Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dell heeft een mooie serie uitgebracht van touch monitoren, met een in- en uitklapbare poot. Ik zou deze graag willen gebruiken in combinatie met Ubuntu, maar om het te laten werken zou ik ook een andere Linux distro willen overwegen.

Navraag bij Dell heeft me geleerd dat zij alleen Windows ondersteunen, maar dat neemt volgens mij niet weg dat het scherm evengoed met Linux overweg zou kunnen. Een uitgebreide zoektocht op het internet heeft me ook niets wijzer gemaakt.

Helaas is het een te duur grapje om dan maar een monitor aan te schaffen puur om het uit te proberen, maar wellicht dat er een tweaker is die zo'n scherm heeft en het werkend heeft met Linux of het middels een live-cd/dvd zou willen proberen.

Specifiek gaat het om een van deze modellen: S2240T, P2314T of P2714T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 08:32
Tijdje geleden dat dit topic is aangemaakt, echter sta ik momenteel voor hetzelfde probleem.
Graag zou ik ook deze monitor willen aanschaffen maar inderdaad wel gebruiken onder Ubuntu.
Multitouch heb ik niet nodig, als singletouch maar gewoon ondersteund wordt.
Eerdere schermen heb ik nooit problemen mee gehad omdat er een 'muis' gesimuleerd wordt.
Heb echter geen idee hoe dit zit bij deze schermen omdat die ook multitouch ondersteunen.

Heb je wellicht in middels meer info weten te vinden of al kunnen uitproberen of het werkt?

Tevens kan ik niet echt de verschillen vinden tussen de S2240T en de P2314T.
Tuurlijk zit hier 1,5" grote verschil tussen, maar voor de rest, waar zit het prijs verschil in?
Momenteel is de P2314T voor 275 te krijgen bij Dell zelf via een korting.

De S2240T wordt door minder winkels geleverd maar heeft wel mijn lichte voorkeur vanwege het formaat van 21,5".
Voor mij gaat het ook voornamelijke om de lange termijn, wil de monitoren gaan gebruiken voor systemen bij klanten. Belangrijk is dat deze (reeks) lang leverbaar blijft.

Dell support ligt er al een week uit maar wil het uiteraard wel ook nog even bij hun navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
Ik heb inmiddels contact gehad met Dell over deze kwestie.
Ze geven zelf aan dat het niet werkt en enkel ondersteund wordt door Windows 8 en 8.1, zie reactie van dell onderstaand:

"As per checking on our touch monitors, specifically this P2314T Touch Monitor, unfortunately the touch feature with this will only work with Windows 8 or Windows 8.1 as our touch monitors are windows certified".

Ik kan echter wel ook drivers vinden voor Windows 7 en zelfs XP.
Andere touch monitoren die ik gebruikt heb in het verleden werkten gewoon allemaal netjes onder linux, ook die hadden geen linux drivers.

Bij deze monitor blijf ik echter twijfelen daar dit een multitouch monitor is.
Ik weet niet of deze heel anders is qua herkenning van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gangbare input drivers voor Linux zitten tegenwoordig in de kernel bijvoorbeeld in hid-multitouch.c
Dus helemaal vanzelf gaat het niet.
Met een live cd kunnen ze kijken of hij het doet :) of kijken wie de oem is van het touch gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
Heb zojuist de T2236 van Iiyama besteld, deze is ook multitouch waarbij het touch gedeelte van 3M is.
Deze werken standaard (single touch tenminste) onder Linux.

Niet zo stijlvol als de dell, wel robuuster en een voet die veelzijdiger is.