Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

's Werelds kleinste fm-zender van 4 micrometer lange grafeen

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nieuws: 's Werelds kleinste fm-zender van 4 micrometer lange grafeenstrip gemaakt

Daarin staat:
Daarmee slaagden ze erin het geproduceerde fm-signaal te moduleren om zo muziek naar een conventionele ontvanger te sturen.
Ok, dus als ik het goed begrijp, produceren ze somehow een fm-signaal.. En daarna moduleren ze het nog een keertje om 't te kunnen verzenden?

Waaacht eens.. Maar "FM" staat toch voor "frequency modulation"? Hmm, en dáárna moduleren ze het nog eens? Huh, hoe dan? Daar was 't grafeen toch juist voor? :P

Kortom, volgens mij klopt die zin dus niet ;)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
fm in die zin verwijderd :)

• Osiris
  • Niet online
Hm, ik twijfel of dat helemaal voldoende is om de onduidelijkheid volledig weg te nemen.

Nu staat er:
Daarmee slaagden ze erin het geproduceerde signaal te moduleren om zo muziek naar een conventionele ontvanger te sturen.
Door wát geproduceerd dan? Níet door dat grafeen-apparaatje! Die is immers juist de (FM-)modulator. Hooguit geproduceerd door "een niet-interessante bron" van het liedje `Gangnam Style`. Of dat nou geproduceerd werd door een computer, geproduceerd werd door een iPod, geproduceerd werd door een professioneel stuk in een kooi van Faraday afgeschermde HiFi audio-apparatuur, we wéten het niet. En 't boeit ons niet. Het gaat er immers om wat voor FM-gemoduleerd signaal het grafeen-ding produceert. ;)

Kortom, mijns inziens is het woord produceren nu alsnog een bron van verwarring.

Als ik zo brutaal mag zijn om een voorstel te doen:
Daarmee slaagden ze erin het nummer Gangnam Style met behulp van FM te moduleren om zo muziek naar een conventionele ontvanger te sturen.
(Of iets dergelijks.)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
c/p & f5 :)

• Osiris
  • Niet online
(Y) Helemaal tevreden :P