Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervanger Sony Vaio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2,5 jaar heb ik een Sony Vaio gehad. Prima dingetje, totdat het moederbord kapot ging tenminste. Dus ben ik nu op zoek naar zijn opvolger. De specificaties weet ik niet uit mijn hoofd, maar blijkbaar was het een tussenmodel die toen net uit de handel ging ofzo.
Ik heb altijd een laptop gehad met groot scherm, dus het liefst 17 of 18". Het is voornamelijk voor browsen, maar daarom moet het nog geen lichtgewicht zijn. Ik ben nogal een chaoot met (soms letterlijk) 100 pagina's open (don't ask :P) dus hij moet dat wel kunnen handlen. Voor mijn vriendin dacht ik dat de goedkoopste wel het beste zou zijn, aangezien zij toch alleen maar op internet zit. Dus maar een Compaq van minder dan €400 voor haar gekocht. Ik hoor haar niks anders dan klagen erover, dus die fout wil ik voor mezelf niet nogeens maken. Gamen doe ik niet tot nauwelijks en dan zijn het toch oude games dus wat dat betreft hoeft hij niet veel te kunnen. Films kijken doe ik nog wel op mijn laptop, vandaar ook mijn keuze voor een groot scherm. Een lange accuduur is altijd mooi, maar meer om hem niet telkens te hoeven opladen dan dat ik hem onderweg ga gebruiken.
Ik ben wel redelijk merktrouw, mits goede ervaringen natuurlijk. Na Fujitsu Siemens dacht ik met een Sony Vaio wel een goede laptop te hebben. 2,5 jaar is wel kort, maar het was wel het showroommodel wat me ongeveer hetzelfde lijkt als een tweedehandse. Wie weet hoe lang hij al dienst heeft gedaan in de winkel. Het mag dus weer een Sony Vaio zijn, maar als jullie een andere aanbevelen dan heb ik daar eigenlijk geen problemen mee.
Ook niet onbelangrijk is de prijs. Ongeveer rond het bedrag wat mijn oude laptop heeft gekost, dus rond de €600. Goedkoper mag altijd natuurlijk.

Tot slot wat de lokale computerwinkel me heeft aangeboden:
Sony sve1512
I3 3110m
win 8
4 GB
640 GB hd
DVDRW
vga 7650m
10/10/100 utp
wlan b/g/n
zilver van kleur
gebruiksklaar 699,-

Asus x75vc
I3 3110m
win 8
4 GB
500 GB hd
DVDRW
vga 720m
10/10/100 utp
wlan b/g/n
gebruiksklaar 726,-

MSI
cr70 2m-066
I3 400m
win 8
4 GB
500 GB hd
DVDRW
vga intel hd
10/10/100 utp
wlan b/g/n

gebruiksklaar 620,-
Nu heb ik geen idee of die nu goed zijn of niet en daarom vraag ik het hier. Maar als ik vergelijk met de Pricewatch dan ben ik bij hem veel meer kwijt.

Hopelijk is dit voldoende informatie :)

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zie dat de pricewatch: MSI Classic CR70 2M-066NL bij SI Computers minder dan 500 euro kost. 120 euro voor het "gebruiksklaar" maken vind ik persoonlijk teveel. Ik denk wel dat deze laptop een goede keus is, maar dan wel via de beste/goedkoopste winkel in de pricewatch. Je hebt dan een prima laptop, geschikt voor je gebruik.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Als er Windows 7 / 8 / 8.1 op word gezet in 64bits uitvoering zou ik evt wel wat meer intern geheugen bijplaatsen, zeg 8Gb ipv de aangeboden 4Gb. Probeer ook een SSD ipv een Harddisk, scheelt enorm in snelheid/opstarten/ openen sluiten apps, eigenlijk alles.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• RdeGroot
  • Niet online
keur0000 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:11:
Als er Windows 7 / 8 / 8.1 op word gezet in 64bits uitvoering zou ik evt wel wat meer intern geheugen bijplaatsen, zeg 8Gb ipv de aangeboden 4Gb. Probeer ook een SSD ipv een Harddisk, scheelt enorm in snelheid/opstarten/ openen sluiten apps, eigenlijk alles.
Ik vind dat er helemaal geen noodzaak is voor meer dan 4gb ram bij een 64 bits uitvoering, ook niet bij 100 tabbladen. TS zegt er alleen op te gaan browsern, dan is 4gb zeker genoeg. Bovendien zijn er in de Pricewatch geen modellen onder de 1150 euro te vinden met 4gb ram, ssd, en een 17 inch scherm. SSD zit er meestal niet in voor deze prijs, als een groot schermdiagonaal prioriteit heeft...

Verwijderd

Topicstarter
BramvandenH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:07:
Ik zie dat de pricewatch: MSI Classic CR70 2M-066NL bij SI Computers minder dan 500 euro kost. 120 euro voor het "gebruiksklaar" maken vind ik persoonlijk teveel. Ik denk wel dat deze laptop een goede keus is, maar dan wel via de beste/goedkoopste winkel in de pricewatch. Je hebt dan een prima laptop, geschikt voor je gebruik.
Ik vraag me dan ook af wat er dan allemaal bij het gebruiksklaar maken hoort... Zeker als dat dan €120 moet kosten. MSI zegt me eigenlijk ook niet zoveel. Geen reviews, dus ik weet ook niet wat ik ervan kan verwachten.

Wat betreft SSD: Eigenlijk wist er niks niks van, dus maar eens opgezocht. Kan zeker geen kwaad om te hebben, maar dan krijg je wel een laptop van een andere prijsklasse. Eigenlijk al 2 keer zo duur als wat ik eigenlijk zoek. Een kleine €1200 is wel erg veel voor een laptop die voornamelijk gebruikt wordt om te browsen.
Toch ben ik wel bereid om in te leveren wat betreft schermgrootte. Als er voor dezelfde prijs een leuke laptop is, maar met een kleiner scherm dan is het niet zo'n probleem.
Zou ik merktrouw blijven aan Sony en een SSD willen dan kom ik bij deze: pricewatch: Sony Vaio SVT1312M1ES
Maar eigenlijk is dat toch iets anders dan ik gewend ben. Windows 8 en touchscreen is toch heel anders dan een klassieke laptop met Windows Vista/7. Mijn moeder moest laatst een laptop hebben en daar stond Windows 8 op en het leek niet echt iets voor mij. Ik heb ook (nog) geen smartphone dus kan ook niet echt goed overweg met de moderne apparatuur zeg maar :P
Ik sta wel open voor vernieuwingen, maar dan wel tegen de tijd dat het betaalbaar is en allemaal goed werkt. Deze Vaio heeft 2 niet zo heel erg positieve reviews want beide geven aan dat er toch wel wat problemen mee zijn.

Stel dat ik ga voor een laptop met 13"-15" scherm met SSD van maximaal €650, wat zijn dan mijn beste opties?

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
15 inch..
Dat moet de lenovo edge e531 worden.
Te configureren op de lenovo site, neem het full hd scherm erbij!!
Ssd kan je zelf er in zetten.. Een knappe ssd kost je 80 tot 500 euro afhankelijk van de grootte

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• RdeGroot
  • Niet online
Je zou ook nog voor een laptop met caching ssd kunnen kiezen. Dan kan je bijvoorbeeld hier uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
BramvandenH schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:38:
Je zou ook nog voor een laptop met caching ssd kunnen kiezen. Dan kan je bijvoorbeeld hier uitkomen.
Die Toshiba ziet er wel goed uit. Is dit een betrouwbaar merk? Voordat ik mijn Vaio kocht twijfelde ik al tussen Sony en Toshiba namelijk.

• RdeGroot
  • Niet online
Ik vind merkreputatie nooit erg belangrijk, Het zijn immers allemaal gigantische bedrijven, die het al een tijd uithouden op de markt. Dan zal het vast geen ramp zijn. Ik heb geen goede/slechte verhalen over Toshiba, maar anderen misschien wel. De laptop is wel maar 14 inch. Anders zou je misschien ook voor de pricewatch: Acer Aspire V7-482P-54206G52tdd kunnen gaan, ik wil hem eventueel zelf gaan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Die is wel een stukje duurder en bovendien spreekt de kleur me niet echt aan.
Pagina: 1