• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds augustus een curieus probleem met het netwerk van T-Mobile. Wanneer ik Tweakers.mobi bezoek dan kan ik 3x op een link klikken op die pagina en daarna krijg ik een time-out. Soms krijg ik deze meteen al wanneer ik de pagina open en ik begrijp het gewoon niet.

Om vast te stellen dat het in het netwerk van T-Mobile zit heb ik het volgende geprobeerd.

-Ander toestel (probleem blijft bestaan)
-Andere rom op mijn toestel (probleem blijft bestaan)
-Netwerkinstellingen op telefoon aangepast (2G/3G) (probleem blijft bestaan).

Het gekke is dat ik dit via WiFi niet heb, dan kan ik gewoon surfen op Tweakers.mobi zonder time-outs. Om die reden heb ik thuis een VPN-server opgezet (je bent een tweaker of niet :+ ) en heb het een kleine twee weken via de VPN-verbinding geprobeerd en ik ben geen problemen tegen gekomen.

Mijn ISP thuis is Ziggo en dus loopt het verkeer vanaf mijn telefoon via T-Mobile naar huis om dan verder te gaan via het Ziggo-domein.

Aangezien dit geen problemen geeft moet het wel iets zijn in het netwerk van T-Mobile maar wat. Ik heb dit in de eerste instantie (september) aangegeven op het forum van de genoemde provider en al snel een ticket laten aanmaken op de helpdesk. Men zei al meteen dat dit wel wat tijd in beslag zou nemen en of ik een logfile wilde bijhouden (om de exacte tijden per time-out bij te houden) zodat ze gericht konden zoeken.

Uiteindelijk ben ik door T-Mobile iets van 3 weken geleden benaderd of zij de logfile in handen mochten krijgen omdat het probleem zeer complex was (lees: ze wisten het gewoon niet). Ik heb deze gegeven en niets meer gehoord.

Deze week heb ik op het forum van T-Mobile gekeken en even een reminder geplaatst dat het nog altijd niet is opgelost toen ik tot mijn verbazing las dat een moderator op 15 oktober heeft geroepen dat het probleem moest zijn opgelost (op basis van een melding van de technische dienst). Ik heb juist dagen na deze melding nog het logbestand doorgestuurd omdat men het gewoon niet wist.

Ik voel mij niet serieus genomen en het probleem speelt nu al maanden. Tweakers.mobi is één van de sites die ik het vaakst lees en het is nu wel irritant dat ik voor het gevoel geen vrij internet tot mijn beschikking heb en dat T-Mobile hier blijkbaar niets aan kan doen. Ik heb zelfs nog een bevestiging gekregen dat het probleem gereproduceerd was.

Nu komt het. Ben ik nu de enige die hier last van heeft? Ik kan het mij bijna niet voorstellen want het zou wel heel raar zijn als er maar één persoon in een netwerk iets niet kan doen terwijl alle andere datzelfde wel kunnen doen.

Wat kan ik hier nu mee? Ik begin nu wel te geloven dat zij een vrij internet niet kunnen garanderen vanwege de slechte doorgifte van Tweakers.mobi. Ik ga zelf wat meer druk proberen te zetten op de afhandeling hiervan maar heb er een hard hoofd in dat dit gaat lukken.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Net even geprobeerd. Heb hetzelfde probleem (gebruik zelf *bliep). Tweakers.net heb ik zelf geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Gister heb ik contact gehad met T-Mobile aangaande dit probleem en men verklaarde er nog mee bezig te zijn maar dat het probleem complex genoeg is om geen sluitend antwoord te kunnen geven. Ze weten het nog niet en dus zal een oplossing nog lang op zich laten wachten schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Kick:

Ik kom geen steek verder bij de vrienden van T-Mobile
https://forum.t-mobile.nl...7/index2.html#post1117111

Wat moet ik hier nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 19:14
Ook T-Mobile, maar ik heb dat probleem niet met Tweakers.mobi. Ik heb zowat alle nieuwslinks van vandaag aangeklikt, maar allemaal openden ze normaal zonder time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Kick:

Na een aantal malen contact te hebben gehad is de frustratie alleen maar gegroeid. Niemand kan mij iets vertellen. Ik krijg excuses en slechts te horen hoe complex het allemaal is en aan het eind van de rit komt het er gewoon op neer dat dit nog lang niet verholpen gaat worden.

Vandaag ook contact gezocht. Ik krijg een bijzonder aardige dame aan de lijn die het maar wat vreemd vond dat ik nog niet was gebeld. Tja, ben ik inmiddels wel gewend want ik ben degene die altijd belt want vanuit T-Mobile gebeurt er niets.

Op 12-12 heeft de behandelaar de boel uit handen gegeven aan "een derde partij" maar welke partij dit is blijft onbekend (Wat?). Ik heb uitgelegd waarom ik de hele gang van zaken een schandelijke vertoning is en daarmee was het af.

Het was een gemoederlijk gesprek en er is geen boosheid aan te pas gekomen (wat kan de dame er immers aan doen) maar dit was toch wel de zoveelste keer dat er niets uit is gekomen. Ik heb op een aantal manieren geprobeerd om dit belangrijk te maken.

- Vele malen gebeld.
- Mijn beklag gedaan op het forum van T-Mobile.
- Hier een topic aangemaakt (en een pollverzoek gedaan).

Dit alles heeft niet eens een klein beetje geholpen waardoor er nu 5 maanden verstreken zijn sinds dit probleem voor het eerst de kop opstak. Belachelijk en onacceptabel en dit is voor mij een grond om het contract te laten ontbinden.

Na alle moeite die is gedaan om het probleem in kaart te brengen (Tests uitgevoerd, eigen VPN-server opgezet, een logboek bijgehouden en natuurlijk de vele telefoongesprekken) is het genoeg, ik gooi de handoek in de ring.

T-Mobile blijkt niet in staat om haar eigen netwerkconfiguratie te onderzoeken zodat duidelijk wordt waarom dit probleem bestaat. Ik wens niet te betalen voor een dienst die niet volledig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Gokje: hun optimalisatiesoftware en -appliances crashen erop ofzo?

Een oplossing die 100% zeker werkt is dat Tweakers.mobi ook via https toegankelijk wordt. Dan kom je niet voorbij die baggerproxysoftware. Is als het goed is een vrij eenvoudige fix bij Tweakers. Jij hoeft vervolgens alleen je bookmarks aan te passen.

Misschien kun je dit naar het Lieve Devvers-forum smijten? Denk dat die dit wel voor je willen bekijken, zou een relatief snelle fix kunnen zijn! :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
$#@#@%#!

Vandaag was ik het echt zat en heb gebeld om de ontbinding van het contract te regelen en wat hiervoor nodig is. De medewerker bekijkt eerst het hele verloop van de klacht en stelt vervolgens vast dat de probleemoplossing is gestart vanaf november en dat de wachttijd van de oplossing helemaal nog niet zo lang is.

Wat blijkt, ik heb in september de melding gedaan en vervolgens heeft men 2 maanden gewacht (lees: niets gedaan) totdat ik een logboek zou sturen. Dit is in het begin niet geroepen want men zou direct een onderzoek starten.

Met andere woorden, men heeft mij aan het lijntje gehouden door niets te doen en nu wil men het contract niet ontbinden omdat het niet kunnen bezoeken van één enkele website geen reden is voor ontbinding.

Nou, dit gaat wel wat verder en dan haal ik puntje 11.2 uit de algemene voorwaarden aan:
11.2 Eventuele storingen zullen zo spoedig mogelijk door T-Mobile
worden onderzocht. T-Mobile zal zich ertoe inspannen om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Zo spoedig mogelijk is niet 2 maanden lang niets uitvoeren. Dit is gewoon schandalig. :(
Bovendien kun je op de website verder niets vinden over het opzeggen van het abonnement anders dan het bellen van de klantenservice. De medewerker van de klantenservice geeft aan dat ik de klacht per brief kan sturen maar of dat gaat helpen......

Wat een beroerde service zeg. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Dreigen met geschillencommissie telecom helpt altijd, probeer dat anders, want die zullen je zeker gelijk geven.

Eventueel kun je ze nog een laatste kans geven om het op te lossen en daar zelf een fatale termijn van bijv. 14 dagen voor stellen. Dan sta je al helemaal in je recht.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Gedreigd met de geschillencommissie heb ik al gedaan, ik kreeg als antwoord "dat kun je doen". Ook mijn opmerking over het eventueel inschakelen van DAS maakte ook geen indruk. Ik ga dan ook een aangetekende brief sturen waarin ik eis het contract te ontbinden op basis van het bekende verhaal.

Edit:
Ik heb een dossier aangemaakt bij de geschillencommissie, kan ik de 50 euro die dit kost ook laten vergoeden?

[ Voor 16% gewijzigd door bazs2000 op 27-12-2013 11:30 ]

Pagina: 1