USB schijf wel gevonden, niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• cartman780
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2022
Hallo Tweakers,

Ik heb van iemand een 1TB Seagate USB schijf gekregen met foto's dr op, maar nu kan ik de schijf wel vinden bij schijfbeheer, maar ik kan geen letter toewijzen of de schijf benaderen.
Weet iemand hoe ik bij deze bestanden kan komen? Het zijn namelijk belangrijke foto's.

Alvast bedankt,
Jeffrey

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat zegt schijfbeheer over de schijf? (Grootte, partities)

• cartman780
er staat: In orde (Actief, Primaire partitie)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je ook iets van het bestandssysteem staan? Als de partities er wel zijn, maar ze hebben geen (herkend) bestandssysteem (FAT32, NTFS) dan kun je er nog niets mee.

• cartman780

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:26

Aganim

I have a cunning plan..

Lukt het wel als je rechtsklikt op de partitie? Je kan geen driveletter toevoegen aan een fysieke schijf, alleen aan een partitie. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En om een driveletter toe te voegen zul je een bestandssysteem moeten hebben, en dat heeft deze disk zo te zien niet, dus om die te gebruiken moet je 'm eerst formatteren.

• Mijzelf
  • Niet online
Het lijkt me dat de schijf een filesystem heeft die niet door Windows wordt ondersteund. Je zou een Linux Live CD kunnen proberen, of aan de leverancier van de schijf vragen welk filesysteem is gebruikt.

/Edit:
@TERW_DAN: Er staan foto's op die schijf, dus formatteren lijkt me geen goed idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Mijzelf op 20-11-2013 12:48 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik vraag me af waarom de schijf 'actief' is en hoe Windows kan zien dat er niets opstaat, immers 100% vrij. Tevens als Windows een onbekend filesysteem vindt, dan vraagt het meteen om de schijf te formatteren.

Zo te zien heeft de schijf 1 partitie, maar nog geen filesysteem erop.

• cartman780
Er zijn foto's op gezet door een fotograaf via een Mac en vervolgens wordt thuis op windows 7 de schijf niet meer herkend. Kan dit komen omdat er een Mac is gebruikt? En is het dan mogelijk dat de schijf dan wel op een Mac werkt?

• Mijzelf
  • Niet online
Kan heel goed. Mac gebruikt HFS+, wat niet door Windows wordt ondersteund.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

cartman780 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:51:
Er zijn foto's op gezet door een fotograaf via een Mac en vervolgens wordt thuis op windows 7 de schijf niet meer herkend. Kan dit komen omdat er een Mac is gebruikt? En is het dan mogelijk dat de schijf dan wel op een Mac werkt?
Als hij op de mac een niet compatible filesystem gebruikt heeft dan gaat dat niet werken. Daar zijn wel tooltjes voor, dingen als macdrive bijvoorbeeld.

Of vraag de fotograaf een filesystem te gebruiken dat wel op ieder systeem werkt.
Mijzelf schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:47:
@TERW_DAN: Er staan foto's op die schijf, dus formatteren lijkt me geen goed idee.
Daar had ik even overheen gelezen. Maar dan alsnog, formatteren en backup terugzetten als je het gewoon wilt gebruiken.

• cartman780
Mijzelf schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:52:
Kan heel goed. Mac gebruikt HFS+, wat niet door Windows wordt ondersteund.
Ik heb zo'n gevoel dat dat het is. Ik ken wel iemand met een Mac, dus ik ga dat dan iig ff proberen.

Bedankt!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

How to view HFS+ hard drives from Windows

http://www.macbreaker.com...rtition-from-windows.html

Onderin staat de driver voor HFS+ en hoe te installeren onder Windows ;)

[ Voor 23% gewijzigd door keur0000 op 20-11-2013 13:02 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• cartman780
Het is gelukt met Paragon HFS+ om de schijf te benaderen.

Bedankt allemaal!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Prima, en voor de volgende keer, meer informatie in de startpost geven ;)

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:50:
Ik vraag me af waarom de schijf 'actief' is en hoe Windows kan zien dat er niets opstaat, immers 100% vrij. Tevens als Windows een onbekend filesysteem vindt, dan vraagt het meteen om de schijf te formatteren.
Als het partitietype FAT32 of NTFS is, klopt dat. Maar als het partitietype niet bekend is, zal Windows die partitie als 'foreign' zien en er weinig mee doen. Je wordt dan ook niet gevraagd of je het volume wilt formatteren. Die melding zie je vaak als er voorheen een NTFS-filesystem op stond maar deze nu bijvoorbeeld door bad sectors is beschadigd. Het partitietype is dan NTFS terwijl er geen NTFS-filesystem is aangetroffen. Dan krijg je dus de vraag of je wilt formatteren.

Voor zover ik weet. ;)
Pagina: 1