Secundaire HDD crasht Windows zelfs na ontkoppelen

Pagina: 1
Acties:

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:48
Situatie:
Momenteel een PC met 2 SATA harde schijven, 1 waar Windows e.d. op stond, de 2e voor games, series, dat soort zooi. De laatste paar maanden werd mijn PC een stuk langzamer, begon vast te lopen, etc. Ik ging er vanuit dat mijn oudste HDD(waar Windows op staat) het aan het begeven was. Nog een tijdje zo doorgegaan totdat Windows dus gewoon een paar minuten na het booten vastliep.

Vervolgens heb ik mijn 2e HDD losgekoppeld & aan m'n broer zijn PC gehangen om wat bestanden over te zetten(om vervolgens deze te formatten en hier Windows op te zetten & mijn oude HDD weggooien). Wat bleek, toen ik een map wilde kopiëren liep m'n broer z'n PC dus op dezelfde manier vast zoals die van mij.. Ik vervolgens mijn PC opgestart zonder 2e HDD en je raadt het al... hij liep als een zonnetje.

De boosdoener was dus de 2e HDD waar eigenlijk alleen films, series, een enkele game en dat soort zooi op staat. Ik dat ding weer losgekoppeld van m'n broer z'n PC en wat blijkt, zijn PC BLIJFT vastlopen een paar minuten nadat hij opgestart is. Alles freeze't als het ware en de computer reageert nergens meer op.

Zelfs zonder die 2e HDD blijft m'n broer z'n PC nu dus vastlopen |:( Hij heeft een SSD waar Windows op staat + tweede HDD voor de rest.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit eventueel op te lossen valt? Ik voel me nogal schuldig aangezien het pas gebeurd nadat ik mijn HDD aan zijn PC heb gehangen..

Alle hulp wordt zéér gewaardeerd _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Kubusje op 19-11-2013 22:48 ]