MBP 15 Inch toetsenbord keuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercell7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-03-2019
Hallo,

Ik ben van plan om de nieuwe high-end MBP 15" te bestellen, maar ik twijfel nog over de toetsenbord layout.
Wat uit de layout kan halen is dat de Enter toets bij NL verticaal ligt en bij Internationaal Engels horizontaal. Dit is vrijwel het enige fysieke verschil toch? Ik zie ook dat sommige toetsen een andere benaming hebben, maar dat maakt niet zo veel uit denk ik.

Heeft iemand ervaring met het verkopen van zijn MBP en dat de koper moeilijk deed om de toetsenbord layout? Zolang het QWERTY is maakt het toch niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:12
Hangt er van af wat je gewend bent. Ik ben de NL/UK-layout gewend (met de "staande" Enter), ik heb collega's die de voorkeur geven aan de US-layout. Als je een van beiden gewend bent tik je toch snel mis op de ander. Zal wel aan te wennen zijn, maar als je persoonlijk geen voorkeur hebt zou ik voor een NL/UK layout gaan, die zal hier het makkelijkst door te verkopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

NL is hier gewoon, dus dat verkoopt uiteraard ook makkelijker. Sommige mensen geven echter de voorkeur aan de US layout, omdat ze dat zo gewend zijn geraakt.

Uiteindelijk koop je die MBP voor jezelf, niet voor de verkoop, dus neem iets waar je zelf fijn mee werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:20

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb zelf ook expliciet voor de US layout gekozen. Daardoor hebben alle knoppen (shift, ctrl, option) gewoon de benaming, en geen symbooltje. Inderdaad de Enter toets, maar vergeet ook niet de \ toets die daardoor erboven zit. De linker shift is ook breder wat ik prefereer.

Hier zie je ook heel duidelijk het verschil.

NL layout:
Afbeeldingslocatie: http://en.newinstance.it/wp-content/uploads/2009/09/mac-international-keyboard.png

US layout:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-zXJfdC8WN7A/Te3W_qON8wI/AAAAAAAABNI/FG7DeGaQ-LA/s640/us-kbd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 11:19

Michelli

LL.M

Ik heb zelf ook voor de US layout gekozen, vooral nadat ik zag dat de toets linksboven op een andere plek zit. Gezien ik toch nog af en toe met accenten moet werken zoals à en è, is het gewoon verwarrend als de toets op een andere plek zit. Vooral als je ook nog regelmatig met "normale" toetsenborden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercell7
Thanks voor de reacties. Ik ga voor de international english layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De Nederlandse en Internationaal Engels hebben allebei dezelfde layout, met het verschil dat de Internationaal Engels geen Euro-teken op de "2" is gedrukt. Als je de layout met liggende Enter wilt hebben moet je de US layout hebben.

Zie ook How to identify keyboard localizations.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het is aan te wennen. Ik ben als nederlander opgegroeid met nl-uk layout. dus met staande enter. Nu heb ik hier in belgië een nieuwe macbook pro retina 13" aangeschaft met, jawel, azerty layout. Maar ik moet zeggen ik wende er sneller aan dan ik dacht, enkel is het nog wel eens zoeken met de leestekens. Maar dat is super makkelijk met het inhouden van de toets en hup je kunt alle leestekens zetten op de letter. Het blind typen gaat ook met sprongen vooruit. Nu moet ik toegeven dat ik al wat ervaring had op azerty maar mijn eigen laptop was nog altijd gewoon qwerty.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• supercell7
Daedalus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:26:
De Nederlandse en Internationaal Engels hebben allebei dezelfde layout, met het verschil dat de Internationaal Engels geen Euro-teken op de "2" is gedrukt. Als je de layout met liggende Enter wilt hebben moet je de US layout hebben.

Zie ook How to identify keyboard localizations.
Ja, gelukkig ben ik daar op tijd achter gekomen.
De layout voor een losse apple toetsenbord is bij Internationaal Engels de Enter toets ook gewoon liggend. Zie: http://store.apple.com/nl...ireless-keyboard?fnode=56.

Ik heb net Apple gebeld, en hun zeiden ook dat ik dan de US variant moet hebben als ik een liggende Enter toets wil hebben.
Pagina: 1