[Windows 8.1] Random Blue screens en low on memory

Pagina: 1
Acties:

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-12-2025

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Sinds de upgrade naar Windows 8.1 vertoont m'n laptop kuren. Dit zijnde:
-Random BSODs met elke keer dezelfde melding: 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (cdd.dll)
-Als ik in-game zit in bijv. Battlefield 3 dan krijg ik willekeurig een melding van Windows dat deze low on memory is. Waar naar mijn mening niks van klopt aangezien het RAM gebruik dan op 54% zit (van de 8GB)

Ik heb op beide dingen rondgezocht maar kon niets vinden dat hielp.

Laptop Specs:
ASUS N56VB
Core i7-3630QM
8GB RAM
120GB Samsung 840 Pro
500GB Seagate HDD
(Atheros wireless kaartje vervangen met een Intel Centrino Advanced-N 6235)

Advies is welkom :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
BCCode 50 heeft vaak te maken met een probleem met je geheugen (geheugen wat stuk aan het gaan is). Iets wat mooi aan kan sluiten bij puntje 2 uit je topic. Ik zou maar eens beginnen om een goede test te draaien van het geheugen. En daarbij verplaats ik je topic naar PMG want dit lijtk mij op dit moment niet zoveel met Windows te maken te hebben, eerder een hardware dingetje ;)

Desktop | Server | Laptop

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Nou, op een of andere rare manier komt het ram toch zonder errors door memtest. Ik vermoedde ook al het RAM maar ik wilde de conclusie niet zomaar trekken :P

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ShadowAS1 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:16:
Nou, op een of andere rare manier komt het ram toch zonder errors door memtest. Ik vermoedde ook al het RAM maar ik wilde de conclusie niet zomaar trekken :P
Hoeveel passes heb je gedaan en welk programma heb je gebruikt? Zelf gebruik ik meestal MemtestX86.

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er soms pas problemen waren na pass2 of 3.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Ik heb de UEFI versie van memtestx86 gebruikt met 4 passes.
Ondertussen vandaag de laptop geherinstalleerd met Windows 8 (niet 8.1) omdat deze steeds meer kuren begon te krijgen.