Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 22:07
Beste Tweakers,

Het sim only abonnement dat ik vorig jaar heb afgesloten bij Telfort loopt tot 22-10-2014. Helaas is de telefoon die ik destijds los heb gekocht stuk gegaan. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon en kwam het volgende tegen op de website van Telfort:

Nu een nieuw toestel nodig? Stap dan gratis over op een abonnement met een nieuw toestel. Uw huidige abonnement beëindigen we kosteloos.

Ik twijfel dus om een toestel te gaan leasen. Ik heb gekeken naar de Iphone5c. Deze kost bij Telfort €18,- per maand. Met hetzelfde abonnement (waar ik dan ineens ook €18,- voor ga betalen :? ) zou het totale maandbedrag uitkomen op €36,-.

Nu vraag ik me af waar de catch zit. €18,- x 24 maanden = €432,- voor een Iphone 5c, waar je normaal €599,- voor betaald?

Natuurlijk is de telefoon niet van mijzelf. Maar krijg ik er wel het volgende voor terug:

Nooit zonder toestel met gratis Basis Toestelservice
Met een toestel van Telfort profiteer je altijd van onze gratis Basis Toestelservice. Je hoeft dan niet meer bang te zijn dat je zonder toestel komt te zitten.

Daarnaast krijg je de mogelijkheid om na twee jaar een nieuw toestel uit te kiezen? Ik ben zuinig op mijn spullen, dus ga er van uit dat ik de twee jaar makkelijk haal met dat toestel.

Ik vraag me af wat jullie van deze situatie vinden? Ik heb toch echt een nieuwe telefoon nodig, en dit lijkt me de goedkoopste oplossing. Heb ik iets over het hoofd gezien waardoor het allemaal te mooi klinkt dan dat het daadwerkelijk is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Voor 2 jaar kom ik op 864 uit en niet op jou bedrag. De prijs voor 12 maanden is 19+29*12=576.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 22:07
Dat klopt inderdaad als je de abonnementskosten erbij optelt. Maar wanneer je de abonnementskosten eraf haalt. kom je uit op de €432.

Momenteel betaal ik namelijk ook bijna €18,- voor het simonly abonnement dat ik nu heb. Het gaat mij er om dat ik een nieuwe telefoon nodig heb, die ik dus in feite voor €18,- x 24maanden = €432 'krijg'.

Verwijderd

Er zit natuurlijk een ook marge voor het toestel verwerkt in de reguliere abonnementskosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
Mja, Telfort is simonly ook niet supergoedkoop. Bij Simyo heb je veel hogere snelheid en meer minuten/SMS en MB's voor hetzelfde geld (en daarnaast geen losse SMS bundel) en hoef je niet per 24 maanden te verlengen om het aantrekkelijk te houden.

Die 24 maanden mag je een iPhone lenen, niet houden. Na afloop van je 24 maanden abonnement moet je dat ding terugsturen, als ie beschadigd is wordt dat in rekening gebracht. Evt kan je dat ding zonder garantie alsnog voor een veel te hoog bedrag overkopen.
Van de toestelservice vraag ik me af hoeveel waarde je eraan moet hechten. Tijdens de reparatie krijg je een leentoestel, kan bij wijze van spreken gewoon een goedkope Samsung Galaxy Ace zijn ipv een iPhone. Het is gewoon een service die je van telefoon voorziet tijdens de reparatieperiode, het is geen verzekering die koste wat kost je telefoon tegen (zelf toegebrachte) schade dekt.