Bovendien moet hij dan met mensen concurreren zoals ik, die al bijna hun hele leven software ontwikkelen.
Beheer en support kun je denk ik achteraf wat makkelijker inrollen.
Wil je richting ontwikkelen gaan, dan moet je daar echt een passie voor hebben en er eigenlijk al meteen thuis mee beginnen nu. Tutorials volgen, applicaties bouwen om te oefenen, enzovoorts.
Zelf volg ik momenteel vakken van de studie Informatica aan de Open Universiteit. Dit doe ik vooral om mijn praktijkkennis aan te vullen met theorie, maar ook zodat ik wat meer papiertjes heb (ik heb mijn HBO niet afgemaakt ooit). Toevallig gisteren nog tentamen gedaan voor Objectgeorienteerd programmeren in Java 1 en ik ga binnenkort verder met de vervolgcursus.
Het toffe van de cursus vind ik dat het meer is dan alleen programmeren. Er ligt ook een focus op objectgeorienteerd ontwerpen (UML) en er wordt meteen een scheiding aangebracht tussen interface- en domeinlaag bij alle opdrachten. Hierdoor is het ook nog redelijk leerzaam voor mij. Toen ik nog C en C++ op de hogeschool kreeg, werden deze dingen niet behandeld. Toen lag de focus echt op het leren van de taal, het schrijven van algoritmes en het begrijpen van polymorfie.
Voordat ik hiermee bezig was, heb ik certificaten van Microsoft gehaald door de boeken te bestellen via Amazon (zoek gewoon op de cursuscode, bijvoorbeeld 70-461) en heb ik mij aangemeld via Prometric om tentamens te doen. Je kunt dan zelf uitkiezen bij welk examencentrum je die wilt gaan doen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Lethalis op 21-11-2013 09:05
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.