Coil Whine gtx770 2gb - zelfde of toch een andere kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

• RHarmsen89
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2021
Beste mensen,

Ik heb ontzettende last van coil whine op mijn gtx770 die ik net een paar dagen heb. Heb de voeding verwisseld van een corsair 750 naar een seasonic g750 en dat gaf geen verschil. Heb gekeken of er nog iets anders mis zou kunnen zijn maar dit bleek niet het geval.

Mijn setup:
GPU: msi gtx770 2gb
MOBO: msi z87 g45
CPU: i5 4670k
Voeding: Nu een seasonic g750
HDD: 1tb seagate
SSD: Samsung 120gb
Case: Fractal R4 White

Met Rome2 als test, 3dmark en het benchmark gebeuren van msi heb ik lopen testen en uiteindelijk leek het dus weg te gaan met vsync. Echter na 2 uur kwam het weer vrolijk terug, iets minder hard maar nog steeds duidelijk aanwezig zeker als de gpu rond de 60% qua belasting kwam.

Uiteindelijk heb ik dan toch maar met azerty gebeld en die vonden dat dit niet hoorde en adviseerden, wat ik zelf ook wilde, om hem terug te sturen. Ik zat eerst ook nog te denken of het mijn mobo kon zijn die niet samen gingen, maarja dat leek mij nogal sterk aangezien het allebei msi is....met nieuwste drivers en bios updates erop.

Ik heb nu de keus voor geld terug, zelfde kaart of andere kaart. Dus, wat zouden jullie doen?

Rick

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-02 11:55
Zelfde kaart heeft even veel kans dat het weer gebeurd als wanneer je een andere kaart neemt..

Coil Whine is iets wat een videokaart heeft en de andere niet..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Coil Whine komt vaker voor bij GPU's waarbij de hoeveelheid kan variëren. Je kunt bij het ontvangen van een andere kaart net zo goed weer hetzelfde probleem hebben alleen dan minder. In dit geval zal ik dat ook hebben gedaan.

• RHarmsen89
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ga hem morgen inderdaad opsturen en omruilen. Ik lees op meerdere forums dat mijn moederbord de msi z87 ook coil whine geeft en dat bij switchen naar in één geval Asrock het ook meteen verholpen was. Dus wat maakt het ook uit ik stuur men moederbord ook wel mee en bestel een andere. Suggesties welke?

Verwijderd

Gigabyte ofzo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

"Wat moet ik kopen?"-vragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move PMG -> CAA

Verder vragen we in die fora minimaal enige eigen inzet, die ontbreekt hier volledig dus ik sluit dit topic.

Zie ook:
CAA beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.