M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Daar staat meestal wel in of dit nog onder DOA valt of ind een RMA procedure
PSN: McMillan0984
Handig is echter om te vermelden dat je niet tevreden bent met de kwaliteit want [insert verhaal over adapter].
Bel echter eerst het bedrijf even op om zeker te zjin dat je doorgeeft dat de laptop terugkomt en dit zwart op wit van ze krijgt, daarna kan je de laptop terugsturen. Mocht er dan wat misgaan met de post kan je aangeven dat je de laptop hebt teruggezonden, mail van winkel erbij en je verzendbewijs.
Zou genoeg moeten zijn.
Nope, die gaat niet op als het apparaat defect is. De wet is bedoelt om het product te kunnen beoordelen zoals je in de winkel zou kunnen, niet om een defect apparaat terug te sturen. Om je op deze wet te kunnen beroepen moet het product in nieuwstaat terug gestuurd worden, dat is deze niet meer aangezien hij defect is.Merethil schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:23:
Als je de laptop hebt gekocht in een webwinkel kan je je beroepen op "Wet van koop op afstand" (Binnen 7 dagen mag je zonder opgave van reden terugsturen).
hun gaan dan verder uitzoeken of ze hem door sturen naar msi, of een andere oplossing zoeken..
dat zegt genoeg. want ik neem aan dat wij allemaal wel weten hoelang het dan ongeveer gaat duren.... 2weken ben je zo verder
[ Voor 24% gewijzigd door aron225 op 21-11-2013 10:26 ]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Klopt, bedenk ik me net. Ik heb gewoon geluk gehad met andere winkels lijkt 't aangezien die het alsnog aan namen en daarna gewoon de laptop opstuurden naar de fabrikant/leverancier.Croga schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:25:
[...]
Nope, die gaat niet op als het apparaat defect is. De wet is bedoelt om het product te kunnen beoordelen zoals je in de winkel zou kunnen, niet om een defect apparaat terug te sturen. Om je op deze wet te kunnen beroepen moet het product in nieuwstaat terug gestuurd worden, dat is deze niet meer aangezien hij defect is.
Omdat je hem bij een fysiek persoon in een fysieke winkel hebt gekocht heb je geen recht op terugbrengen en geld terugkrijgen tenzij de winkel daar in de AV een clausule over heeft of jou het recht gunt. Meeste winkels zullen dit niet zomaar doen omdat het altijd een (licht) verlies betekent voor de winkel.aron225 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:26:
laptop is opgehaald bij alternate, alternate wil dat ik de laptop terug stuur voor een kijkje bij hun.
hun gaan dan verder uitzoeken of ze hem door sturen naar msi, of een andere oplossing zoeken..
dat zegt genoeg. want ik neem aan dat wij allemaal wel weten hoelang het dan ongeveer gaat duren.... 2weken ben je zo verder
Je kan natuurlijk met de winkel en het personeel gewoon tot een goeie oplossing komen, dan kost het wat tijd maar ben je allebei blij aan 't einde van de rit.
Dat is bij mobieltjes iig zo en bij laptops willen ze er ook wel eens moeilijk over doen..
De laptop zelf werkt nog wel?
ik hoop dat alternate dit knap en snel gaat oplossen.... al heb ik er nu al een hard hoofd in
Dus de adapter van een nieuwe en die dan met jouw adapter terug sturen naar MSI.
Heb dit eigenlijk nagenoeg altijd meegemaakt met Alternate. Mind you, dit waren moederborden enzo.
Als je de laptop bestelt via internet en vervolgens ophaalt geldt nog steeds de wet Koop op Afstand.Merethil schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:28:
Omdat je hem bij een fysiek persoon in een fysieke winkel hebt gekocht heb je geen recht op terugbrengen en geld terugkrijgen tenzij de winkel daar in de AV een clausule over heeft of jou het recht gunt. Meeste winkels zullen dit niet zomaar doen omdat het altijd een (licht) verlies betekent voor de winkel.
Je kan natuurlijk met de winkel en het personeel gewoon tot een goeie oplossing komen, dan kost het wat tijd maar ben je allebei blij aan 't einde van de rit.
ik heb ze gebeld.. met de vraag. zal ik langskomen, dan kunnen we meteeen de grote ruiltruc doen...
nee was het antwoord.. we gaan het opsturen..
ben hier wel ff goed klaar mee..... ik ga nooit meer iets anders als alienware kopen denk ik
3 dagen is gewoon DOA in mijn beleving, en dit dient gewoon binnen een aantal dagen opgelost te worden
[ Voor 16% gewijzigd door aron225 op 21-11-2013 10:33 ]
Dan zouden ze het binnen een dag oid kunnen omruilen.
Want hij was waarschijnlijk al defect toen jij hem binnen had.
hun gaan het dan beoordelen, en eventueel omruilen OF terug sturen naar de fabrikant voor een raparatie (ik bedoel.. het gaat om 5tientjes adapter.. hoe kunnen ze daar een klant voor mislopen die jaarlijks enkele 1000-denk euros daar uitgeeft)
Moet 'ie wel echt via internet besteld zijn. Of telefonisch en dan betaald voordat hij hem ging ophalen. Dat weten we niet.Wolly schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:32:
[...]
Als je de laptop bestelt via internet en vervolgens ophaalt geldt nog steeds de wet Koop op Afstand.
moeilijk tot niet aan te tonen dat er een telefoontje is gepleegd, dus hou het op in de winkel gehaald..
en het geeft ook niet, als ze dit snel oplossen e.d. is het helemaal prima..
echter, heb ik het gevoel dat ik zo dit ding opstuur en weken zonder zit... mocht dat gebeuren... dan ben ik bang dat ik weleens vrij boos kan/zal/moet worden
Een order van 1000+ anderhalve maand laten wachten, doordat er eerst iets niet meer leverbaar was (en niks melden) en vervolgens omdat ze een ding eruit hadden gehaald om een andere order te kunnen verzenden (op de dag dat er voor ander geheugen gekozen was en weer niks over gemeld werd...)
Dit is een DOA, zo simpel als wat.
Neem zelf ook even contact op met MSI (NL en internationaal, als dat kan), hun kunnen mogelijk druk op Alternate zetten.
Toen ik ruzie had met de asus shop (duurde 1 á 2 maanden), kon ASUS zelf het via een escalatie formulier binnen 48 uur oplossen -.-"
dit is totaal niet aan de orde.
hun willen de hele laptop zien, ter beoordeling,
hierna zullen ze een oplossing bedenken..
ik bedoel ze liggen nogal wat uit mijn route, maar is mischien wel een idee ja...
Telefonisch werkt dit soort dingen gewoon niet lekker en als je dan om de baas vraagt aan de foon krijg je gewoon dezelfde verkoper aan de lijn met een andere stem (trust me, I've been there, done that
k neem wel de vrouw mee om te kalmeren.. ik kan zooo boos worden om dit soort dingen
meneer, dit is geen probleem.. wij komen maandag bij u langs..
de technische dude zal een nieuwe videokaart + heatsinks + nieuwe pads + nieuwe fan.. en voor de zekerheid een nieuw mainboard meenemen, maandag staat hij voor de deur, en belt van te voren even hoelaat het wordt...
terwijl 3 dagen oude msi laptop ontploft, moet opgestuurd worden, duurt waarschijnlijk weken.
en geld terug of een nieuwe? meneer er zit 1 krasje op.. (die MOET er al opgezeten hebben...) dus nee, geen geld terug en wij sturen hem op...
conclusie.. dikke ***... als ik ooit weer laptops koop, word het bij dell... de service daar
Heb anders de nodige horror verhalen klaarstaan over dell hooraron225 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:58:
en ondertussen zegt alienware (mijn gtx675m is kapot)
meneer, dit is geen probleem.. wij komen maandag bij u langs..
de technische dude zal een nieuwe videokaart + heatsinks + nieuwe pads + nieuwe fan.. en voor de zekerheid een nieuw mainboard meenemen, maandag staat hij voor de deur, en belt van te voren even hoelaat het wordt...
terwijl 3 dagen oude msi laptop ontploft, moet opgestuurd worden, duurt waarschijnlijk weken.
en geld terug of een nieuwe? meneer er zit 1 krasje op.. (die MOET er al opgezeten hebben...) dus nee, geen geld terug en wij sturen hem op...
conclusie.. dikke ***... als ik ooit weer laptops koop, word het bij dell... de service daar
In mijn optiek is het heel simpel. Ze zijn jou kwijt als klant en het zorgt voor slechte promotie van het bedrijf. Alleen al daarom zou ik deze reparatie niet laten escaleren.
Het is die 100 km rijden wel waard. Desnoods maak je er een dagje uit van. Heb zelf weinig ervaring met de medewerkers bij Alternate, maar face tot face bereik je veel meer! Als ze niet willen toegeven, dan maar op je strepen staan. Zoals al eerder werd vermeld, is boos worden niet slim.
Ik vermoed dat het allemaal met een sisser afloopt.
Succes!
ik ben er die bewuste dag heen geweest (dag 4.. dag 1 smiddags gekocjt, anderhalve dag mee kunnen knoeien, waarvan bijna 1 volle voor updates en dat enduro aan de praat te krijgen zonder ellende)
dag 4 sochtends sloegen de stoppen door....
hoe het is afgelopen.. ik heb de laptop achter moeten laten, en ligt tot de dag van vandaag bij msi, ik ben 0 keer gebeld oid.. en als ik hun bel, kunnen ze niks zeggen..
helemaal kut dus..
horror over dell?
naah.. mijn 2 jaar oude alienware die aan huis gerepareerd word, zonder ook maar IETS aan moeite ervoor te doen, terwijl ik niet eens inhome garantie meer heb.. DAT is service waar ze punten scoren..
ik krijg OF een nieuwe, of me geld terug..
krijg ik een nieuwe, of watdanook, dan verkoop ik hem.. en bestel ik een nieuwe alienware zodra maxwell er is... ik kan me er niet meer druk om maken.... dat die winkel lekker door de stront mag zakken (ik spendeer gemiddeld 2k euro per jaar daar.. minimaal..)
en dan zo afgescheept worden..
heb er 1 woord voor.... en dat moet schandalig of iets in die trent zijn...
Dit topic is gesloten.
![]()