• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Hallo,

Ik ga overstappen van Sandy naar Ivy bridge (nee nog geen Hashwell :)) en zit met de volgende kwestie;

Op dit moment heb ik een Asus Sabertooth P67 met 2 x OCZ Vertex 3 in RAID 0. De installatie is nog vrij vers dus wil liever niet een herinstallatie uitvoeren van mijn Dual Boot (Win7 en Win 8 ). Als ik nu alleen van moederbord swap, heb straks de MSI MPower Z77, zou de RAID het dan gewoon weer goed overnemen? Dus RAID 0 instellen op de MSI, opnieuw opstarten en klaar?

Ik ga in ieder geval een image trekken van mijn huidige setup, maar dan is nog maar de vraag of bij het terugzetten, alles goed gaat.

Iemand ervaring of advies?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik weet (helaas) niks van RAID configuraties, maar waarom zou je zoveel geld investeren in een nagenoeg niet aanwezig prestatie verschil?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er een beetje aan op welke controller je die RAIDconfig gemaakt hebt. Als je die op de Intel ICH hebt zitten en je zet hem daar op de Z77 ook weer naar toe moet dat gewoon werken, die zijn onderling gewoon compatible.
Het zal verder wel werken, al zul je waarschijnlijk wel de nodige drivers moeten herinstalleren als die niet overeenkomen met je huidige setup. (of Windows8 ook zo makkelijk is weet ik niet, daar heb ik te weinig ervaring mee).

Het idee achter de upgrade snap ik niet helemaal eigenlijk, het kost je een hoop moeite, maar levert je maar weinig extra performance op.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:55
Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) Supported RAID migrations

Maar waarom niet gewoon een schone installatie?

[ Voor 48% gewijzigd door Zanac-ex op 20-11-2013 16:50 ]

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Allen,

Bedankt voor de reactie's!

Hij staat inderdaad op nu op de intel controller en gaat daar ook weer op.
Ik ga voor de zekerheid gewoon een image trekken en daarna de boel overzetten.
Denk ook wel dat het goed moet gaan, maar ja, je weet maar nooit :)

Inderdaad niet veel preformance verschil maar daar gaat het mij ook niet om... wil namelijk een nieuwe look in de kast (zwart/wit) en dit moederbord is bijna zwart, op een paar gele streepjes na.
Later ook volledig waterkoeling etc, dus vandaar de overstap.

Het oog wil ook wat, tja ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is een Gigabyteplankje dan geen betere optie? Die zijn zwart/wit/grijs.
Pagina: 1