelijk is om MID files te routeren naar de MIDI OUTJester-NL schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:52:
Om te beginnen (zoals hierboven ook al staat aangegeven): Winamp stopt de ontwikkeling en het aanbod van het programma. Ze hebben géén kill-functie ingebouwd die na 20 december alle geinstalleerde Winamps kapot maakt. Ergo... als je de (laatste) installer hebt, kun je nog jaren vooruit (en anders even hengelen bij oldapps.com).
Anderzijds zijn er natuurlijk legio mediaspelers die in meer of mindere mate met Winamp overeenkomen in uiterlijk of functionaliteit. Voor wat betreft de eisen die je neerlegt... ik heb een paar jaar terug de overstap van Winamp naar foobar2000 gemaakt. En er zijn echt legio plugins die je leven makkelijk maken daar. En dat is inclusief de door jou gewenste formatenMaar dat had je natuurlijk zelf allang gegoogled.
Nostalgie?
commercieele belangen?
Het zal allemaal wel.
Het is jammer dat winamp zijn diensten sluit, dat voorop gesteld.
Gelukkig hebben we de .exe nog en zal het programma op mijn pc iig voorlopig nog trouw dienst doen als audio player. Natuurlijk kun je overstappen op weet-ik-wat maar waarom zou je?
AOL stopt er mee. effe geduld en de sourcecode ligt op straat. Programmeurs zullen het pimpen en er het mooiste stukje audioplayer van maken dat je ooit gezien hebt.
zelf draai ik al jaren de pro versie en ik zou niet weten waarom ik iets anders zou moeten gebruiken.
tuurlijk heb je je ipods, android apparaten etc maar als ik achter mn pc zit ga ik toch niet op een extra apparaat muziek aanzetten? Hier in huis hebben we de moeite genomen om alle cd's in winamp te rammen. zodoende hebben we een digitale muziekcollectie van circa 1 TB. Wie heeft er dan nog spotify nodig?
Nu ff een oude plaat aanzetten en genieten van milkdrop
commercieele belangen?
Het zal allemaal wel.
Het is jammer dat winamp zijn diensten sluit, dat voorop gesteld.
Gelukkig hebben we de .exe nog en zal het programma op mijn pc iig voorlopig nog trouw dienst doen als audio player. Natuurlijk kun je overstappen op weet-ik-wat maar waarom zou je?
AOL stopt er mee. effe geduld en de sourcecode ligt op straat. Programmeurs zullen het pimpen en er het mooiste stukje audioplayer van maken dat je ooit gezien hebt.
zelf draai ik al jaren de pro versie en ik zou niet weten waarom ik iets anders zou moeten gebruiken.
tuurlijk heb je je ipods, android apparaten etc maar als ik achter mn pc zit ga ik toch niet op een extra apparaat muziek aanzetten? Hier in huis hebben we de moeite genomen om alle cd's in winamp te rammen. zodoende hebben we een digitale muziekcollectie van circa 1 TB. Wie heeft er dan nog spotify nodig?
Nu ff een oude plaat aanzetten en genieten van milkdrop
Het open-source Clementine (http://www.clementine-player.org/) heeft een vergelijkbaar sterk library-systeem (werkt prima met >50k bestanden) en alle functies die Winamp had die ik gebruikte, zoals bijvoorbeeld global hotkeys, ratings.
[ Voor 35% gewijzigd door kunnen op 13-12-2013 19:55 ]
Ik heb Foobar, Clementine en nu MusicBee geprobeerd, maar Foobar is me te spartaans en te lastig om in te stellen (meer een soort programmeeromgeving... dus voor de echte techs misschien ideaal, maar ik ben op zoek naar iets makkelijkers). Clementine is redelijk aardig, maar voldoet niet aan mijn wensen.
MusicBee is het echter hélémáál: (volgens mij) alles wat Winamp heeft, maar dan nog meer!
MusicBee is het echter hélémáál: (volgens mij) alles wat Winamp heeft, maar dan nog meer!
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
http://www.winamp.com/media-player/download/nl Nog steeds online haha. Nog steeds in gebruik
[ Voor 20% gewijzigd door Achilles op 25-12-2013 15:38 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Same here... WinAmp 2.81 Lite... nog steeds in gebruik
In de nieuwste build van Winamp is de functie ''enqueue & play'' niet meer aanwezig.
Inmiddels ben ik overgestapt naar Musicbee, omdat ik dacht dat ie deze functie wel had!
Volgens de instellingen heeft ie dit ook, maar in de praktijk werkt het niet.
Bij iedere dubbelklik op een audiobestand in de verkenner speelt ie het bestand uiteraard af, maar verwijdert ie gelijk ook meteen de overige nummers die in de playlist stonden.
Weet iemand een music player die dit wel kan?
Inmiddels ben ik overgestapt naar Musicbee, omdat ik dacht dat ie deze functie wel had!
Volgens de instellingen heeft ie dit ook, maar in de praktijk werkt het niet.
Bij iedere dubbelklik op een audiobestand in de verkenner speelt ie het bestand uiteraard af, maar verwijdert ie gelijk ook meteen de overige nummers die in de playlist stonden.
Weet iemand een music player die dit wel kan?
Ondertussen ben ik MusicBee gaan gebruiken. Veel functies, goede library en met " Additional Tagging and Reporting Tools " vrij gemakkelijk al je albums te sorteren op "date created", iets wat ik toch wel erg fijn vindBliksem B schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:10:
Ik zelf gebruik wel de nieuwste versie van Winamp icm cPRO classic. Maar ik vind het wel eens tijd worden dat Winamp qua player eens verbeterd wordt. Dan kijk ik naar features die in AIMP en de cPRO classic skin zitten. Om deze reden hoop ik dat ze Winamp open source gaan maken in de hoop dat er voldoende mensen zijn die samen Winamp zo willen verbeteren dat het een innovatieve speler wordt. Op dit moment is er ook een petitie hiervoor gaande.
alternatieven
- Compilatie albums worden netjes gesorteerd per album ipv losse art works per artiest
- Veel opties voor sorteer opties
- Goede radio lijst, welke zelf is bij te werken en waarbij extra informatie kan worden vermeld (tot nu toe gebruikte ik voor winamp een playlist bestand)
- Komende release lijst op basis van library
- Veel thema's
- Veel opties, oa voor album art weergave
- Ingebouwde lyrics downloader
- Mappen weergave
- Inbox weergave (voor nieuw gedownloade nummers)

Enige vervelende van het stopzetten van Winamp is vooralsnog dat hun abonnement op de Gracenote-database niet verlengd is en het automatisch taggen bij het rippen nu niet meer werkt. Verder vind ik het nog steeds een prima programma en hopelijk is de opvolger snel af...
Voor het taggen kan je MP3tag gebruiken, die vind ik erg fijn, naast Winamp.
Pagina: 1