Ivy Bridge niet ondersteunt door mijn H61

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 539448

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik had gisteren mijn i7 3770K binnengekregen als vervanging voor mijn i5 2310 en toen ik deze op mijn H61 Chipset (Moederbord: MS-7728) geïnstalleerd had, werd deze niet "geondersteunt" door mijn moederbord..
Ik had gelezen dat H61 de Ivy Bridge wel zou ondersteunen dus na een tijdje googlen vond ik een Bios update voor mijn moederbord. Maar ook dat leverde niks op.

De Medion Bios version/date is: American Megatrends Inc. E7728MLN.209, 22-12-2011

Op google vond ik deze website http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1137552 en deze gast
heeft dezelfde moederbord als mij maar hij heeft versie E7728MLN.30F met een Ivy Bridge Intel Core i5-3450 @ 3.09 GHz

Mijn vraag is, hoe is dit mogelijk? Als Medion zelf geen andere bios updates heeft dan houd het toch op?
Een Bios update gebruiken van een andere fabrikant is ook geen optie neem ik aan? Weet niet hoe het nu verder moet.. :?

Wat meer pc specs:
Memory: 8192MB RAM
CPU: i5-2310 2,9 GHZ
GPU: GeForce GTX 680

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 539448 op 21-11-2013 04:14 ]

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ik zou even contact opnemen Met Medion zelf zien Wat zij zeggen Heb ook even kort Gegoogld

Als die gast het wel werkende heeft met E7728MLN.30F bios Heb jij deze ookal geprobeerd?.

Tevens post even wat meer specs van je systeem.

En gaf de bios dit aan dat die niet werd geondersteunt? Of boote de pc gewoon helemaal niet?

Topicstarter
bumtroll schreef op donderdag 21 november 2013 @ 04:06:
Ik zou even contact opnemen Met Medion zelf zien Wat zij zeggen Heb ook even kort Gegoogld

Als die gast het wel werkende heeft met E7728MLN.30F bios Heb jij deze ookal geprobeerd?.

Tevens post even wat meer specs van je systeem.

En gaf de bios dit aan dat die niet werd geondersteunt? Of boote de pc gewoon helemaal niet?
Ik heb even wat meer specs gepost. Ik heb E7728MLN.30F nergens kunnen vinden om te downloaden :-(

De PC gaf vier piep geluidjes en bootte helemaal niet met de i7. Ik zal medion even een email sturen hierover.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Medion gebruikt OEM-bordjes (bestemd voor PC-fabrikanten) van MSi (vandaar het "MS" in de modelnaam) .
Echter zijn die OEM-bordjes per afnemer soms iets aangepast tov. de winkel-/retailproducten, waardoor een BIOS van MSI zelf niet te installeren is, of voor problemen zorgt.
Ik heb even snel op de site van MSi gekeken, maar kan alleen de handleiding voor je mobo vinden
op hun forum.

Dus Medion eerst even mailen is inderdaad het verstandigste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Medion ff gebelt en meneer zei dat er geen andere bios updates zijn.. Ik vraag me af hoe die andere gast wel een nieuwe versie heeft voor zijn Ivy Bridge.. Ach, dan maar een nieuwe moederbord! :|

Bedankt voor jullies reacties! :*)