Bestellen via tweakers.net pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnema1981
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 12:51
Na het bestellen van een computer in onderdelen via allemaal verschillende webshops was ik redelijk gefrustreerd en bedacht ik me hoe geweldig het zou zijn dat je via de pricewatch je bestellingen zou kunnen doen en dat pricewatch vervolgens de bestelling en betaling weer met de webshops afhandelt.

Ik heb geen inzicht in de haalbaarheid qua afspraken die er zijn met webshop, maar het lijkt mij dat tweakers een uitstekende onderhandelingspositie heeft gezien de awards. :-)

Ik ben van mening dat dit de pricewatch van tweakers.net nog verder zal verbeteren en er een nog hogere tevredenheid zal ontstaan van de pricewatch gebruikers.

Misschien dat hier ooit al eerder over gesproken is, maar ik kon het zo snel niet vinden op het forum.

Groet,

Sonnema1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik ben geen devver en ik heb ook niets te zeggen over het beleid in dit soort zaken, dus volledig op persoonlijke noot. Leuk idee, maar ik zie dit niet gebeuren ;) In feite wil je al het werk van zo'n bestelling verschuiven naar tweakers zonder dat tweakers er zelf iets aan heeft. Of je gaat er extra voor betalen, maar dan is de winst voor jou als klant ook weg. En zonder verder inhoudelijke kennis, je maakt op die manier tweakers een partij in al die bestellingen, lijkt mij ook juridisch nogal wat consequenties te hebben. In feite bestel je dan bij tweakers, ga je dan in geval van problemen / defecten / garantie Tweakers aanspreken?

En dan heb je natuurlijk ook nog de technische kant, tweakers heeft geen directe koppeling met de backend systemen van al die winkels (en lijkt mij ook niet zomaar haalbaar overigens met de diversiteit aan systemen).

Daarbij kan je het al vrij eenvoudig makkelijker maken door de gewenste artikelen in een wenslijst te zetten (gallery: Sonnema1981) en van daaruit te bekijken bij welke webshop je welke combi aan onderdelen kunt bestellen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Ik zie dit niet snel gebeuren. :) Zie ook onze marketing & product manager hierover in een interview op Emerce: http://www.emerce.nl/nieuws/tweakers-leren-kunst-weglaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnema1981
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Rupie. Het is ook puur een visie gezien vanuit mij (de klant). Hoewel er de nodige haken en ogen aan zitten zie ik het niet als een onmogelijke taak. Er zou een uniform systeem ontwikkeld moeten worden waar de webshops zich op aan kunnen sluiten. Nu is het neem ik aan een one-way connectie. Dit zou dan een two-way moeten worden. Productinfo uitlezen bij de webshops en uploaden van de bestellingen.

Hoe het juridisch zit met garantie etc. weet ik niet, maar misschien zou het al voldoende zijn om dit principe in de algemene voorwaarden op te nemen.

De winst zal voornamelijk in de klanttevredenheid zitten, en die is niet eenvoudig in geld uit te drukken. Wel zou het veel beter te meten zijn voor tweakers wat een klant koopt bij een webshop. Dit zou eventueel ingezet kunnen worden om de webshops te factureren. Tevens is het voor tweakers.net duidelijk wat de tweaker voor producten heeft aangeschaft en dus in bezig heeft. Dit zou weer ingezet kunnen worden om productreviews te verbeteren.

Het is uiteraard maar een idee, maar ik denk dat er, ondanks de haken en ogen, zeker potentie in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnema1981
Interessant interview. De marketing en product manager heeft er inderdaad een duidelijk standpunt over, maar die kan natuurlijk altijd herzien worden. ;-)