Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buitenlandse auto al maanden voor je deur geparkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 20.921 views

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bij ons voor de deur (openbare parkeerplaats) staat nu al 2 maanden een auto geparkeerd, zonder dat deze ooit verplaatst is en hij is van niemand uit ons rijtje, maar van een (vermoedelijk Turkse) man uit een sociale huurwoning in een dwarsstraat op onze straat.

Het gaat om een nieuwe Audi A4 met een witte kenteken plaat met zwarte letters, zonder EU code.
"E 529 E" is het kenteken.

Eerst dacht ik, vent zet dat hok lekker voor je eigen deur, gezien de parkeerproblemen die we ieder weekend wel kennen.

Aan de andere kant, mag je gewoon een auto met buitenlands kenteken langdurig in Nederland houden op de openbare weg?

Youtube: DashcamNL

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

Waarschijnlijk staat er in de APV van je gemeente hoe lang een auto achtereenvolgens op dezelfde parkeerplek mag staan. Oftewel: neem even contact op met je gemeente. Aangezien de APV per gemeente verschilt is dit niet iets waar we je op Tweakers zo even snel mee kunnen helpen denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door weebl op 20-11-2013 16:48 ]

• BlakHawk
weebl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:48:
Waarschijnlijk staat er in de APV van je gemeente hoe lang een auto achtereenvolgens op dezelfde parkeerplek mag staan. Oftewel: neem even contact op met je gemeente. Aangezien de APV per gemeente verschilt is dit niet iets waar we je op Tweakers zo even snel mee kunnen helpen denk ik :)
Maar de belastingdienst heeft er ook geen enkel probleem mee dat er voor langere tijd door een nederlandse inwoner geen BPM en MRB wordt betaald?

De gemeente heb ik geen vertrouwen in. We hebben dit geintje al een keer eerder gehad met een auto uit diezelfde straat. Een oude ragbak op NL kenteken. Geen verzekering en geen APK volgens RDW.
Ze deden er helemaal niets mee...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Wat maakt het nou uit of elke dag dezelfde auto daar staat, of een andere?
Dit valt naar mijn mening een beetje onder 'zeuren omdat het kan'.

Er staat een auto op de parkeerplaats. Big deal.

Is de auto gewoon verzekerd en verder 'legaal'? Dan zie ik werkelijk het probleem niet.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Heb je al contact gezocht met de eigenaar van de auto? Misschien is hi jzich er helemaal niet van bewust dat hij overlast veroorzaakt, en bereid de auto te verplaatsen?

Misschien wordt deze auto enkel gebruikt om 1x per week boodschappen te doen, en heb jij dit niet door omdat je op die moment op je werk zit? Wellicht gebruikt hij deze enkel om te reizen?

[ Voor 36% gewijzigd door Cornelison op 20-11-2013 16:58 ]

• weebl

weebl

YARR!

dfrenner schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:54:
[...]

Maar de belastingdienst heeft er ook geen enkel probleem mee dat er voor langere tijd door een nederlandse inwoner geen BPM en MRB wordt betaald?

De gemeente heb ik geen vertrouwen in. We hebben dit geintje al een keer eerder gehad met een auto uit diezelfde straat. Een oude ragbak op NL kenteken. Geen verzekering en geen APK volgens RDW.
Ze deden er helemaal niets mee...
Dat is vaak de rede waarom mensen hier met een buitenlandse auto rijden. Zo kan je geloof ik ook als je een Duits bedrijf hebt daar een auto kopen en er hier gewoon mee rondrijden. Maar dat is een andere discussie en een probleem van de belastingdienst.

Ik snap je punt wel hoor, die parkeerplaatsen zijn er niet voor om langdurig auto's te stallen. Zoek inderdaad eerst eens contact met de eigenaar. Daarna kan je altijd nog zeuren bij de gemeente. Desnoods zeg je dat ie olie lekt ofzo :+ , kaart je het aan als milieudelict :P

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
AzzKickah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:56:
Is de auto gewoon verzekerd en verder 'legaal'? Dan zie ik werkelijk het probleem niet.
En zelfs dat is niet het "probleem" van een burger. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ff melding doen bij de politie..

Kentekenplaat doet me denken aan een exportplaat, die hoort dus helemaaal niet op de openbare weg te staan, zeker niet zo lang (kenteken zijn meestal maar 1 of een paar dagen geldig)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Leg een paar druppels olie onder de auto en bel de politie dat hij er al lang staan en ook lekt.

Is hij zo weg ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even politie bellen of mailen en de situatie uitleggen, inclusief kenteken.
Heb ik ook een keer in een soortgelijke siutatie gedaan.
AzzKickah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:56:
Er staat een auto op de parkeerplaats. Big deal.
Natuurlijk deal, er wordt een parkeerplaats ingenomen die mensen uit de buurt prima kunnen gebruiken.
Niets is frustrerender dan elke avond een half uur rondjes te moeten rijden om een plek te vinden, terwijl er verderop een auto nutteloos een plek in z'n bezit houdt.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 20-11-2013 17:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

weebl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:48:
Waarschijnlijk staat er in de APV van je gemeente hoe lang een auto achtereenvolgens op dezelfde parkeerplek mag staan. Oftewel: neem even contact op met je gemeente.
Dat hangt er maar vanaf of die parkeerplaats op gemeentegrond ligt of op privégrond (zoals bij appartementencomplexen wel eens het geval is).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

anandus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:29:
[...]
Natuurlijk deal, er wordt een parkeerplaats ingenomen die mensen uit de buurt prima kunnen gebruiken.
Niets is frustrerender dan elke avond een half uur rondjes te moeten rijden om een plek te vinden, terwijl er verderop een auto nutteloos een plek in z'n bezit houdt.
Ja maar hoezo dan nutteloos? Die auto moet toch ergens staan? Of moet die bij de eigenaar op t dak van t huis?

Ja het is irritant om naar een parkeerplek te moeten zoeken. Klopt.

• weebl

weebl

YARR!

NMe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:38:
[...]

Dat hangt er maar vanaf of die parkeerplaats op gemeentegrond ligt of op privégrond (zoals bij appartementencomplexen wel eens het geval is).
In dat geval lijkt me de oplossing nog eenvoudiger: aankaarten bij de eigenaar/VVE en gewoon weg laten slepen als blijkt dat de auto onbekend is.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AzzKickah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:39:
[...]

Ja maar hoezo dan nutteloos? Die auto moet toch ergens staan? Of moet die bij de eigenaar op t dak van t huis?

Tja inderdaad draai het eens om: Je zit tijdelijk in het buitenland en gebruikt daar je auto niet: dan word ie dus weggesleept omdat je hem niet gebruikt?

Overigens heb ik nu ook zo iets, ik parkeer mijn auto (zit tijdelijk in Duitsland) aan de rand van de stad ivm files de stad uit. Daar is GEEN parkeer probleem, altijd ruimte zat als ik 'm er savonds neer zet en ook als ik 'm er sochtends weg haal. (hij staat notabene voor een kantoor op een openbare parkeerplek) Toch was er vanmorgen iemand zo lief geweest om te proberen m'n spiegel er af te schoppen (gelukkig niet gelukt), wekt blijkbaar agressie op een Nederlander die altijd in een Duitse stad parkeert. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 20-11-2013 19:58 ]

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 22:59

Jasperlamers

Carpe Diem!

Hier ook zo'n gevalletje buitenlanders hebben hun kappote auto gewoon achter gelaten toen ze verhuisden 1 jaar geduurt voordat hij weg ging ...

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oeh die nare buitenlanders toch altijd... :Z

10 tegen 1 dat er voor elke auto met buitenlandse kenteken die zo achtergelaten wordt tig auto's met NL kentekens achtergelaten worden. Maarja, het is de vreemde eend die eruitspringt en waar iedereen verontwaardigd over gaat doen. Lijkt wel de Zwarte Piet toespelen...

Als je geen openbare parkeerplaatsen wil waar iedereen (NLer of buitenlander) kan parkeren zolang hij wil, lobbyen bij gemeente voor vergunningsysteem of iig aangepaste APV. Is die er niet, dan heeft die auto met buitenlands kenteken net zoveel recht daar te staan als jouw auto of de mijne.

Oslik blyat! Oslik!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
Liever dagelijks dezelfde nieuwe Audi A4 voor de deur dan elke keer een willekeurig lelijk boodschappenwagentje waar tegenwoordig het grootste deel van NL in lijkt te rijden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dit soort dingen moet je de gemeente niet bellen, maar de politie, op dat 0900 -8844 nummer.
Auto's die niet APK gekeurd zijn mogen de openbare weg niet op, en daar vallen ook openbare parkeerplaatsen onder. Als er een exportkenteken op zit is het al helemaal vreemd, dus daar kun je rustig de politie voor bellen :)

Overigens geldt ook dat een auto die al een tijd stil staat op de openbare weg en geen kentekenplaten heeft, bestempeld kan worden als wrak. Die kun je oog gewoon melden aan de politie en dan wordt ie weggesleept. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je er de kentekens af moet slopen en hem dan moet melden. Maar een ongeldig exportkenteken en verder niks is feitelijk ook geen kenteken. Dus dikke kans dat ze daar wel wat mee kunnen.

Sowieso, politie kan aan de hand van het VIN nummer ( en dat zit bij een Audi onder de voorruit, zo zichtbaar dus) precies zien wat er met die wagen aan de hand is en van wie ie is. Dus dan wordt het og wegslepen, of een boete. Of beiden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• anandus
  • Niet online
[...]

Maar zet hem dan, als je paar maanden weg gaat, gewoon ergens waar niemand er last van heeft, op een lege parkeerplaats ofzo, in plaats van asociaal in iemand's straat :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onwetend zondigt men niet he ;)
Wij Nederlanders zijn wat dat betreft een kei in het meteen wijzen naar anderen als het niet in onze gewoontes past. Leuk, maar dan moet je die gewoontes wel kennen natuurlijk.
Ik had zelf ook gewoon een lege parkeerplek gezien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

en dan
Het gaat om een nieuwe Audi A4
Raar idee misschien maar meneer heeft misschien een uitkering en heeft liever niet dat controleurs van de sociale dienst zijn gloednieuwe Audi A4 bij hem voor de deur zien staan? Of zoek ik er nu teveel achter?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Het Fantoom schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:56:
Liever dagelijks dezelfde nieuwe Audi A4 voor de deur dan elke keer een willekeurig lelijk boodschappenwagentje waar tegenwoordig het grootste deel van NL in lijkt te rijden.
Ja want vroeger reed heel NL in een nieuwe Mercedes _o-
Ik zit ook liever tegenover een mooie vrouw in de trein maar ga ook niet janken als er al 2 uur een dikke nerd tegenover me zit.
downtime schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:33:
[...]

en dan

[...]

Raar idee misschien maar meneer heeft misschien een uitkering en heeft liever niet dat controleurs van de sociale dienst zijn gloednieuwe Audi A4 bij hem voor de deur zien staan? Of zoek ik er nu teveel achter?
Volgensmij zit er spionage apparatuur in om TS te monitoren, daarvoor gebruiken ze nu nieuwe auto's want busjes vallen te veel op.
Hoorde laatst ook dat geheimagenten tegenwoordig niet meer in een krant met 2 gaten er in zitten te lezen maar een Ipad met 2 gaten er in hebben, een krant zou te veel opvallen, want wie, behalve een geheim agent leest er nu nog een krant gedrukt op een dode boom?

Of draaf je misschien een beetje door?

[ Voor 45% gewijzigd door GoldenSample op 20-11-2013 21:36 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

anandus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:12:
[...]
Maar zet hem dan, als je paar maanden weg gaat, gewoon ergens waar niemand er last van heeft, op een lege parkeerplaats ofzo, in plaats van asociaal in iemand's straat :)
Ik wil niet flauw doen, maar toen die meneer hem erneer zette, was die parkeerplaats toch leeg?

En precies, wat nou als je 3 maanden naar het buitenland gaat en je auto staat al die tijd op dezelfde plek. Kom je dan thuis en is je auto weggesleept?? Het moet niet veel gekker worden.

Dat de auto in dit topic dan schijnbaar een tijdelijk kenteken oid heeft maakt het lichtelijk anders.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat weten we niet maar daar speculeren we rustig op los!

Ach ja vooral lekker de oogklepjes op en alles wat niet 'normaal' room wit, 100% hollands (of in dit geval geel) is daar tegen zeggen we NEIN NEIN NEIN NEIN!!

[ Voor 61% gewijzigd door GoldenSample op 20-11-2013 21:38 ]

• Jiriki
  • Laatst online: 17-11 12:14
Los van het parkeren mag hij twee weken hier met een buitenlands kenteken rondrijden, tenminste wanneer hij in Nederland woont. Daar gaat de belastingdienst dan weer over :)

Dat is ook de reden dat hier in de buurt een aantal mensen de auto achter een hek op eigen terrein parkeren. Bang dat ze gepakt worden door de belastingdienst, stelletje paupers...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Bommes

Capo del formaggio

Mijn auto staat ook wel eens een maandje geparkeerd op de zelfde plek, mag hopen dat ik niet in een straat woon met mensen zoals sommige hier.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

The Eagle schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
Voor dit soort dingen moet je de gemeente niet bellen, maar de politie, op dat 0900 -8844 nummer.
Auto's die niet APK gekeurd zijn mogen de openbare weg niet op, en daar vallen ook openbare parkeerplaatsen onder. Als er een exportkenteken op zit is het al helemaal vreemd, dus daar kun je rustig de politie voor bellen :)

Overigens geldt ook dat een auto die al een tijd stil staat op de openbare weg en geen kentekenplaten heeft, bestempeld kan worden als wrak. Die kun je oog gewoon melden aan de politie en dan wordt ie weggesleept. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je er de kentekens af moet slopen en hem dan moet melden. Maar een ongeldig exportkenteken en verder niks is feitelijk ook geen kenteken. Dus dikke kans dat ze daar wel wat mee kunnen.

Sowieso, politie kan aan de hand van het VIN nummer ( en dat zit bij een Audi onder de voorruit, zo zichtbaar dus) precies zien wat er met die wagen aan de hand is en van wie ie is. Dus dan wordt het og wegslepen, of een boete. Of beiden.
Ik denk dat TS aan bovenstaande het meeste zal hebben. Een auto met gewoon kenteken langdurig op dezelfde plek is irritant en vooral als de eigenaar in een andere straat woont, maar met een exportkenteken vind ik het wel bijzonder dubieus.
Deze gedachte kreeg ik ook en vooral icm met het genoemde exportkenteken.

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 21-11-2013 09:53 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:16

Metalfreak

Hoije woh!

Heb je geen mailadres van de lokale politie? Ik heb dat wel eens gebruikt toen er ook een auto al een maand stond bij ons op de parkeerplaats met een verlopen APK en van binnen zag 'ie er ook niet uit alsof hij nog gebruikt werd (helemaal uitgeleefd), twee dagen erna was die auto weg.

Of bellen, heb ook wel eens gebeld voor een auto die er al een hele tijd stond, dus toch maar eens het kenteken opgezocht via rdw.nl en toen bleek dat die geregistreerd stond als gestolen. Binnen een half uur waren ze er met een sleepwagen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Bommes schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:23:
Mijn auto staat ook wel eens een maandje geparkeerd op de zelfde plek, mag hopen dat ik niet in een straat woon met mensen zoals sommige hier.
Echter heb jij een normaal kenteken neem ik aan ;). Dat kenteken maakt er wel een iets andere 'zaak' van.

• BlakHawk
418O2 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:26:
Leg een paar druppels olie onder de auto en bel de politie dat hij er al lang staan en ook lekt.

Is hij zo weg ;)
Voor een gloednieuwe A4????
Wie gelooft dat?

Ik ga overigens de eigenaar niet aanspreken. Als ik daarna naar de politie stap, weet hij 100% zeker dat ik het was...

Lijkt me iets niet helemaal zuiver als je in een sociale huurwoning zit met een vorig type S500, ouder type A4 en een gloed nieuwe audi a4. Van wat zijn wagenpark kost, kun je een leuke vila kopen ;)
Okee lichtelijk overdreven, maar ik heb geen 2,5 ton voor auto's liggen... Jij wel?
anandus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:29:
Zal vanmiddag even bellen. Kijken wat ze zeggen.
Vooral om dat ding bewust in onze straat te parkeren en niet in je eigen straat, omdat er anders te weinig plek is... Als dat ding er nu twee weken stond, prima, maar 2 maanden? Denk ook echt dat de auto twee maanden oud is...
NMe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:38:
Gemeentegrond.
Directe parkeerplaatsen aan de woningen...

Als hij alles netjes betaalt, prima, maar dat vraag ik me af.
Daarnaast is het niet netjes je auto bewust in een andere straat de parkeren. Je gaat mij niet vertellen dat je niet van te voren weet dat je een auto 2 maanden laat stil staan... Doe dat lekker bij je zelf in de straat, maar nee dat zorgt voor hem voor overlast....
GoldenSample schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:57:
Tja inderdaad draai het eens om: Je zit tijdelijk in het buitenland en gebruikt daar je auto niet: dan word ie dus weggesleept omdat je hem niet gebruikt?

Overigens heb ik nu ook zo iets, ik parkeer mijn auto (zit tijdelijk in Duitsland) aan de rand van de stad ivm files de stad uit. Daar is GEEN parkeer probleem, altijd ruimte zat als ik 'm er savonds neer zet en ook als ik 'm er sochtends weg haal. (hij staat notabene voor een kantoor op een openbare parkeerplek) Toch was er vanmorgen iemand zo lief geweest om te proberen m'n spiegel er af te schoppen (gelukkig niet gelukt), wekt blijkbaar agressie op een Nederlander die altijd in een Duitse stad parkeert. 8)7
Dan verplaats je de auto toch iedere dag?
Deze staat echt al 2 maanden stil... Exact op dezelfde stenen geparkeerd.

Daarnaast is het geen duitse plaat, niet eens een EU code. Witte plaat, zwarte letters "E 529 E".
Zoektocht naar het format levert mij niets op...
Jasperlamers schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:47:
Hier ook zo'n gevalletje buitenlanders hebben hun kappote auto gewoon achter gelaten toen ze verhuisden 1 jaar geduurt voordat hij weg ging ...
Alleen gaat het hier om een gloednieuwe A4.
dion_b schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:49:
Oeh die nare buitenlanders toch altijd... :Z

10 tegen 1 dat er voor elke auto met buitenlandse kenteken die zo achtergelaten wordt tig auto's met NL kentekens achtergelaten worden. Maarja, het is de vreemde eend die eruitspringt en waar iedereen verontwaardigd over gaat doen. Lijkt wel de Zwarte Piet toespelen...

Als je geen openbare parkeerplaatsen wil waar iedereen (NLer of buitenlander) kan parkeren zolang hij wil, lobbyen bij gemeente voor vergunningsysteem of iig aangepaste APV. Is die er niet, dan heeft die auto met buitenlands kenteken net zoveel recht daar te staan als jouw auto of de mijne.
Niet als je in nederland woont, dat heet belastingontduiking, fraude!
Dus tenzij je dat toejuicht...
The Eagle schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:

Formaat komt niet overeen met exportkenteken voor zover ik kan terugvinden, daarnaast niet het lettertype wat in Nedeland gebruikelijk is voor kentekes. Dikkere letters, breder.
anandus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:12:
Inderdaad, of in je eigen straat ;)

en dan

Nee hij werkt wel.
Daarnaast staat er een 1,5 ton S500 wél voor zijn deur en een andere A4...

Dus daar maakt hij zich niet druk om...
Jiriki schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:44:
Los van het parkeren mag hij twee weken hier met een buitenlands kenteken rondrijden, tenminste wanneer hij in Nederland woont. Daar gaat de belastingdienst dan weer over :)

Dat is ook de reden dat hier in de buurt een aantal mensen de auto achter een hek op eigen terrein parkeren. Bang dat ze gepakt worden door de belastingdienst, stelletje paupers...
Maar intussen weet niemand de herkomst van een dergelijk kenteken!?
Ik dacht: Misschien komt iemand het hier bekend voor?
Bommes schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:23:
Dat hangt toch ook van een kenteken af!?
NL kenteken, dan betaal je gewoon belasting en ben je als het goed is verzekerd.

Dit is een erg vreemd kenteken en zorgt in de weekenden voor overlast...
Daarnaast vind ik 2 maanden iets heel anders dan 2 weken!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK dus het komt op het volgende neer:

Er staat 2 maanden een nieuwe A4 op een parkeerplek in jouw straat.
Je weet van wie die is.

En verder is er helemaal NIKS bekend. Maar al wel een topic van tig posts.

Bel de politie of hou op erover te zeuren.

Wat the hell maakt dat 'rare' kenteken nou nog uit? Het is klaarblijkelijk geen normaal NL kenteken.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Volgens mij is al een aantal keer het woord export of import kenteken gevallen.
Exportkenteken
Importkenteken of eendagskenteken

• aZuL2001
Je weet dat je niet het recht hebt om voor je huis, of in je eigen straat, te parkeren?
Het is openbare grond, dus op zich kun je er heel weinig mee.

Wel of geen wegenbelasting, of andere mogelijke tekortkomingen, zijn niet aan jou om over te oordelen of aan te pakken.
Enige wat je kunt doen imho is of de eigenaar aanspreken (maar dat wil je blijkbaar niet), of melding maken dat er een auto met vreemd kenteken al geruime tijd staat.
Alle andere mogelijke waardeoordelen zijn niet relevant. Zou ik me dus niet druk over maken / uiten.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk met de ruimte voor garageboxen in een woonwijk? Dan bedoel ik zo'n rijtje van 4-5 boxen waar dan een stuk bestrating ligt tussen de weg en de deur van de garage, hoort die grond bij de openbare weg of is dat van de eigenaar van de garage? (m.a.w. mag ik als ik bezoek ben bij mijn schoonvader mijn auto voor de garage van de buren parkeren?)

• BlakHawk
DopdeDouwer schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:17:
Volgens mij is al een aantal keer het woord export of import kenteken gevallen.
Exportkenteken
Importkenteken of eendagskenteken
Zojuist de RDW gebeld, het is geen Export/import kenteken of eendagskenteken.
Sterker nog, het hele formaat komt niet voor, meneer heeft hem in verschillende systemen nog geprobeerd op te zoeken, dit kenteken is niet in NL bekend en ook niet door de RDW uitgegeven...
aZuL2001 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:21:
Je weet dat je niet het recht hebt om voor je huis, of in je eigen straat, te parkeren?
Het is openbare grond, dus op zich kun je er heel weinig mee.

Wel of geen wegenbelasting, of andere mogelijke tekortkomingen, zijn niet aan jou om over te oordelen of aan te pakken.
Enige wat je kunt doen imho is of de eigenaar aanspreken (maar dat wil je blijkbaar niet), of melding maken dat er een auto met vreemd kenteken al geruime tijd staat.
Alle andere mogelijke waardeoordelen zijn niet relevant. Zou ik me dus niet druk over maken / uiten.
Ik mag mezelf best afvragen of het wel legaal is...
Een rechter oordeelt uiteindelijk, als het zo ver komt.

Dingen aankaarten vind ik een burgerplicht.

Daarnaast, los van het feit of het wel of niet mag zorgt het voor overlast.

Ben benieuwd hoe je zelf zou reageren in een dergelijke situatie, als je ieder weekend met je kratjes boodschappen kan gaan sjauwen omdat iemand in een andere straat de overlast maar wat goed begrijpt en hem daarom bewust in jouw straat knalt, zodat zijn eigen straat er geen last van heeft.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Je kunt toch gewoon even met die beste man gaan praten ipv topics op GoT te openen, de RDW lastig te vallen en je op te winden over zoiets? Schijnbaar onbreekt het tegenwoordig aan de nodige assertiviteit, maar online is het allemaal geen probleem. Als die man zijn Audi weghaalt is dan het parkeerprobleem in een klap opgelost?? Lijkt me niet..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 16:40

DJ-Visto

Aye aye, sir!

@ hierboven, officieel 3weken.

Maar, het lijkt mij een gestolen auto bijna... die gewoon staat af te koelen.

Ben benieuwd hoe het afloopt :)

• aZuL2001
dfrenner schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:22:
Ik mag mezelf best afvragen of het wel legaal is...
Tuurlijk. We zijn er als nederlanders alleen erg goed in om daar dan conclusies aan te verbinden.
En dat is niet aan ons burgers. Daar zijn anderen voor.
Een rechter oordeelt uiteindelijk, als het zo ver komt.
Bijvoorbeeld ;)
Daarnaast, los van het feit of het wel of niet mag zorgt het voor overlast.
Voor jou geeft het wellicht "overlast", maar op zich is er weinig aan de hand.
Er staat een auto geparkeerd op een daarvoor bestemde plek. Niets mis mee.

Wat ik probeerde aan te geven is dat als jij instanties gaat benaderen met een verhaal van overlast en mogelijk niet legale zaken, je de kans loopt om nul op je request te krijgen.
Beperk je tot de feiten en jouw "overlast" is geen relevant feit.

Abort, Retry, Quake ???

• BlakHawk
aZuL2001 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:47:
Wat ik probeerde aan te geven is dat als jij instanties gaat benaderen met een verhaal van overlast en mogelijk niet legale zaken, je de kans loopt om nul op je request te krijgen.
Beperk je tot de feiten en jouw "overlast" is geen relevant feit.
Nou ja als er 2 maanden lang een auto staat, vraag ik me best wel af wat hij daar doet... Vooral als het voor je deur is... Die parkeerplaatsen zijn natuurlijk bedoeld voor bewoners. Ze hebben die plekken niet bij ons voor de deur neergelegd, zodat anderen daar langdurig hun auto's kwijt kunnen.

Zou mooi zijn als je lokale autodealer met officiële kentekenplaten te weinig plek heeft op zijn eigen terrein en daarom bij anderen in de straat gaat plaatsen, want het mag toch?

Maar goed een andere reden van het openen van een topic was te achterhalen waar dit kenteken vandaan komt. Niemand heeft hier nog een antwoord op...

Daarnaast heb ik de RDW niets over overlast verteld, ik vroeg me af of het kenteken bij de RDW bekend was...

Daarnaast ben ik van mening dat ik prima mag bellen, daar zijn ze voor. Vragen beantwoorden.

En inderdaad, het ergste wat er gebeurd, is dat er 0 op het request komt, dus nothing to loose.

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 21-11-2013 14:26 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Pics...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat is nu precies overlast aan auto die op een parkeerplaats staat :?
Je snapt het principe van "openbare weg"?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

evilution schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:40:
[...]

Heb je ooit in een wijk gewoond waar je totaal niet kan parkeren omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn? Een auto die nooit verplaatst is dan gewoon overlast. Net zoals mensen die hun caravan in de zomer zes weken voor de deur hebben staan terwijl daar helemaal geen ruimte voor is.

• 418O2
[...]

[...]

[...]

Een parkeerplaats is geen opslag voor onverzekerde autos.

• Fiber
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

NMe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:46:
[...] Net zoals mensen die hun caravan in de zomer zes weken voor de deur hebben staan terwijl daar helemaal geen ruimte voor is.
Dat is dan ook gewoon verboden. Afhankelijk van welke gemeente mag het een dag of drie of zo. Gewoon aangifte doen dus.
418O2 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:54:
[...]

Een parkeerplaats is geen opslag voor onverzekerde autos.
En onverzekerde auto's mogen ook niet op de 'openbare weg' volgens mij... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:52:
[...]

Dat is dan ook gewoon verboden. Afhankelijk van welke gemeente mag het een dag of drie of zo. Gewoon aangifte doen dus.
Beetje offtopic, maar ik had dat bij mij voor de deur. Na twee weken hing de voorzitter van de VvE maar eens een briefje op aan het prikbord dat het nu wel erg lang duurde. Een paar uur later hing er een briefje onder: "sorry, problemen met de opslag, overmorgen is hij weg." Werd een dag later....en toen was 'ie 20 meter verderop gezet. :')
En onverzekerde auto's mogen ook niet op de 'openbare weg' volgens mij... :z
Klopt, en dus ook niet op parkeerplaatsen aan de openbare weg.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@TS: De eigenaar heeft zich te schikken naar NL-wetgeving en moet BPM en BTW afdragen om zijn bolide hier op de weg te houden.
http://auto-en-vervoer.in...buitenlands-kenteken.html

d:)b :henk d:)b

• BlakHawk
Nou ik heb gisteren nog eens goed naar het kenteken gekeken, wat me nooit is opgevallen is dat er wel een datum in het oranje op staat.

Apart, want de RDW geeft aan dat dit format niet door hen wordt uitgegeven.

Maar goed de datum is dus 26-09-13, zat ik er met mijn 2 maanden niet eens zo heel ver naast :)

Foto:
https://db.tt/fffYVLT4

Iets duidelijker het kenteken:
https://db.tt/6italrJU
Snap je het nu echt niet, of wil je het gewoon niet snappen?

Hij wordt bewust een straat verderop geparkeerd, omdat hij anders in zijn eigen straat voor overlast zorgt.
Of vind jij het normaal een gloednieuwe auto niet voor je eigen deur te parkeren, maar een straat verderop?

Verander meneer voor een handelaar, vind je het dan nog steeds normaal?
Verander het in een autobedrijf, vind je het dan nog steeds normaal?

Dit is gewoon stallen van je auto, daar zijn andere oplossingen voor verzonnen.
MrJayMan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:47:
@TS: De eigenaar heeft zich te schikken naar NL-wetgeving en moet BPM en BTW afdragen om zijn bolide hier op de weg te houden.
http://auto-en-vervoer.in...buitenlands-kenteken.html
Zo die regels gaan behoorlijk ver:
"U woont in Nederland maar hebt Franse vrienden over de vloer. Om boodschappen te doen gebruikt u de auto van uw vrienden, deze heeft een Frans kenteken. U bent strafbaar ook al zit een van uw Franse vrienden naast u tijdens de rit."

Nooit geweten dat het zo streng is in NL

[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 22-11-2013 08:31 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

NMe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:46:
[...]

Heb je ooit in een wijk gewoond waar je totaal niet kan parkeren omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn? Een auto die nooit verplaatst is dan gewoon overlast. Net zoals mensen die hun caravan in de zomer zes weken voor de deur hebben staan terwijl daar helemaal geen ruimte voor is.
Ja, ik woon in zo'n wijk. Wat is je punt? Misschien is de auto er neergezet toen de straat van de eigenaar vol was? Is hij dan verplicht hem te verplaatsen als er een plekje vrij komt?
Voor caravans zijn regels, die mag je inderdaad niet onbeperkt op de openbare weg zetten en zijn dus niet vergelijkbaar.
dfrenner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:26:
Snap je het nu echt niet, of wil je het gewoon niet snappen?

Hij wordt bewust een straat verderop geparkeerd, omdat hij anders in zijn eigen straat voor overlast zorgt.
Of vind jij het normaal een gloednieuwe auto niet voor je eigen deur te parkeren, maar een straat verderop?

Verander meneer voor een handelaar, vind je het dan nog steeds normaal?
Verander het in een autobedrijf, vind je het dan nog steeds normaal?

Dit is gewoon stallen van je auto, daar zijn andere oplossingen voor
Ik parkeer mijn auto geregeld verderop als er geen plaats is, misschien heeft de eigenaar van deze auto dat ook gedaan, niet iedereen heeft die obsessie dat hun auto voor de deur moet staan. Waarom is het trouwens in zijn eigen straat ook nog steeds overlast?
Bij een handelaar of bedrijf zou het bestemmingsplan dit kunnen verhinderen maar dar is hier geen sprake van. Hier is sprake van een enkele auto en een zeverende buurtbewoner.
Het probleem ligt niet bij die auto, het probleem ligt echt bij jou.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je de rechterkant van het kenteken weggeshopt of komt dat door de foto? Als dat een oranje/rood vlak is dan is het een Duits export kenteken (uitgegeven in Essen). De datum is de afloopdatum van de verzekering in Duitsland en het betekent dat de auto voor die dag Duitsland moet hebben verlaten.
Waarschijnlijk wil de huidige eigenaar hem in Nederland importeren maar is daar nog niet aan toegekomen. De status van een duits exportkenteken in Nederland is niet helemaal duidelijk, de ene partij zegt "niet geldig", de andere partij zegt "een jaar geldig".
Zo die regels gaan behoorlijk ver:
"U woont in Nederland maar hebt Franse vrienden over de vloer. Om boodschappen te doen gebruikt u de auto van uw vrienden, deze heeft een Frans kenteken. U bent strafbaar ook al zit een van uw Franse vrienden naast u tijdens de rit."

Nooit geweten dat het zo streng is in NL
Het is nog erger: Autorijden dubbel belasten is toegestaan
Het hof oordeelde over een klacht van een Belgische vrouw die in Nederland een woning bezit en in België een appartement huurt. Ze gebruikt in beide landen een auto die in België is geregistreerd.

De Nederlandse fiscus legde haar een naheffing van 17.315 euro op omdat ze de belasting van personenauto's en motorrijwielen (BPM) niet had betaald, maar wel gebruikmaakte van het wegennet in Nederland.

Signatures zijn voor boomers.

• BlakHawk
Maasluip schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:46:
Heb je de rechterkant van het kenteken weggeshopt of komt dat door de foto? Als dat een oranje/rood vlak is dan is het een Duits export kenteken (uitgegeven in Essen). De datum is de afloopdatum van de verzekering in Duitsland en het betekent dat de auto voor die dag Duitsland moet hebben verlaten.
Waarschijnlijk wil de huidige eigenaar hem in Nederland importeren maar is daar nog niet aan toegekomen. De status van een duits exportkenteken in Nederland is niet helemaal duidelijk, de ene partij zegt "niet geldig", de andere partij zegt "een jaar geldig".
Nee niet geshopt, door de foto.
Daar staat in het oranje "26 09 13" onder elkaar.

Tegenwoordig ga ik in het donker naar werk en kom ik in het donker thuis, vandaar zo'n foto...

Jaar geldig? Okee, als dat de regels zijn, is het zo...
Wel apart dat je zo'n auto in deze status op de openbare weg mag laten staan. Of kan hij zo gewoon verzekerd worden!?
Bizar...
evilution schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:46:
Ja, ik woon in zo'n wijk. Wat is je punt? Misschien is de auto er neergezet toen de straat van de eigenaar vol was? Is hij dan verplicht hem te verplaatsen als er een plekje vrij komt?
Voor caravans zijn regels, die mag je inderdaad niet onbeperkt op de openbare weg zetten en zijn dus niet vergelijkbaar.
Nee, je wil het gewoon niet snappen...
Ik parkeer mijn auto geregeld verderop als er geen plaats is, misschien heeft de eigenaar van deze auto dat ook gedaan, niet iedereen heeft die obsessie dat hun auto voor de deur moet staan. Waarom is het trouwens in zijn eigen straat ook nog steeds overlast?
Bij een handelaar of bedrijf zou het bestemmingsplan dit kunnen verhinderen maar dar is hier geen sprake van. Hier is sprake van een enkele auto en een zeverende buurtbewoner.
Het probleem ligt niet bij die auto, het probleem ligt echt bij jou.
Er zit een verschil tussen een weekje en 2 maanden laten staan!
Nee hoor, een openbare parkeerplaats is gewoon geen stalling.

Maar goed let's agree to disagree, we komen er toch niet uit.
Ik ben het gewoon compleet oneens met je.

• BlakHawk
Toch staat hier iets anders:
http://www.bpmberekenen.c...f-ausfuhrkennzeichen.html

"Als Nederlander mag je geen buitenlands gekentekend voertuig binnen Nederland besturen. Doe je dat wel, dan krijg je een naheffing van de BPM aangezien deze ontdoken wordt. Dit is namelijk een vorm van belastingontduiking (rijden zonder BPM te betalen). Aangezien je dat toch al van plan was is dat geen probleem. Je kunt door de douane gecontroleert worden terwijl je met een exportkenteken rijd. Als je nog niet eerder daarvoor gecontroleerd bent, dan krijg je van de douane (politie controleert hier niet op, dit is een douane zaak) een informatieformulier buitenlandse kentekens. Is het niet de eerste keer, dan heb je een probleem, wat je had kunnen lezen in dat informatieformulier. Met het informatieformulier krijg je de mogelijkheid de zaak te herstellen. Je hebt 3 mogelijkheden om te herstellen:
- het motorrijtuig alsnog in Nederland registreren en de bpm betalen
- binnen de gestelde termijn een vrijstellingsvergunning aan vragen
- het motorrijtuig buiten Nederland brengen
Optie 1 is het traject wat je wilt volgen."

Maar er staat ook dit:

"Er is wat verwarring over wat er toegestaan is met een exportkenteken. De regels insuineren dat je gedurende 2 weken mag rijden met het exportkenten. Sommigen zijn van mening dat je op de site van de belastingdienst ontheffing voor het rijden met buitenlands kenteken kunt aanvragen. Volgens de douane mag je met het exportkenteken op de dag van koop met je auto naar huis rijden. Volgens de douane is het zo dat als je je hier niet aan houdt de herstelmogelijkheid niet meer mogelijk is en je dus een boete kunt krijgen.
Ik adviseer je op met je nieuwe aanwinst rechtstreeks naar huis te rijden en er daarna niet mee te rijden tot de dag dat je naar de keuring gaat."

2 weken is dus geen 2 maanden....

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Bij ons komt het dus ook geregeld voor dat ik niet bij ons voor de deur kan parkeren. En dan kan ik dus ook met boodschapjes gaan lopen zeulen. Mensen zouden raar opkijken als ik daar over zou gaan lopen mauwen omdat het nou eenmaal een openbare parkeerplaats is..
(het zijn trouwens altijd buitenlandse kentekens hier maar ik woon dan ook in het buitenland...:) )

Maar je hebt nu wel de tijd genomen om het kenteken te fotograveren..je kent de beste mans handel en wandel, waarom praat je niet gewoon met hem? Hij heeft waarschijnlijk niet eens in de gaten dat ie 'overlast' veroorzaakt.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• 418O2
Heb je al gekeken of je wijkagent op Twitter zit? Die aanspreken kan wonderen verrichten.

• BlakHawk
Saab schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:14:
Bij ons komt het dus ook geregeld voor dat ik niet bij ons voor de deur kan parkeren. En dan kan ik dus ook met boodschapjes gaan lopen zeulen. Mensen zouden raar opkijken als ik daar over zou gaan lopen mauwen omdat het nou eenmaal een openbare parkeerplaats is..
(het zijn trouwens altijd buitenlandse kentekens hier maar ik woon dan ook in het buitenland...:) )

Maar je hebt nu wel de tijd genomen om het kenteken te fotograveren..je kent de beste mans handel en wandel, waarom praat je niet gewoon met hem? Hij heeft waarschijnlijk niet eens in de gaten dat ie 'overlast' veroorzaakt.
Ten eerste niet 100% zeker wie het is.
Ten tweede als het die persoon is, al een keer eerder verkeersruzie mee gehad (kon het niet hebben dat ik toeterde toen hij geen voorrang verleende.
Ten derde, als het de persoon is die ik denk dat het is, weet ik alleen de straat waarin hij woont, geen idee welk huis.

Het gaat me niet om te veel auto's en moeten lopen...
Als men de auto gewoon gebruikt en in Nederland mag rondrijden, prima

Het gaat me om het stallen van een auto, die blijkbaar volgens de regels niet op deze manier geregistreerd mag zijn.

Het idee van een openbare parkeerplaats is volgen mij niet je auto er te stallen. En dat gebeurt hier.
418O2 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:20:
Heb je al gekeken of je wijkagent op Twitter zit? Die aanspreken kan wonderen verrichten.
Ik was enerzijds heel erg benieuwd naar de herkomst van het kenteken.
Anderzijds als ik de belastingdienst lees, weet ik niet of ik het echt ga melden.

Als dat erg hoge boetes oplevert, is dat het waard?
Ja het is misschien belastingontduiking, dus aan de andere kant weer wel melden. Denk dat ik het nog even aankijk.

Er wordt trouwens geïnsinueerd dat ik de enige ben die er last van heeft.
Eén van mijn buren heeft nog veel meer last. Hij heeft een elektrische auto en een laadpaal. Door die auto schuift iedereen een plekje op en resultaat: Hij kan regelmatig niet auto niet meer laden. Toch lastig...

Ik zeg nergens dat we het recht hebben voor de deur te parkeren... Het enige wat ik vind is dat de auto nu gestald wordt...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dfrenner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:31:
Er wordt trouwens geïnsinueerd dat ik de enige ben die er last van heeft.
Eén van mijn buren heeft nog veel meer last. Hij heeft een elektrische auto en een laadpaal. Door die auto schuift iedereen een plekje op en resultaat: Hij kan regelmatig niet auto niet meer laden. Toch lastig...

Ik zeg nergens dat we het recht hebben voor de deur te parkeren... Het enige wat ik vind is dat de auto nu gestald wordt...
Ook je buurman met zijn elektische auto heeft niet meer recht op een bepaald plekje alleen maar omdat er een laadpaal staat, hij heeft gewoon dikke pech, het blifjt een openbare plek.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 15:34

Cliffie

Trompetslet

Jij noemt het dikke pech, ik noem het een totaal egocentrische instelling van deze maatschappij. Je weet dat die man zijn auto daar moet opladen, maar dan toch je auto neerzetten. Gewoon omdat het mag. Bah.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Cliffie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:43:
Jij noemt het dikke pech, ik noem het een totaal egocentrische instelling van deze maatschappij. Je weet dat die man zijn auto daar moet opladen, maar dan toch je auto neerzetten. Gewoon omdat het mag. Bah.
Een gehandicapte heeft hooguit voorrang op een bepaalde parkeerplek, je weet wel met een zo'n kaart en een bord bij die parkeerplek. Een persoon met een elektrische auto niet, die heeft dezelfde rechten op een parkeerplek als iemand anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 22-11-2013 09:45 ]

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Lees je wel wat ik neerzet?

• BlakHawk
Gunner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:41:
Ook je buurman met zijn elektische auto heeft niet meer recht op een bepaald plekje alleen maar omdat er een laadpaal staat, hij heeft gewoon dikke pech, het blifjt een openbare plek.
Dat klopt, maar als dat komt doordat er een auto gestald wordt is het toch lastig en vervelend?
Cliffie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:43:
Ik probeer er altijd rekening mee te houden, maar als het helemaal vol is, tja dan zet ik hem er wel neer...
Dat is incidentieel.

Ik zet hem niet twee maanden lang op "zijn" laadplek...
Hij is op zijn beurt weer zo aardig, dat iedereen zijn laadpaal mag gebruiken, niet dat ik er iets aan heb met mijn diesel ;)
Slasher schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:44:
Een gehandicapte heeft voorrang op een bepaalde parkeerplek. Een persoon met een elektrische auto niet.
Ja je hebt gelijk, maar je kunt er op zijn minst rekening mee houden toch?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lees jij eigenlijk wel wat ik neerzet? Jij suggereert dat ik mijn auto neerzet op een plek waar een laadpaal staat, maar dat is niet het geval.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ja, maar als ik in een straat kom waar een elektrisch oplaadpunt staat, en die is al enige nog vrij in een drukke straat zet ik hem er echt wel neer hoor. Betaal er genoeg MRB voor iit tot de bezitter gebruiker van de elektrische auto.

Zo'n paal geeft je niet het alleenrecht op die plek, ook al denken eigenaren gebruikers van zo'n vehikel vaak van wel.
dfrenner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:46:

Ja je hebt gelijk, maar je kunt er op zijn minst rekening mee houden toch?
Natuurlijk mits er andere plaatsen vrij zijn, anders zie bovenstaande ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Slasher op 22-11-2013 10:04 ]

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Gunner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:46:
[...]

Lees jij eigenlijk wel wat ik neerzet? Jij suggereert dat ik mijn auto neerzet op een plek waar een laadpaal staat, maar dat is niet het geval.
Dat suggereer ik niet. Het gaat me sec om het niet rekening houden met mensen. Maar ach, dat is de huidige maatschappij.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Prima, dan lees jij maar graag wat je wil lezen blijkbaar.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Wat niet meehelpt is het feit dat ik een keer een vuilcontainer geplaatst wilde hebben en netjes een dag van te voren ruimte gereserveerd had (waar niemand er verder last van heeft, het ding moet ergens staan), en mensen dan toch hun auto daar gaan neerzetten. De chauffeur met die container kon gewoon weer terug, en ik had geen container.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Gunner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:50:
Prima, dan lees jij maar graag wat je wil lezen blijkbaar.
Dat "lees je wel wat ik neerzet" was trouwens niet een reactie op jouw bericht. Dat terzijde. Mijn rant was gewoon algemeen gericht en niet aan jou persoonlijk alsof jij je auto daar neer zou zetten. Dat :)

• BlakHawk
Cliffie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:51:
Wat niet meehelpt is het feit dat ik een keer een vuilcontainer geplaatst wilde hebben en netjes een dag van te voren ruimte gereserveerd had (waar niemand er verder last van heeft, het ding moet ergens staan), en mensen dan toch hun auto daar gaan neerzetten. De chauffeur met die container kon gewoon weer terug, en ik had geen container.
Maar wat nou als zo'n container 2 maanden blijft staan...

Voor mij maakt het geen verschil of het een niet geregistreerde auto is, of een container.

Ik wacht tot einde van dit jaar even af denk ik... Neem aan dat hij hem op 31/12 gewoon voor de deur wil hebben >:)

• !null
  • Laatst online: 22:12
Wellicht heeft de eigenaar zich er nogal in vergist (zeg maar gerust, is zo dom geweest) dat hij niet wist dat hij nog een gigantische BPM tax moest betalen bij invoer.
Hij heeft duidelijk een Duits export/import kenteken, dat wordt overal voor gebruikt. Heb wel vaker ook al in Turkije dat soort kentekens gezien. (weliswaar niet op een nieuwe auto, maar wel vrij jonge auto's)
Waarschijnlijk ook echt met als doel om hem ergens (in NL lijkt me) te importeren, want hij zal ook weten dat dat kenteken hem niet gaat helpen. Hij kan daar niet mee rondrijden, krijgt hij veel problemen en dat weet hij duidelijk al.
Parkeren op de openbare weg mag hij ook al niet, maar dat is alweer een grijs gebied, met oog op geldigheid kenteken. Wellicht is het kenteken nog wel geldig (volgens onze wet, niet die van de Duitsers), maar ik denk dat je wel kunt stellen dat hij geen APK plicht heeft (weer grijs verhaal met buitenlandse kentekens) maar ook geen verzekering (want die is bij de Duitsers toch echt wel afgelopen inmiddels, gezien de datum).

Hoe dan ook, ik denk dat het duidelijk is dat de eigenaar bezig is met de import, of zich aan het afvragen is wat hij dan met de auto gaat doen nu hij erachter is gekomen dat hij een gigantische BPM moet betalen. Hij zal uiteindelijk wel actie ondernemen, ik zou hem nog even de tijd geven, wellicht tot en met Januari. Misschien een aardig geschreven briefje erop, puur om te kijken of hij de auto uberhaupt wel controleert. Hij zou idd ook nog in het buitenland kunnen zitten.

Ondertussen doet die Audi waar hij goed in is, namelijk gewoon keihard afschrijven :+

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 22-11-2013 10:10 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat het is Duits is (los van de kentekenplaathouder) duidelijk, gezien de E die een typische Duitse E is (kentekentechnisch :+ ). De BPM zal niet misselijk zijn, maar zoals !null al schrijft wellicht nog even afwachten. Wie weet zijn er in januari andere voorwaarden/kosten aan verbonden en zit hij zijn tijd uit.

Verder zou ik me er ook aan ergeren. Woonde vroeger ook in een woonplaats waar ik als ik 's avonds thuiskwam eerst rondjes moest gaan rijden om een parkeerplaats te zoeken, terwijl sommigen hun aanhanger permanent parkeerde op een parkeerplaats en sommigen zelfs hun scooter. Lang leve een oprit.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:20
Ik kan maar één tip geven: volg de regels en zorg dat jou in elk geval niks te verwijten valt. Dus of proberen de eigenaar zelf aan te spreken of bij wijkagent dan wel gemeente informeren.

Mijn vriendin heeft (i.v.m. een handicap) een speciale driewielfiets en wij hadden na de verhuizing haar reserve-fiets tijdelijk op de hoek van de straat gezet, in afwachting van het ophalen door haar vader. Dat ding stond heel netjes bij een boom en niet in de weg. Maar op een dag stond die fiets er dus niet meer maar wat bleek: de bewoner op die hoek had hem binnengehaald en op marktplaats gezet. Dan ben je dus gewoon strafbaar.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

dfrenner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:58:
[...]

Maar wat nou als zo'n container 2 maanden blijft staan...

Voor mij maakt het geen verschil of het een niet geregistreerde auto is, of een container.

Ik wacht tot einde van dit jaar even af denk ik... Neem aan dat hij hem op 31/12 gewoon voor de deur wil hebben >:)
Haha, ja, dat is een goede. Ik laat het ding zo lang staan als ik nodig heb en niet langer. Dat is gewoon een stukje mentaliteit. Voor de duidelijkheid, ik vind dus dat je gelijk hebt in jouw topic :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cliffie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:54:
[...]

Dat "lees je wel wat ik neerzet" was trouwens niet een reactie op jouw bericht. Dat terzijde. Mijn rant was gewoon algemeen gericht en niet aan jou persoonlijk alsof jij je auto daar neer zou zetten. Dat :)
Gelukkig, kwam zo op mij over ;)
!null schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:09:
Ondertussen doet die Audi waar hij goed in is, namelijk gewoon keihard afschrijven :+
Als je een nieuwe auto kan betalen maak je je daar echt niet druk om. Ik in ieder geval niet :+

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 22-11-2013 10:24 ]

• !null
Ik vind het altijd hilarisch hoe mensen dan klagen op betaald parkeren, wat het bij ons is. Het grappige is dat dit soort klaplopers geen kans hebben, en ik heb altijd plek voor de deur :+ Dat in tegenstelling tot die mensen waar je tenminste gratis kan parkeren voor de deur, net als iedereen haha. Ik betaal dan 12 euro in de maand, maar heb verder weinig problemen (totdat er een festival is).

Ik zou me er ook wel aan ergeren hoor. Bij ons stond er ineens zo'n Discobery in de straat met NL import/export kenteken. Stond er even, eerste boete erop. Paar dagen later, tweede boete erop. Ik dacht ook, die laat hem lekker staan, mooi is dat (zeker een dergelijke auto in die smalle schuine vakken). Maar na 5 dagen was ie toch wel weg hoor, hoe weet ik alleen niet.

We verhuizen volgendjaar echter naar een nieuwe wijk, waarvan ik nu al weet dat er niet genoeg parkeerplekken zullen zijn. Ze blijven het nog steeds fout doen, ongeloofelijk. Ik zie de bui al hangen, behalve dat we de auto in de achtertuin kunnen parkeren (wat ook gewoon de bedoeling is), dus altijd gegarandeerd 1 parkeerplek. Maarja, als we dan een tweede auto hebben ga je al vrij snel problemen krijgen. Vooral omdat ik verwacht dat veel mensen hun volledige achtertuin willen gebruiken, en de auto lekker op die openbare plekken gaan neerzetten. En die dan vervolgens als hun eigen parkeerplek behandelen, omdat die openbare parkeerplek toevallig voor hun deur ligt. Nou ja, we gaan het zien.

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
Beste TS, heb je nou al eens de politie gebeld met je vraag?

De politie heeft graag dat oplettende burgers verdachte zaken melden, zo kunnen ze hun werk beter doen.
Ik heb zelf eens iets verdachts gezien in de straat, midden in de nacht. Na lang aarzelen pas de volgende morgen gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik meteen had moeten bellen. De politie is afhankelijk van oplettende burgers, we moeten allemaal een beetje helpen om de buurt veilig te houden. Als iedereen de andere kant op kijkt kan het boevengilde gewoon hun gang gaan!

Dus gewoon bellen! Ook als er misschien niks illegaals aan de hand is.

Edit:
Op basis van deze link zou ik toch anders adviseren:
http://www.automotiveimpo...of-niet-dit-moet-je-weten
Duits exportkenteken STRENG verboden in Nederland

Word je aangehouden door de Douane, dan kun je een boete krijgen van 50-100% van het BPM bedrag. Omdat de rest-BPM enkele tienduizenden euro’s kan zijn, zijn deze boetes enorm.
Als je die kerel zo'n boete bezorgd is dat best wel sneu en zal hij niet blij zijn met jouw actie.
Ik zou die pagina even uitprinten en onder de ruitenwisser en/of in de brievenbus van de eigenaar deponeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Ploink op 22-11-2013 12:17 ]

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
dfrenner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:11:
Toch staat hier iets anders:
http://www.bpmberekenen.c...f-ausfuhrkennzeichen.html

"Als Nederlander mag je geen buitenlands gekentekend voertuig binnen Nederland besturen. Doe je dat wel, dan krijg je een naheffing van de BPM aangezien deze ontdoken wordt. Dit is namelijk een vorm van belastingontduiking (rijden zonder BPM te betalen). Aangezien je dat toch al van plan was is dat geen probleem. Je kunt door de douane gecontroleert worden terwijl je met een exportkenteken rijd. Als je nog niet eerder daarvoor gecontroleerd bent, dan krijg je van de douane (politie controleert hier niet op, dit is een douane zaak) een informatieformulier buitenlandse kentekens. Is het niet de eerste keer, dan heb je een probleem, wat je had kunnen lezen in dat informatieformulier. Met het informatieformulier krijg je de mogelijkheid de zaak te herstellen. Je hebt 3 mogelijkheden om te herstellen:
- het motorrijtuig alsnog in Nederland registreren en de bpm betalen
- binnen de gestelde termijn een vrijstellingsvergunning aan vragen
- het motorrijtuig buiten Nederland brengen
Optie 1 is het traject wat je wilt volgen."

Maar er staat ook dit:

"Er is wat verwarring over wat er toegestaan is met een exportkenteken. De regels insuineren dat je gedurende 2 weken mag rijden met het exportkenten. Sommigen zijn van mening dat je op de site van de belastingdienst ontheffing voor het rijden met buitenlands kenteken kunt aanvragen. Volgens de douane mag je met het exportkenteken op de dag van koop met je auto naar huis rijden. Volgens de douane is het zo dat als je je hier niet aan houdt de herstelmogelijkheid niet meer mogelijk is en je dus een boete kunt krijgen.
Ik adviseer je op met je nieuwe aanwinst rechtstreeks naar huis te rijden en er daarna niet mee te rijden tot de dag dat je naar de keuring gaat."

2 weken is dus geen 2 maanden....
Even een kleine correctie op je eerste quote - niet als Nederlander, maar als Nederlandse ingezetene ;) Ik mag bijvoorbeeld wel met een buitenlandse kenteken rijden in Nederland, maar dat komt omdat ik niet meer in Nederland sta ingeschreven (maar wel de nationaliteit heb). Klein detail :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zeg melden bij 0900-TUIG.

Wellicht gaat het om een overtreding: belastingontduiking (BPM / wegenbelasting) en/of onverzekerd motorvoertuig op de openbare weg en/of vals kenteken.
Wellicht gaat het om een misdrijf: gestolen voertuig.

In ieder geval is het een verdachte situatie. Ik zou het in ieder geval melden bij de politie als die auto voor mijn deur stond...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• !null
In principe hoeft de auto nog niet ingevoerd te zijn, het is niet alsof hij dan meteen allerlei belasting en anderen plichten ontduikt. Dus dat valt wel mee lijkt me zo. Detail is dat hij dan natuurlijk niet op de openbare weg mag staan :P
(maarja, dat Duitse tijdelijke kenteken laat altijd ruimte voor interpretatie)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je in Nederland woonachtig bent moet je in principe je auto invoeren zodra je in Nederland bent. Uitzonderingen zijn mogelijk maar die moet je van tevoren regelen. En inderdaad, een auto hoeft natuurlijk niet helemaal legaal in orde te zijn (kenteken, verzekering, belastingen, etc.) maar dan mag hij niet op de openbare weg staan.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Tja, dit is eigenlijk 1 van de redenen waarom ik ge-emigreerd ben. Nederland wordt steeds minder tollerant en praat niet meer met elkaar. Stop gewoon een briefje onder zijn raam met je telefoonnummer eronder / ga bij hem langs. Net alsof hij nog weet dat jij die gene was die toen naar hem toeterde.... Door direct naar de smeris te stappen maak je het alleen maar erger.

Voor het zelfde geld is hij bezig met de import en heeft nog documenten nodig, waar hij op wacht. In de tussentijd heeft hij een keer zijn auto daar neer gezet omdat er geen plaats was in zijn straat en heeft er niet meer mee gereden ivm verzekering en keuring. Dan bel je de politie, krijgt hij 10k euro boete terwijl hij zich van geen kwaad bewust was. Terwijl als jij hem aangesproken had, hij zijn auto even verplaatst had.

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
Wat Meulugar zegt, dit kenteken is streng verboden in Nederland en kan meer dan 10.000 euro boete kosten voor zo'n dure auto. Veel mensen weten dat niet, dus geef het eerst door aan de eigenaar, desnoods anoniem.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Meulugar schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:13:
Voor het zelfde geld is hij bezig met de import en heeft nog documenten nodig, waar hij op wacht.
Dat ding staat er al twee maanden volgens TS. dat heeft niet zoveel meer met 'ergens op wachten' te maken.
Meulugar schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:13:
Tja, dit is eigenlijk 1 van de redenen waarom ik ge-emigreerd ben. Nederland wordt steeds minder tollerant en praat niet meer met elkaar. Stop gewoon een briefje onder zijn raam met je telefoonnummer eronder / ga bij hem langs. Net alsof hij nog weet dat jij die gene was die toen naar hem toeterde.... Door direct naar de smeris te stappen maak je het alleen maar erger.
Ergens begrijp ik het wel. Door diezelfde verharding van de maatschappij tolereren mensen weinig kritiek meer op hun doen en laten. Genoeg voorbeelden van zinloos geweld met zelfs de dood tot gevolg te vinden.

[ Voor 68% gewijzigd door Gunner op 22-11-2013 19:33 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gunner schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:31:
[...]

Dat ding staat er al twee maanden volgens TS. dat heeft niet zoveel meer met 'ergens op wachten' te maken.

[...]
Ergens begrijp ik het wel. Door diezelfde verharding van de maatschappij tolereren mensen weinig kritiek meer op hun doen en laten. Genoeg voorbeelden van zinloos geweld met zelfs de dood tot gevolg te vinden.
Inderdaad. Het werkt 2 kanten op, sociaal en a-sociaal zijn. De middenweg vinden is niet altijd even makkelijk door verschillende opvattingen van verschillende mensen. Tolerant en intolerant is voor een ieder anders te interpreteren.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het lijkt me nu wel genoeg geweest. Discussies over gedrag mogen sowieso ergens anders worden gevoerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.