Voor een gloednieuwe A4????
Wie gelooft dat?
Ik ga overigens de eigenaar niet aanspreken. Als ik daarna naar de politie stap, weet hij 100% zeker dat ik het was...
Lijkt me iets niet helemaal zuiver als je in een sociale huurwoning zit met een vorig type S500, ouder type A4 en een gloed nieuwe audi a4. Van wat zijn wagenpark kost, kun je een leuke vila kopen
Okee lichtelijk overdreven, maar ik heb geen 2,5 ton voor auto's liggen... Jij wel?
Zal vanmiddag even bellen. Kijken wat ze zeggen.
Natuurlijk deal, er wordt een parkeerplaats ingenomen die mensen uit de buurt prima kunnen gebruiken.
Niets is frustrerender dan elke avond een half uur rondjes te moeten rijden om een plek te vinden, terwijl er verderop een auto nutteloos een plek in z'n bezit houdt.
Vooral om dat ding bewust in onze straat te parkeren en niet in je eigen straat, omdat er anders te weinig plek is... Als dat ding er nu twee weken stond, prima, maar 2 maanden? Denk ook echt dat de auto twee maanden oud is...
Gemeentegrond.
Directe parkeerplaatsen aan de woningen...
Als hij alles netjes betaalt, prima, maar dat vraag ik me af.
Daarnaast is het niet netjes je auto bewust in een andere straat de parkeren. Je gaat mij niet vertellen dat je niet van te voren weet dat je een auto 2 maanden laat stil staan... Doe dat lekker bij je zelf in de straat, maar nee dat zorgt voor hem voor overlast....
GoldenSample schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:57:
Tja inderdaad draai het eens om: Je zit tijdelijk in het buitenland en gebruikt daar je auto niet: dan word ie dus weggesleept omdat je hem niet gebruikt?
Overigens heb ik nu ook zo iets, ik parkeer mijn auto (zit tijdelijk in Duitsland) aan de rand van de stad ivm files de stad uit. Daar is GEEN parkeer probleem, altijd ruimte zat als ik 'm er savonds neer zet en ook als ik 'm er sochtends weg haal. (hij staat notabene voor een kantoor op een openbare parkeerplek) Toch was er vanmorgen iemand zo lief geweest om te proberen m'n spiegel er af te schoppen (gelukkig niet gelukt), wekt blijkbaar agressie op een Nederlander die altijd in een Duitse stad parkeert.

Dan verplaats je de auto toch iedere dag?
Deze staat echt al 2 maanden stil... Exact op dezelfde stenen geparkeerd.
Daarnaast is het geen duitse plaat, niet eens een EU code. Witte plaat, zwarte letters "E 529 E".
Zoektocht naar het format levert mij niets op...
Alleen gaat het hier om een gloednieuwe A4.
dion_b schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:49:
Oeh die nare buitenlanders toch altijd...
10 tegen 1 dat er voor elke auto met buitenlandse kenteken die zo achtergelaten wordt tig auto's met NL kentekens achtergelaten worden. Maarja, het is de vreemde eend die eruitspringt en waar iedereen verontwaardigd over gaat doen. Lijkt wel de Zwarte Piet toespelen...
Als je geen openbare parkeerplaatsen wil waar iedereen (NLer of buitenlander) kan parkeren zolang hij wil, lobbyen bij gemeente voor vergunningsysteem of iig aangepaste APV. Is die er niet, dan heeft die auto met buitenlands kenteken net zoveel recht daar te staan als jouw auto of de mijne.
Niet als je in nederland woont, dat heet belastingontduiking, fraude!
Dus tenzij je dat toejuicht...
The Eagle schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
Voor dit soort dingen moet je de gemeente niet bellen, maar de politie, op dat 0900 -8844 nummer.
Auto's die niet APK gekeurd zijn mogen de openbare weg niet op, en daar vallen ook openbare parkeerplaatsen onder. Als er een exportkenteken op zit is het al helemaal vreemd, dus daar kun je rustig de politie voor bellen
Overigens geldt ook dat een auto die al een tijd stil staat op de openbare weg en geen kentekenplaten heeft, bestempeld kan worden als wrak. Die kun je oog gewoon melden aan de politie en dan wordt ie weggesleept. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je er de kentekens af moet slopen en hem dan moet melden. Maar een ongeldig exportkenteken en verder niks is feitelijk ook geen kenteken. Dus dikke kans dat ze daar wel wat mee kunnen.
Sowieso, politie kan aan de hand van het VIN nummer ( en dat zit bij een Audi onder de voorruit, zo zichtbaar dus) precies zien wat er met die wagen aan de hand is en van wie ie is. Dus dan wordt het og wegslepen, of een boete. Of beiden.
Formaat komt niet overeen met exportkenteken voor zover ik kan terugvinden, daarnaast niet het lettertype wat in Nedeland gebruikelijk is voor kentekes. Dikkere letters, breder.
Inderdaad, of in je eigen straat

downtime schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:33:
en dan
Raar idee misschien maar meneer heeft misschien een uitkering en heeft liever niet dat controleurs van de sociale dienst zijn gloednieuwe Audi A4 bij hem voor de deur zien staan? Of zoek ik er nu teveel achter?
Nee hij werkt wel.
Daarnaast staat er een 1,5 ton S500 wél voor zijn deur en een andere A4...
Dus daar maakt hij zich niet druk om...
Jiriki schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:44:
Los van het parkeren mag hij twee weken hier met een buitenlands kenteken rondrijden, tenminste wanneer hij in Nederland woont. Daar gaat de belastingdienst dan weer over
Dat is ook de reden dat hier in de buurt een aantal mensen de auto achter een hek op eigen terrein parkeren. Bang dat ze gepakt worden door de belastingdienst, stelletje paupers...
Maar intussen weet niemand de herkomst van een dergelijk kenteken!?
Ik dacht: Misschien komt iemand het hier bekend voor?
Dat hangt toch ook van een kenteken af!?
NL kenteken, dan betaal je gewoon belasting en ben je als het goed is verzekerd.
Dit is een erg vreemd kenteken en zorgt in de weekenden voor overlast...
Daarnaast vind ik 2 maanden iets heel anders dan 2 weken!