Al enige tijd ben ik op zoek naar een betaalbare oplossing voor een nas.
Ik ben geen groot data verbruiker maar heb wel veel belangrijke data waar vele uren ontwikkel werk inzit.
Nu zoek ik een betaalbare nas met 1TB of meer.
Een aantal nassen heb ik gevonden op het internet.
Western Digital My Book Live 2TB €106,-
pricewatch: WD My Book Live 2TB
Iomega EZ media and backup center €85,- (na 30 euro korting staples).
http://www.staples.nl/SearchEngine-5886603
Buffalo Linkstation live lx-x20tl 2TB €109,-
pricewatch: Buffalo Linkstation Live LS-X2.0TL-EU 2TB
wat ik echter bij geen enkele nas ook niet bij de synology nassen van 300 euro + kan vinden is of het mogelijk is vanuit een nas een backup te maken naar een webserver. Ik heb een webserver gehuurd met 100gb aan opslag ruimte meer dan zat voor mijn belangrijke documenten en een veel betere backup beveiliging dan raid of andere dingen binnen huis. Ik wil dus eigenlijk vanaf de nas een kopie van enkele mappen doorzetten via ftp naar de webserver.
zijn hier mogelijkheden voor?
Ik ben geen groot data verbruiker maar heb wel veel belangrijke data waar vele uren ontwikkel werk inzit.
Nu zoek ik een betaalbare nas met 1TB of meer.
Een aantal nassen heb ik gevonden op het internet.
Western Digital My Book Live 2TB €106,-
pricewatch: WD My Book Live 2TB
Iomega EZ media and backup center €85,- (na 30 euro korting staples).
http://www.staples.nl/SearchEngine-5886603
Buffalo Linkstation live lx-x20tl 2TB €109,-
pricewatch: Buffalo Linkstation Live LS-X2.0TL-EU 2TB
wat ik echter bij geen enkele nas ook niet bij de synology nassen van 300 euro + kan vinden is of het mogelijk is vanuit een nas een backup te maken naar een webserver. Ik heb een webserver gehuurd met 100gb aan opslag ruimte meer dan zat voor mijn belangrijke documenten en een veel betere backup beveiliging dan raid of andere dingen binnen huis. Ik wil dus eigenlijk vanaf de nas een kopie van enkele mappen doorzetten via ftp naar de webserver.
zijn hier mogelijkheden voor?