Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03
Ik bestelde een tijdje geleden een sony vaio pro, i7, 256gb ssd, kortom echt mooi systeem.

Wanneer de laptop toekwam en ik mijn externe harde schijf probeerde aan te sluiten merkte ik dat beide usb poorten niet functioneerden. Bij een van de usb poorten kon je ook zien dat er pinnetjes afgebroken waren.

Meteen sony gebeld en gezegd dat er iets niet klopte, dat ik hem ook zo gekregen had. Sony aanvaarde meteen en ze regelden een gratis reparatie.

De laptop werd opgehaald, en toen... Stilte.

Meer dan een maand hoorde ik niets van de reparatie. Ik dacht: geen nieuws is goed nieuws, ze zijn eraan bezig.

Plots krijg ik een mailtje met de vraag naar mijn bestelbon met aankoopbedrag op. Ik stuurde deze door waarna ik weer niets meer hoorde.

Vandaag heb ik gebeld naar sony support omdat ik eigenlijk wel graag wou weten hoe het nu zat.

Blijkt dat het moederbord en nog een ander (onbekend) onderdeel nog meer dan een maand duren om in stock te krijgen. Daarom zouden ze het volledige aankoopbedrag terug storten, en de laptop zelf houden.

Ik heb dus na 3+ maand mijn laptop kwijt te zijn plots geen laptop meer.

Kan dit? Mogen bedrijven gewoon het bedrag terug storten? Zijn ze niet verplicht van mijn laptop terug te geven?

Ik heb zelf wat onderzoek proberen doen, maar buiten lange documenten waar ik niet veel van kon uitmaken vond ik niet veel, vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 13:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Garantieconflicten en -afhandelingen horen beter thuis in het Shopping Forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afgezien van de gebrekkige communicatie: wat is nu je doel? Ze kunnen het probleem niet binnen een redelijke tijd repareren, en geven je de kans een nieuwe laptop te kopen. Dat je een tijdje zonder laptop hebt gezet is inderdaad vervelend.

Ze kunnen je ook je laptop teruggeven maar dan krijg je geen geld, en heb je een slecht functionerende laptop en ben je die straks weer een tijdje kwijt voor reparatie. Is dat wat je liever hebt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ook ik vraag me af waarom je geen geld terug zou willen van die laptop? Heb je hem voor extreem weinig op de kop getikt ofzo? Of staan er essentiele bestanden op je computer (sowieso niet handig om daar geen backup van te hebben). Ik kan mij geen andere redenen bedenken waarom geld terug geen goede optie zou zijn?

Je druk maken over de verloren tijd tot op heden lijkt mij weinig vruchten afwerpen. Dat zou ik maar gewoon accepteren en verder geen energie meer aan besteden.