Toon posts:

(Kleine?) computer upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers. Hierbij een vraagje aan jullie omdat ik er zelf niet zoveel verstand van heb als jullie.
Ik wil graag mijn desktop een beetje updaten. Ik merk dat hij niet meer zo snel is als eerst en wil dus graag een upgrade doen.

Wat wil je bereiken?
Meer programma's draaien zonder prestatieverlies, algemene snelheid verhogen, etc.

Wat mag het gaan kosten?
Zo min mogelijk ;) Ik wil de beste prijs kwaliteit.
Uiterlijk 150 euro. Onderdelen met grootste prestatiewinst zijn hoogste prioriteit.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ook onderdelen die in de nabije toekomst op de markt komen mogen gebruikt worden.. max 3 maanden
Ik heb geen voorkeur wat betreft merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Windows 8
4GB RAM @669MHz
AMD Athlon II X2 245 @2,90
Asus M4A88t-m Moederbord
GeForce 9800GT
2 losse hardeschijven á 300GB en 180GB

Systeem wordt gebruikt als alles-kunner. Ik game af en toe, maar de GPU ga ik nu nog niet vervangen. Doet het goed genoeg voor wat ik verlang.

Ik wil graag een nieuwe computercase met goede airflow, die kan ik zelf wel vinden maar suggestie's zijn meer dan welkom. Ik zie nu pas hoe laag mijn RAM geheugen draait (MHz). Is dit een groot prestatieverlies? Ik twijfel ook om een SSD te kopen, maar denk dat dat een hele goede koop zou zijn.

Alvast heel erg bedankt tweakers!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 16:19 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

SSD lijkt mij inderdaad het beste. DDR2 op 666mhz is vrij standaard, nieuw ram kopen is te duur en voegt niet veel toe.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silencio 352€ 46,95€ 46,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,50€ 48,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 180,95

Waarbij de Silencio stiller en kleiner is, en ruimschoots voldoet, vorige week gekocht en review gedaan, prima kastje voor een matx build imho. En als voorbeeld de 200R als kast met nog meer koelopties, welke je vermoedelijk niet nodig hebt, maar wel een degelijke en populaire kast met veel mogelijkheden voor een leuke prijs.

Dat, of je koopt gewoon een 250GB SSD en laat de kast achterwege?

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 15:47
SSD gaat het grootste verschil maken.
Samsung of Crucial zijn betrouwbaar.
Schaf minimaal een 120GB+ aan, kleiner zit zo vol en het prijsverschil is tegenwoordig te verwaarlozen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SSD lijkt mij de beste upgrade, dan voelt je systeem een stuk vlotter aan.

Verwijderd

Voelt misschien maar is niks sneller (krachtiger) dan blijf je met een trage CPU en videokaart zitten.

Maar ik mis de behuizing en voeding van de huidige PC.