Airport Express bedraad gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Let niet op de lay-out. Is een Visio omgezet naar een Mac app. Ik heb onderstaand netwerk in huis:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1U0a2R3Q2i3u472h041I/netwerk1.jpg

Nu wil ik graag het paarse lijntje in gebruik gaan nemen.

Dus mijn Airport express bedraad aansluiten op mijn netwerk.
Base Station beneden stuur de heel boel aan. Nu wordt de AEX boven via een 2e AEBS (ingesteld als uitbreiden) draadloos 'aangestuurd'. Onlangs nog wat kabels getrokken naar de slaapkamer, dus de AEX kan nu bedraad aangestuurd worden (via 3 switches). Maar ik krijg het niet voor elkaar.

AEX heb ik gereset, aangesloten (op <--> poort, maar ook de WAN poort geprobeerd) en aangezet. daarna via airport utility ingesteld. Maar dan (of daarvoor al) klapt mijn gehele netwerk eruit. Pas als ik de AEX weer loskoppel en mijn EABS beneden uit- en aanzet, werkt het weer.

Mijn AEBS boven werkt wel gewoon bedraad als 'netwerk-uitbreider' de AEX'en werken wel draadloos als uitbreider.

Het is alweer even geleden...Wat doe ik nou verkeerd om de AEX bedraad als netwerkuitbreider te laten fungeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 08:25
Je wilt 'm als client inzetten dus - da's "Join an existing network".

[ Voor 4% gewijzigd door iworx op 20-11-2013 20:07 . Reden: Lezen, lezen. ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je moet de DHCP server op de airport uitzetten, dan pas verbinden. En NIET join an existing network kiezen.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DHCP uitzetten...? Dus instellen met statisch IP bedoel je dan? Is mij niet gelukt op die manier?

Heb weer vanalles geprobeerd, maar zodra ik de AEX bedraad aansluit, klapt het hele netwerk eruit. Ligt niet aan de kabel, want wanneer via mijn Mede8er werkt die kabel wel goed.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Als ik Apple begrijp, kan dit niet helemaal zoals jij het wilt. Je zult bedraad moeten aanlsuiten vanaf de 'hoofd' airport. Beneden dus.

http://support.apple.com/kb/HT4260

Wat je het beste kunt doen is je airport express een factory reset geven (dus paperclip achterin totdat het oranje lampje aantal keer snel knippert.

Vervolgens sluit je de ethernet poort aan op de wan poort van je airport express

Vervolgens de Airport utility opstarten. Deze zal aangeven dat er een nieuwe device is.

Wat je nu doet is het volgende (uit mijn hoofd, kan net iets anders zijn, ook afhankelijk van je taal instellingen).

- stel hem in als 'create a wireless network'

SSID en wachtwoord hetzelfde instellen als de andere apparaten.

Vervolgens onder het tabje network zet je router mode als 'off, bridgemode'.

En dan ben je volgens mij klaar, en zou het geheel moeten werken.

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
Tales schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:57:
Als ik Apple begrijp, kan dit niet helemaal zoals jij het wilt. Je zult bedraad moeten aanlsuiten vanaf de 'hoofd' airport. Beneden dus.

http://support.apple.com/kb/HT4260

Wat je het beste kunt doen is je airport express een factory reset geven (dus paperclip achterin totdat het oranje lampje aantal keer snel knippert.

Vervolgens sluit je de ethernet poort aan op de wan poort van je airport express

Vervolgens de Airport utility opstarten. Deze zal aangeven dat er een nieuwe device is.

Wat je nu doet is het volgende (uit mijn hoofd, kan net iets anders zijn, ook afhankelijk van je taal instellingen).

- stel hem in als 'create a wireless network'

SSID en wachtwoord hetzelfde instellen als de andere apparaten.

Vervolgens onder het tabje network zet je router mode als 'off, bridgemode'.

En dan ben je volgens mij klaar, en zou het geheel moeten werken.
Dit klopt. Echter kan je het prima op een switch aansluiten ipv "hoofd" airport.

En in het geval van TS zal ik zelfs de Wifi van die Airport Express uit zetten en kabel trekken van switch naar LAN port van de Airport Express:
- 2 AEBS zijn voor Wifi, een 3e is overbodig en kan misschien zelfs storing veroorzaken (hoop ook dat beide AEBS op verschillende kanalen zijn ingesteld)
- Mocht er een apparaat (met 802.11n) verbinden met de Airport Express, dan zal de maximale snelheid maar 100Mb/sec zijn ipv van 300Mb/sec omdat de WAN/LAN port van Airport Express maar 100Mb/sec is
Pagina: 1