Hallo iedereen,
Ik heb een stukje code geschreven dat normaal gezien een zip bestandje zou moeten creeren en downloaden. Bij het runnen in de browser gebeurt er echter niets. Ik krijg geen error melding, en er wordt geen zip bestand gedownloaded. Van de lange if-statement in het begin ben ik zeker dat er niets aan de hand is.
Op het gebied van php programming ben ik vrij onervaren. Het is dus best mogelijk dat ik een banale fout gemaakt heb die jullie er blindelings uithalen.
De PHP code:
Alvast bedankt
Ik heb een stukje code geschreven dat normaal gezien een zip bestandje zou moeten creeren en downloaden. Bij het runnen in de browser gebeurt er echter niets. Ik krijg geen error melding, en er wordt geen zip bestand gedownloaded. Van de lange if-statement in het begin ben ik zeker dat er niets aan de hand is.
Op het gebied van php programming ben ik vrij onervaren. Het is dus best mogelijk dat ik een banale fout gemaakt heb die jullie er blindelings uithalen.
De PHP code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| <?php if (isset($_POST['action']) && $_POST['action']==='ophalen' && isset($_POST['taak_naam'])) { //ophalen is set $errors=array(); //set var $taak_naam = $_POST['taak_naam']; //check if $taak_naam exists $dir = "fileserver/{$taak_naam}/ingediend"; if (file_exists($dir)) { //file exists //create a zip file $zip_name = $taak_naam."_ophalen.zip"; $zip = new ZipArchive(); if ($zip->open($zip_name, ZIPARCHIVE::CREATE) !== TRUE) { // ERROR Opening zip file to load files } //check the dir $files = scandir($dir); //unset first two unset($files[0], $files[1]); //add files into zip foreach ($files as $file) { $zip->addFile("fileserver/$taak_naam/ingediend/{$file}", $file); } //close zip $zip->close(); if (file_exists($zip_name)) { echo "exists"; // push to download the zip header('Content-type: application/zip'); header('Content-Disposition: attachment; filename="' . $zip_name . '"'); readfile($zip_name); // remove zip file is exists in temp path unlink($zip_name); } } else { //dir doesn't exist $errors[]="Deze taak bestaat niet!"; } } else { //if ophalen is false } ?> |
Alvast bedankt