[Mail] Verdachte mail van "System Administrator"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

vanmiddag heb ik een erg rare mail ontvangen op een mail-adres wat ik naar mijn weten nog nooit heb gebruikt. Ik gebruik namelijk een catch-all email-adres en voor elke website gebruik ik een andere e-mail adres. Voor mijn eigen veiligheid heb ik mijn domain weggelaten. Maar alle email-adressen die beginnnen met unity_unity4@ zijn aan mij gericht. Ook heb ik er een plaatje van gemaakt om mail-bots af te weren :)
Vergeef me als ik dit in het verkeerde sub-forum heb geplaatst, kon niet goed kiezen welke de gelukkige was :)

eXtink

[ Voor 31% gewijzigd door eXtink op 21-11-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:13
Dit ziet eruit als een bericht wat verstuurd is door de mail server, zoals in het bericht ook staat failed hij op het adres: maura@mauraconlon.com Reason: Mailbox is Full.

Het is me niet helemaal duidelijk of jij de eigenaar bent van dit accout, Maar de mailbox van dit adres is vol en daarom kan de e-mail niet worden afgeleverd.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Laatst online: 22:44
voicemessage.zip -> virus
Weggooien en verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Downloader91 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:17:
Dit ziet eruit als een bericht wat verstuurd is door de mail server, zoals in het bericht ook staat failed hij op het adres: maura@mauraconlon.com Reason: Mailbox is Full.

Het is me niet helemaal duidelijk of jij de eigenaar bent van dit accout, Maar de mailbox van dit adres is vol en daarom kan de e-mail niet worden afgeleverd.
Ik ben in principe eigenaar over dit account (zeg maar *@mijndomein.nl) Echter bestaat het account unity_unity4@mijndomein.nl niet, ik heb twee account op @mijndomein.nl, waarvan één er een catch-all is.

Zelf dacht ik ook al dat het van de mail server vandaan kwam, maar ik snap niet hoe :/ Ik heb vanmiddag gelijk al mijn wachtwoorden vervangen voor de zekerheid
Miyamoto schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:21:
voicemessage.zip -> virus
Weggooien en verder gaan.
Er zit geen bijlage bij en zelf open ik nooit zip files vanuit een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

eXtink schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:11:
Beste mede-tweakers,
Voor mijn eigen veiligheid heb ik mijn domain weggelaten.
Tip als ik op je profile klik zie ik je domein....

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11

ralpje

Deugpopje

Spammer verstuurt mail met jouw adres als sender, mail kan niet worden afgeleverd en jij krijgt de NDR.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
42dpi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:34:
[...]

Tip als ik op je profile klik zie ik je domein....
ach
ralpje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:34:
Spammer verstuurt mail met jouw adres als sender, mail kan niet worden afgeleverd en jij krijgt de NDR.
klinkt logisch, gebeurt dit vaak?

[ Voor 41% gewijzigd door eXtink op 20-11-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is een fail in de server waar die heen moest. Een spammer met een 'from / reply' van jouw email stuurt dus een mail, de server stuurt em doodleuk terug naar 'from / reply', wat jij natuurlijk niet bent geweest. (beetje anti-spam server checked altijd IP/host/domein, geen full match is nooit reply).

We hebben dit gehad op ons werk, grote spammer had from/reply 1 van onze emailadressen gebruik, je krijgt letterlijk duizenden en duizenden failed delivery berichten.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2013 22:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:36:
Dat is een fail in de server waar die heen moest. Een spammer met een 'from / reply' van jouw email stuurt dus een mail, de server stuurt em doodleuk terug naar 'from / reply', wat jij natuurlijk niet bent geweest.

We hebben dit gehad op ons werk, grote spammer had from/reply 1 van onze emailadressen gebruik, je krijgt letterlijk duizenden en duizenden failed delivery berichten.
Gelukkig kan ik heel makkelijk dit adres voor altijd blokkeren, dus dat zou uiteindelijk geen probleem moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Wikipedia: Backscatter (email)
tevens staat je domein gewoon bovenaan het bericht.

Hacktheplanet / PVOutput

• eXtink
  • Niet online
Iedereen bedankt voor alle informatie
/closed
Pagina: 1