Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuulOosterhuis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 10:59
Beste Tweakers,

Ik hoop dat u mij zou kunnen helpen met mijn probleem. Ik zal eerst mijn setup laten zien en daarna het probleem beschrijven.

Beeldscherm: LG 27EA73LM-P
Beeldscherm 2: LG 19EN33S
Videokaart: MSI 660TI
Voeding: Corsair Gaming GS600 (2013 edition)
Mobo: MSI Z77MA-G45

Scherm 1 is aangesloten met HDMI op de DVI-D op de GPU
Scherm 2 is aangesloten met VGA op de DVI-I op de GPU

Mijn probleem is als volgt: de 2 schermen werken ogenschijnlijk goed, maar na naar mijn idee een willekeurige tijdsinterval (ergens tussen 20 sec en 10 min) gaat scherm 1 op zwart en geeft hij "No Signal" aan. Scherm 2 blijft gewoon werken en wordt het hoofdscherm.

Zeer korte termijn oplossing is scherm 1 uitschakelen en weer inschakelen. Hiermee krijgt scherm 1 meteen weer signaal en werken ze weer zoals eerst, tot de volgende "No Signal" natuurlijk.

EDIT: welke van de schermen die ik aansluit op de DVI-D aansluiting op de GPU, gaat op zwart.

Weet u een oplossing, geef het alsublieft aan. Ik mis het ontzetten om niet fatsoenlijk op 2 schermen te kunnen werken.

Met vriendelijke groeten,

Juul

[ Voor 5% gewijzigd door JuulOosterhuis op 20-11-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
JuulOosterhuis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:53:
Scherm 1 is aangesloten met HDMI op de DVI-D op de GPU
Scherm 2 is aangesloten met VGA op de DVI-I op de GPU
Gebruik je daar adaptertjes voor? Of een hele lange kabel misschien? Misschien dat daardoor het signaal te veel verzwakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuulOosterhuis
Bedankt voor je reactie Ploink. Nee, ik gebruik geen adapters of lange kabels. De kabellengte van beide monitoren is rond de 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Gebruik je dan adapter kabels ofzo? Ik bedoel, HDMI is een hele andere connector dan DVI en VGA is weer een andere connector.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/8/G/348928/original/MSI-660-Ti-outputs.jpg
Is dit jouw kaart?
Die blauwe rechtsboven is een DVI-D
Rechtsonder een DVI-I
Midden-onder een HDMI
en linksonder waarschijnlijk DisplayPort.

Het is een beetje verwarrend met zoveel verschillende types:
Afbeeldingslocatie: http://www.diyaudioandvideo.com/TV/WireConversion/VideoConnectors.png

Gebruik als het even kan geen adapter, dus niet HDMI naar DVI maar een kabel met dezelfde steker aan beide kanten.
Waarschijnlijk heeft je monitor meer dan 1 type aansluiting, dus als de ene niet goed werkt, probeer dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuulOosterhuis
Wederom bedankt voor je reactie Ploink. Ik zal het even proberen met een HDMI kabel van scherm 1 naar HDMI aansluiting op de GPU. Dat is inderdaad mijn GPU ja.

EDIT: Met HDMI-HDMI kabel is het gelukt. Blijkbaar stoort die ene poort gewooon. Bedankt voor de tip Ploink! _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door JuulOosterhuis op 20-11-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Hallo,

Beetje praktische vraag op je monitor. namenlijk de LG 27EA73LM-P

Ik wil deze monitor graag aanschaffen en aan de muur bevestigen middels deze beugel die ik in de tabel bijvoeg.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 27EA73LM-P Zwart€ 180,29€ 180,29
1Newstar FPMA-W60€ 17,-€ 17,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 197,29

Ik wil de monitor graag plat tegen de muur hebben bij mijn bureau.
Nu lijkt de monitor op de afbeeldingen die ik zie schuin aan de achterkant.
Gaat dit werken met die beugel, of hangt de monitor dan onder een schuine hoek?
Ik wil hem namenlijk ook zo kort mogelijk tegen de muur, vadaar de keuze voor die beugel.
Domme vraag misschien, maar ik kan het echt niet goed zien.

Groet,

Peter

iRacing Profiel

Pagina: 1