Samsung P2770+ HD5770 wil niet met DVI

Pagina: 1
Acties:

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik heb een Samsung Syncmaster p2770 en een ASUS HD5770 CuCore 1GDDR5. Nou willen deze 2 niet samenwerken over directe DVI. Over DVI geeft het beeldscherm alleen zwart beeld. De monitor ondersteunt 3 kanalen: HDMI, Digitaal en Analog. Analog is alleen via vga->dvi adapter te bereiken
Eerst zat er een HD5550 in en die werkte prima via DVI. Overigens na install van deze HD5770 is het systeem wel opnieuw geinstalleerd dus left-over drivers moeten geen probleem zijn.

Nou kunnen ze beschikken ze beide ook over HDMI maar ik wil graag dat de HDMI-poort beschikbaar blijft want ik sluit mijn laptop er nog wel eens op aan.

Om te testen heb het beeldscherm en GPU aangesloten op HDMI voor het gemak gebruik ik even de volgende notaties: GPU-poort -> Monitor-Poort dus HDMI -> HDMI werkt, geen probleem.

GPU-poort ->Monitor-poort
HDMI->HDMI - werkt, source op monitor is HDMI :)
VGA -> DVI - werkt via vga-dvi adapter, source op monitor is Analog :)
DVI -> HDMI - werkt via een hdmi/dvi-adapter, source op monitor is HDMI :)
HDMI -> DVI - werkt via dezelfde hdmi/dvi-adapter, source op monitor is Digital :)
DVI -> DVI - Werk niet :(

Hiermee heb ik uitgesloten dat of de DVI poort van de monitor of van de GPU defect zijn. Beide blijken dus in orde te zijn. Ook heb ik 3 verschillende DVI kabels gebruikt om uit te sluiten dat het aan 1 van deze kabels lag. Helaas geven alle kabels hetzelfde resultaat.

Wel geeft Windows en Catalyst Control Center aan dat als ik via DVI en HDMI verbonden ben dat er 2 monitors zijn aangesloten. Dat zou kloppen 1 op HDMI en 1 op DVI. Echter geeft alleen deze op HDMI beeld. Door deze 2 tegelijk aan te sluiten kon ik verifieren dat de GPU de monitor dus wel zag.

Iemand een idee of liever nog een oplossing waarom mijn monitor en videokaart niet lief voor elkaar zijn? (Misschien zie ik een instelling, in CCC of op de monitor zelf, over het hoofd)
Bij voorbaat dank.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
Schaamteloze kick na zoveel tijd :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01 16:48
Ik vind wel dat je al heel snel kickt, je moet mensen mensen wel de tijd geven om antwoord te geven hè.

We zijn de kwaadste niet dus hier komt mijn share: Heb je al eens de monitor een fabrieks-reset gegeven? Ik had hetzelfde probleem met een 5770 en een samsung (weet even niet welk type) en kreeg vreemd genoeg pas beeld over DVI na die reset.

Betreft het trouwens DVI-I of DVI-D?

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Topicstarter
DVI-I , helaas hielp een reset niet :(