Externe Schijf kopen maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views

• StechGamer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-12-2020
Hallo,

Ik wil graag een externe schijf kopen voor mijn computer. Maar het nadeel is ik weet niet welke ik wil gaan kopen. Het liefst onder de 100 euro, een snelheid van 200mb/sec. en meer dan 1TB heb ik niet nodig.
Hopelijk kunnen jullie iets voor mij vinden ik zouw het erg op prijs stellen. :) :) :)

BTW: Ik ben net nieuw op tweakers dus ik weet nog niet echt goed hoe het werkt!

Verwijderd

Hoi StechGamer,

Welkom op GoT! Dat je nieuw bent is helemaal niet erg; je bent van harte welkom op ons forum!

Wel wil ik je vragen om je topic in het juiste forum aan te maken: CAA oftewel het Componenten Aankoopadvies-forum.

Verder zou het goed zijn als je eerst zelf kijkt in de pricewatch en probeert voor jezelf een voorlopig lijstje te maken. Je noemt 1TB voor onder de 100 euro. Dat gaat makkelijk lukken, met een simpele query:

pricewatch: WD Green SATA 6 Gb/s, 1TB
pricewatch: WD Green WD20EZRX, 2TB
pricewatch: WD Green SATA 6 Gb/s, 3TB

Kortom, er lijkt genoeg aanbod te voldoen aan jouw criteria, behalve de snelheid dan. Er is bijna geen schijf die 200MB/s haalt; 150MB/s wel en dat doen de nieuwe greens ook, althans dat doen ze aan het begin van hun capaciteit waar de hardeschijf het snelste is. Bedenk ook dat je die snelheid alleen haalt bij grote bestanden; bij veel kleine bestandjes zit de snelheid tussen 0,2MB/s en 150MB/s in.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Dit topic sluit ik nu, maar je mag dus een topic aanmaken in het CAA-forum.

Veel succes!
- CiPHER :)

Dit topic is gesloten.